تجهیزات هوشمندمقالههوش مصنوعی

 آفرینش دنیای نو با هوشمند شدن خدمات و وسایل زندگی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

هوش مصنوعی در طول زمان باهوش تر می‌شود و دائماً قدرت می‌گیرد. در واقع هوش مصنوعی در ارتباط با انسان هر ثانیه در حال رشد است و قابلیت‌های بیشتری از آن کشف خواهد شد؛ همچنین این قابلیت‌ها در ارتباط با زندگی انسان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. آفرینش دنیای نو با هوشمند شدن خدمات و وسایل زندگی توسط هوش مصنوعی امکان پذیر خواهد بود.

هوش مصنوعی (AI) بی‌سروصدا وارد زندگی ما شده است. بدون اینکه خود ما خودآگاهانه استفاده از ابزارهای مرتبط با هوش مصنوعی را در نظر داشته باشیم. در واقع اکثر انسان‌ها مصرف کنندۀ هوش مصنوعی هستند اما آفرینش دنیای نو با هوشمند شدن خدمات و وسایل زندگی میسر شده است. در حال حاضر تقریباً هوش مصنوعی در همه جا وجود دارد، در محل کار، در خانه، در اتومبیل، در تلفن و رایانه، به عبارت دیگر، در چیزهایی که در زندگی ما ضروری شده اند. علاوه بر این، ابزارهای هوش مصنوعی می‌دانند که از چه نوع قسمت‌های تلویزیونی و فیلم‌هایی لذت می‌بریم، از چه نوع موسیقی لذت می‌بریم و چه نوع روابطی را ترجیح می‌دهیم. به غیر از زندگی شخصی ما، هوش مصنوعی بر انواع بخش‌های شرکتی مانند خودرو، تجارت الکترونیک، مراقبت‌های بهداشتی، اقتصاد و سرگرمی تأثیر می‌گذارد. هوش مصنوعی به مرور زمان هوشمندتر و قدرتمندتر می شود.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

این مقاله پشت پرده هوش مصنوعی را  به شما نشان می‌دهد که چگونه زندگی و کار ما تحول یافته و آفرینش دنیای نو از طریق هوشمند سازی خدمات و وسایل زندگی محقق شده است.

برنامه های کاربردی خدمات هوش مصنوعی

خدمات مشتری

فروشگاه‌ها مجهز به سیتسم‌های هوش مصنوعی برای دریافت علایق و سلیقه‌های مشتریان خویش هستند. بر همین اساس خدمات ثابت و باکیفیت دریافت می‌کنند. بر اساس AI Business، هوش مصنوعی می‌تواند پشتیبانی فردی بیشتری نسبت به یک انسان ارائه دهد. این به دلیل این واقعیت است که اطلاعات مشتری از قبل در سیستم ذخیره شده است. این داده ها شامل پرسش‌های گذشته و همچنین الگوهای خرید می‌شود. هر بار که یک مشتری با شرکت تماس می گیرد، هوش مصنوعی کمی بیشتر در مورد آن‌ها می‌یابد. سپس سیستم می‌تواند از آن اطلاعات در خریدهای آتی استفاده کند به همین ترتیب آفرینش دنیای نو با هوشمند شدن خدمات و وسایل زندگی به وسیلۀ نظام مند شدن ارائۀ خدمات به مشتریان در حوزۀ خرید و مصرف محقق خواهد شد.

حمل و نقل

آفرینش دنیای نو با هوشمند شدن خدمات و وسایل زندگی، حوزۀ حمل و نقل را نیز در برمی‌گیرد. همه چیز، از خودروهای خودران گرفته تا خطوط راه آهن هوشمند، بر تجارت حمل و نقل تأثیر خواهد گذاشت. در مقیاس متوسط، کامیون‌ها و اتوبوس‌های خودران در حال حاضر در چین و سنگاپور استفاده می‌شوند. حمل‌ونقل عمومی و کامیون‌های خودران، تنها فناوری‌های پیشرفته در حوزۀ حمل و نقل نیستند. هوش مصنوعی همچنین خدماتی در پیش‌بینی ترافیک، گشت‌زنی و ایمنی عمومی ارائه داده است. خودروهای خودران نه تنها جاده‌ها را تسخیر می‌کنند، بلکه توسعۀ آن‌ها در حدی غیرقابل پیش‌بینی ادامه دارد. امری که آفرینش دنیای نو با هوشمند شدن خدمات و وسایل زندگی را به واقعیت بدل می‌کند.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

قانون

اکثر مردم حرفۀ وکالت را با نقشی که وکیل‌ها در دادگاه و در جریان پرونده ایفا میکنند، به یاد می‌آورند. ممکن است  از نقش هوش مصنوعی در حرفۀ وکالت بی‌خبر باشند. بسیاری از آنچه به بخش حقوقی وارد می‌شود، تحقیق و بررسی پرونده‌ها است. اینجاست که هوش مصنوعی بیشترین تأثیر را خواهد داشت. هوش مصنوعی می‌تواند اسناد قانونی و حجم زیادی از داده‌ها را اسکن کند و اسناد را بررسی نماید. به گفته فوربس، هوش مصنوعی به جلسات مصاحبه با مشتری کمک خواهد کرد. مردم با رایانه صادق‌تر هستند زیرا قضاوت‌کننده نیست. بنابراین هوش مصنوعی دنیای قانون را نیز دقیق‌تر کرده و در راستای تحقق عدالت مفید واقع شده است. این بخشی از آفرینش دنیای نو با هوشمند شدن خدمات و وسایل زندگی است که هر روز در حوزه‌های بیشتری عمل می‌کند.

پزشکی

هوش مصنوعی در خط مقدم پیشرفت‌های پزشکی باورنکردنی قرار دارد. Health IT Analytics حوزه‌های خاصی را شناسایی می‌کند که در آن‌ها هوش مصنوعی بر مراقبت‌های بهداشتی تأثیر می‌گذارد. تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های دستی به زودی قادر خواهند بود عکس‌هایی با کیفیت کافی برای استفاده به عنوان ابزار تشخیصی ایجاد کنند. این امر به نفع مردمی است که در مناطق دوردست و جمعیت‌های محروم زندگی می‌کنند. کاربران یاد خواهند گرفت که چگونه از ابزارهای همراه برای ردیابی سلامت خود استفاده کنند. پرستاران مجازی به احتمال زیاد مراقبت از بیماران بستری شده را زیر نظر خواهند داشت. هوش مصنوعی همچنین با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت (EHR) نگرانی‌های احتمالی سلامتی را بررسی و پیش‌بینی خواهد کرد.

آموزش

یکی از تجلی‌های دنیای نو می‌تواند در فراگیر شدن امکانات برای همه باشد تا حدی که بهره مند شدن از آن‌ها نیاز به دسترسی خاصی نداشته باشد. یکی از راه‌های آفرینش دنیای نو با هوشمند شدن خدمات و وسایل زندگی در حوزۀ آموزش و پرورش است امری که علم را به ابزاری در دسترس تبدیل می‌کند و همۀ افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. همچنین هوش مصنوعی دقت مطالعات علمی را بالا می‌برد و از این طریق نیز  به دانشجویان خدمت می‌کند. به گفته ScholarshipOwl، هوش مصنوعی می‌تواند مقالات را ارزیابی کرده و سرقت ادبی را تشخیص دهد.

اما این فقط نقطۀ شروع است. اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، آموزش مناسب و بازخورد سریع را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. این نوع فناوری همچنین به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا در هر زمان به هر برنامه ای دسترسی داشته باشند. تقریباً هر کسی که رایانه داشته باشد می‌تواند در آموزش عالی شرکت کند.

” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در فناوری‌های هوشمند

ساخت

هوش مصنوعی در حال حاضر بر جنبه‌های مختلف در عرصۀ صنعت تأثیر می‌گذارد. مهم‌ترین جنبه مطمئناً خودکارسازی یا اتوماسیون است. خودکارسازی به تدریج برای همه چیز از ساخت تا وظایف منشی استفاده خواهد شد. گواهی‌های امنیتی مبتنی بر تشخیص چهره و نرم‌افزاری که تقلب آنلاین را تشخیص می‌دهد، تنها تعدادی از راه‌های متعددی است که به وسیلۀ آ‌ن‌ها هوش مصنوعی عرصۀ صنعت را متحول می‌کند.

این تحولات به احتمال زیاد تنها آغاز راه است. با پیشرفت هوش مصنوعی، به زودی تقریباً تمام جنبه‌های زندگی ما تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت؛ آفرینش دنیای نو با هوشمند شدن خدمات و وسایل زندگی امری است که به سرعت در حال تحقق است.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا