مقاله ارز دیجیتال

معرفی ۳ تا ارزهای دیجیتال معروف هوش‌مصنوعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

ارزهای دیجیتال هوش‌مصنوعی، نوعی رمزارز هستند که از ترکیب دو تکنولوژی پیشرفته بلاک‌چین و هوش‌مصنوعی به وجود آمده‌ است. این ارزها به عنوان یک پلتفرم اختصاصی برای محققان و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی عمل می‌کنند و امکان ایجاد، آزمایش و بهبود مدل‌ها، برنامه‌ها و الگوریتم‌های جدید را در یک محیط غیرمتمرکز و باز فراهم می‌کنند.

 این ارزها از پتانسیل‌های هوش‌مصنوعی برای افزایش امنیت، مقیاس‌پذیری و کارآمدی شبکه‌های بلاک‌چینی استفاده می‌کنند و کاربردهای متنوعی در حوزه‌های مختلف مانند بازی‌های بلاک‌چینی، وب ۳، بازارهای غیرمتمرکز و ردیابی اطلاعات دارند. 

بر اساس آمارهای منتشر شده، تعداد ارزهای دیجیتال هوش‌مصنوعی در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۰۰ عدد رسیده و ارزش بازار آن‌ها بیش از ۵۰ میلیارد دلار است. این ارزها در حال رشد و گسترش هستند و نقش مهمی در تحولات آینده دنیای دیجیتال ایفا می‌کنند. در این مقاله ۳ تا از ارزهای دیجیتال معروف هوش‌مصنوعی و کاربرد هر کدام را به شما معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

Singularity NET -1؛ گامی بزرگ به سوی هوش‌مصنوعی عمومی

Singularity NET یک پلتفرم بر پایه بلاک‌چین است که به هر کسی اجازه می‌دهد تا خدمات هوش‌مصنوعی را به‌راحتی ایجاد، اشتراک‌گذاری و از آن کسب درآمد کند. این پلتفرم از یک توکن ارزشی به نام AGI استفاده می‌کند که به‌عنوان یک واسطه بین توسعه‌دهندگان و کاربران خدمات هوش‌مصنوعی عمل می‌کند. این توکن در شبکه بایننس اسمارت چین یا BSC و تحت استاندارد BEP20 ساخته شده است.

Singularity NET در سال ۲۰۱۷ توسط دکتر بن گرتزل و تیمی از متخصصان هوش‌مصنوعی تاسیس شد. این پروژه با هدف ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز و باز برای هوش‌مصنوعی شکل گرفت. این شبکه به هوش مصنوعی امکان می‌دهد تا با هم همکاری کند، از یکدیگر یاد بگیرند و به‌سوی هوش‌مصنوعی عمومی یا AGI پیشرفت کنند.

ویژگی‌های Singularity Net؛ از دسترسی جهانی تا همکاری پروژه‌های هوش‌مصنوعی

Singularity NET ویژگی‌های شاخصی دارد که آن را از سایر ارزهای دیجیتال هوش‌مصنوعی متمایز می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • ارائه یک بازار جهانی برای خدمات هوش مصنوعی که هر کس می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.
  • ایجاد یک پلتفرم متن باز و مشارکتی برای توسعه و بهبود هوش مصنوعی.
  • استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت و بهینه‌سازی شبکه بلاک‌چینی.
  • پشتیبانی از کاربردهای متنوع هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی، آموزش، بازی‌ها و مالی.
  • همکاری با پروژه‌های معروف هوش مصنوعی مانند سوفیا، اوپن کاگ و نوآ.

البته ویژگی‌های ساین‌لاریتی نت فقط به شاخصه‌های بالا محدود نمی‌شود. در عرصه تلفیق بلاک‌چین با هوش‌مصنوعی هر پیشرفتی صورت بگیرد روی همه ارزها تاثیر می‌گذارد.

۲- گراف؛ ارز دیجیتالی هوشمند برای سازماندهی داده‌های بلاک‌چین

ارز دیجیتال گراف (GRT) یک پروتکل فهرست‌بندی و ارائه‌دهنده API‌های جهانی است که به سازماندهی داده‌های بلاک‌چین می‌پردازد. گراف این امکان را دارد که برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp)، به‌راحتی به داده‌های عمومی و قابل اعتماد دسترسی و از آن‌ها استفاده کنند. باید بدانید که ارز grt از طریق شبکه‌های زیرساختی متن باز و اجتماعی به عنوان یک لایه میانی بین بلاک‌چین‌ها و برنامه‌های کاربردی عمل می‌کند.

گراف از سه بخش اصلی تشکیل شده است: ساب‌گراف‌ها، نود‌های ایندکسر و نود‌های کوئری.

ساب‌گراف‌ها مجموعه‌ای از قواعد هستند که تعیین می‌کنند که چه داده‌هایی از بلاک‌چین‌ها باید استخراج و چگونه ذخیره شوند. نود‌های ایندکسر مسئول اجرای ساب‌گراف‌ها و ایجاد فهرست‌های قابل جستجو از داده‌های بلاک‌چینی هستند. نود‌های کوئری مسئول پاسخ‌گویی به درخواست‌های API از طرف برنامه‌های کاربردی هستند. برای انجام این کارها، گراف از یک توکن ارزشی به نام GRT استفاده می‌کند که به‌عنوان یک واسطه بین نود‌ها و برنامه‌ها عمل می‌کند.

گراف و هوش‌مصنوعی؛ مواجهه با چالش‌های ارز دیجیتال

گراف به حل چالش‌های دسترسی به داده‌های بلاک‌چینی کمک کند. برخی از این چالش‌ها عبارت‌اند از: پیچیدگی فنی، نبود استاندارد، کمبود اعتماد و کارایی. گراف با ارائه یک راه حل متن باز، مقیاس‌پذیر و امن، امکان می‌دهد که برنامه‌های غیرمتمرکز به‌راحتی به داده‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند و از آن‌ها بهره‌مند شوند. گراف همچنین می‌تواند به ایجاد یک اقتصاد دیجیتالی منصفانه و شفاف کمک کند که در آن نود‌ها و برنامه‌ها بر اساس کیفیت و ارزش خدمات خود پاداش داده شوند.

۳-DeepBrainChain؛ بهبود قدرت محاسباتی با هوش‌مصنوعی

پروژه دیپ برین چین در سال ۲۰۱۷ در بستر بلاک‌چین انجام شد. هدف این پروژه ساخت یک شبکه محاسباتی با عملکرد بالا، توزیع شده و بی‌نهایت براساس فناوری بلاکچین مقیاس‌پذیر است. این شبکه به‌عنوان زیرساخت در عصر ۵G+AI عمل می‌کند. دیپ‌برین‌چین در نظر دارد با استفاده از فناوری بلاکچین، یک شبکه محاسباتی با عملکرد بالا، توزیع شده و بی‌نهایت مقیاس‌پذیر بسازد تا موجب کاهش هزینه و بهبود کارایی قدرت محاسباتی AI در سراسر جهان شود.

این امر منجر به ترویج و ایجاد دموکراسی در قدرت محاسباتی AI می‌شود و سرعت بخشی ظهور عصر هوش‌مصنوعی را افزایش می‌دهد. ارز دیجیتال دیپ‌برین‌چین، یک توکن به نام دیپ‌برین کوین است که می‌توان آن را خریداری و برای دسترسی به قدرت محاسباتی برای انواع برنامه‌های AI معاوضه کرد. قدرت محاسباتی این شبکه توسط گره‌های پراکنده در سراسر جهان ارائه می‌شود. افراد و سازمان‌ها می‌توانند توکن deepbrainchain را استخراج کرده و با دیگر منابع معاوضه کنند.

نتیجه

در این مقاله به معرفی ۳ نا ارزهای دیجیتال معروف هوش‌مصنوعی دیپ‌برین‌چین، گراف و Singularity NET پرداختیم. ارزهای دیجیتال هوش‌مصنوعی، با تلفیق هوش مصنوعی و بلاک‌چین، ایجاد شده‌اند و به کمک فناوری هوش مصنوعی، نقشه راه خود را پیش می‌برند. باتوجه‌به این‌که در حال حاضر حدود ۱۰۰ رمزارز AI در شبکه بلاک‌چین خرید و فروش می‌شوند، شما می‌توانید از بهره‌مندی و سوددهی در تراکنش‌های این رمزارزها کسب درآمد کنید. برای این‌کار کافی است به صرافی‌های معتبر کنید.

منبع: نوبیتکس

  • معرفی ۳ تا ارزهای دیجیتال معروف هوش‌مصنوعی
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا