حمل و نقل هوشمند

هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل با سامانه مدیریت هوشمند ناوگان «ره نگر»

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

یکی از نیازهای مرتبط با نقشه جمع‌آوری و پردازش اطلاعات داده‌های مکانی و سیستم‌های کنترل و مدیریت اطلاعات مکان محور است و در همین زمینه یک شرکت دانش بنیان تولید بومی سامانه‌های مبتنی بر نقشه و مکان را انجام داده است.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نقشه‌ها از گذشته اهمیت راهبردی برای کشورها داشتند. چرا که به عنوان زیرساختی حیاتی بستری برای تعریف و مدیریت اطلاعات مکانی فراهم می‌کنند. همچنین با کمک آنها ارائه خدمات زیادی امکان پذیر می‌شود. در همین راستا یک شرکت دانش بنیان محصولاتی دانش بنیان در حوزه سامانه‌های مکان محور تولید کرده است.

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان «ره نگر»

محمد مهینی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: سامانه مدیریت هوشمند ناوگان با عنوان «ره نگر» یکی از محصولات دانش بنیان این شرکت است. محصولی که دارای کاربردهای متنوع است. «ره نگر» در شرکت‌های اتوبوسرانی تا سازمان امداد و نجات و شرکت‌های ساختمانی کاربرد دارد.

وی ادامه داد: این محصول یک سامانه جامع تحت وب برای کنترل، مدیریت و نظارت آنلاین بر انواع وسایل نقلیه است. «ره نگر» بهینه سازی مصرف انرژی و مسافت طی شده را ممکن می‌کند . بر اساس داده‌ها مسیریابی بهینه را انجام می‌دهد.

مهینی امکان تعیین نقشه پایه، امکان تعریف لایه‌های اطلاعات، قابلیت بارگذاری داده‌ها در فرمت‌های مختلف، سرعت و دقت بالا را برخی از ویژگی‌های این محصول دانست.

سامانه مسیریاب عمومی

وی سامانه مسیریاب عمومی را دیگر محصول دانش بنیان این شرکت فناور معرفی کرد و افزود: این سامانه قابلیت نصب روی نرم افزارهای گوناگون را دارد و توانایی اتصال به «ره نگر» را دارد. با این اقدام گامی برای مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل برداشته شد. پشتیبانی هر دو محصول دانش بنیان برای ۶ هزار نقطه متحرک خریداری شده است.

مهینی به دیگر محصول دانش بنیان شرکت اشاره کرد و گفت: سامانه هوشمند شبیه ساز عنوان این محصول است. شبیه سازی یکی از روش‌های تصمیم‌گیری محسوب می‌شود و در حوزه‌های حاکمیتی خسارت را به حداقل می‌رساند. این محصول دانش بنیان برای شبیه سازی را برای شبکه اینترنت پیش از بحران انجام می‌دهد تا تمهیدات لازم اندیشیده شود. البته در حال حاضر همچنان توسعه آن ادامه دارد.

وی همچنین بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان فروش محصولات دانش بنیان شرکت بود. در حال حاضر توسعه بازار داخلی و رفع نیاز کشور مورد توجه شرکت است و تمرکز نیز توسعه دانش با تمرکز بر توانمندی نیروی انسانی خلاق و نوآور است.

ارائه سرویس مدیریت ناوگان به خودروهای تشریفاتی فرودگاه امام خمینی (ره) و آمبولانس‌های مرکز امداد ایثار، نرم افزار مدیریت ناوگان عمومی ره نگر برای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج، نرم افزار مدیریت ناوگان اتوبوسرانی ره نگر برای سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک، نرم افزار مدیریت ناوگان اتوبوسرانی ره نگر برای سازمان اتوبوسرانی شهر همدان، اسلامشهر و پاکدشت با همکاری فناسا برخی از پروژه‌های این شرکت دانش بنیان است.

آنچه در مورد شهر هوشمند در پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی می خوانیم:

کارگاه حاکمیت شهرهای هوشمند در اجلاس جامعه اطلاعاتی برگزار می شود
تفاهم آنلاین ایرانسل و شهرداری تهران برای توسعۀ شهر هوشمند
افتتاح سومین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در روز ارتباطات
عرضه نرم‌افزارهای مدیریت منابع سازمانی و شهر الکترونیک بومی در کشور

محتوی مرتبط با حمل ونقل و مسیریابی هوشمند در پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی:

تاکسی‌های آنلاین برقی می‌شوند
ایده های فناورانه حمل و نقل هوشمند حمایت می شوند
خدمات مسیریابی گوگل بر مبنای اثرات کرونا به روز شد
خودروهای خودران وایمو فعالیت خیریه می‌کنند
مسیریابی آفلاین، قابلیت جدید نقشه “نشان”

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: خدمات مسیریابی گوگل بر مبنای اثرات کرونا به روز شد - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: ایده های فناورانه حمل و نقل هوشمند حمایت می شوند - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: ایتالیا درباره اوبر تحقیق می کند - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا