پیشنهاد سردبیرکاربرد بلاک‌چینهوش مصنوعی

ورود هوش مصنوعی به دنیای بلاکچین! آیا انقلابی دیگر در راه است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

شکایت‌های جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه کوین بیس و بایننس سوالات جدیدی را در مورد آینده ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. از آنجایی که دارایی‌های دیجیتال با فشارهای نظارتی فزاینده و سایر مخالفت‌ها مواجه هستند، کم کم از ترند برتر دنیا فناوری در حال خارج شدن هستند.

هنگامی که شرکت OpenAI توانست ربات ChatGPT خود را در نوامبر راه اندازی کند، مسیر را برای استفاده کاربردی از هوش مصنوعی هموار کرد. از آن زمان تاکنون هوش مصنوعی توجه بنیانگذاران و سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. ناگفته نماند، این افراد همان‌هایی هستند که به رونق ارزهای دیجیتال دامن زده بودند.

خلق فرصت‌های جدید در صنعت بلاکچین به کمک هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ممکن است توجه مردم را به خود جلب کرده باشد، اما برخی از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال این نظر را دارند که هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای صنعت بلاکچین خلق کند. «آدام استراک» موسس و شریک مدیریت صندوق سرمایه گذاری Struck Crypto که از زمان انتشار ربات ChatGPT توجه زیادی به سمت هوش مصنوعی داشته است، گفت: «هوش مصنوعی می‌تواند نوعی کاتالیزور برای بازگشت سریع به بلاک چین باشد.»

«الکس فلیکس» نیز که مدیر سرمایه گذاری شرکت رمزارز CoinFund است، گفت: «فناوری بلاک چین می‌تواند شفافیت و تمرکززدایی بیشتری را برای هوش مصنوعی به ارمغان بیاورد.» فلیکس گفت: «استارت‌آپ کریپتو Worldcoin که توسط «سام آلتمن» از OpenAI تأسیس شد، با جمع آوری ۱۱۵ میلیون دلار توانسته استفاده واقعی از ارزهای دیجیتال در هوش مصنوعی را نشان دهد.»

هوش مصنوعی چطور باعث رشد بلاکچین می‌شود؟

همانطور که بلاک چین شفافیت بیشتری را برای هوش مصنوعی به ارمغان می‌آورد، هوش مصنوعی نیز می‌تواند مزایایی مانند محافظت از اطلاعات، تعامل قوی‌تر و تقویت ارزهای دیجیتال را برای بلاک چین به همراه بیاورد. درگذشته، هکرها توانسته بودند میلیون‌ها دلار از پروتکل‌های بلاک چین سرقت کنند. به گفته آدام استراک: «ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند با شبیه سازی حملات میزان نفود هکرها را کم کنند.» استراک گفت: «ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند برای فیلتر کردن هرزنامه‌ها و کلاهبرداری‌ها در پلتفرم‌های پیام رسانی مانند تلگرام، دیسکورد، سیگنال، وی‌چت و واتسآپ استفاده شوند.»

بسیاری افراد فکر می‌کنند که هوش مصنوعی می‌تواند راه‌های زیادی برای تعامل راحت کاربران با ارزهای دیجیتال ارائه دهد. در این راستا، «تال تچولا» سرپرست محصولات آزمایشگاه سولانا گفت: «آزمایشگاه‌های سولانا که بلاک چین سولانا را توسعه داده است، در ماه مه سال ۲۰۲۳ یک پلاگین ChatGPT را راه اندازی کرد. ما این کار را برای افزایش تجربه کاربری و ساده‌تر روند کار بلاک چین برای مردم انجام دادیم.» تچولا گفت: «هوش مصنوعی بر هر منطقه، هر بخش، هر صنعتی تاثیر می‌گذارد و ما سعی می‌کنیم آن را بپذیریم.»

صرافی Bitget هوش مصنوعی را تهدیدی برای کریپتو می‌شمارد

سایر شرکت‌های کریپتو با اشاره به خطرات بالقوه هوش مصنوعی، نسبت به استفاده از این فناوری مردد هستند. صرافی Bitget به دلیل نگرانی در مورد دریافت اطلاعات گمراه‌ کننده و نادرست، استفاده از یکپارچگی ChatGPT را به درخواست‌های کاربران از برنامه خود خارج کرد.

برخلاف دیگر شرکت‌های کریپتو که به سرعت به هوش مصنوعی روی آورده‌اند تا در این حوزه عقب نماند، تگان کلاین مدیر عامل Edge & Node گفت: «شرکت ترجیح می‌دهد قبل از هر چیز به عنوان یک استارت‌آپ بلاک چین در میان مردم شناخته شود، زیرا هوش مصنوعی هنوز مشکلاتی دارد.» با این حال، باید ببینیم آیا دنیای ارزهای دیجیتال با هوش مصنوعی همسو می‌شوند یا به مخالفت با هم در می‌آیند.

منبع: اینوکس

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا