هوش مصنوعی

گرایش هوش مصنوعی در دوران پساکرونا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بسیاری از مشارکت‌کنندگان یک پژوهش اظهار می‌کنند که گرایش هوش مصنوعی در دوران پساکرونا بیشتر بوده است و این فناوری می‌تواند رویه‌های تجاری پایدارتری ایجاد کند. استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ممکن است در ابتدا با شک و تردید همراه بوده باشد، اما گزارشات جدید نشان می‌دهند که پس از همه‌گیری کرونا، شرکت‌ها بیش از هر زمان دیگری نسبت به این فناوری اقبال نشان داده‌اند. در واقع، هم کارمندان و هم شرکت‌ها با روی گشاده‌تری از فرصت‌های ایجادشده به دست هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استقبال کرده‌اند.

بسیاری از مشارکت‌کنندگان پروژه پژوهشی Cloudera اظهار می‌کنند که هوش مصنوعی می‌تواند رویه‌های تجاری پایدارتری ایجاد کند. هر چند بسیاری از سازمان‌ها در حال حاضر، از راهکارها و طرح‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در تشکیلات اقتصادی خود استفاده می‌کنند، اما مسئولان سازمان‌ها به دنبال کاربرد بیشتر این فناوری هستند و به نظر می‌رسد هوش مصنوعی در دوران پساکرونا با استقبال بیشتری مواجه بوده و هست.

نظر شرکت‌کنندگان در این پژوهش نشان می‌دهد که مردم هم‌اکنون نسبت به چند سال پیش از این موضوع آگاهی بیشتری پیدا کرده‌اند که هوش مصنوعی نه‌تنها باعث از بین رفتن مشاغل نشده، بلکه هوش مصنوعی در دوران پساکرونا اشتغال‌زایی هم کرده است. سازمان‌ها قصد دارند برای اینکه بتوانند از فرصت‌های پیش‌آمده به سبب این فناوری نهایت استفاده را داشته باشند، باید آموزش کافی را به کارکنان و تیم‌های کاری خود داده یا مهارت‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار بدهند.

در حقیقت، شرکت‌کنندگان در نظرسنجی هوش مصنوعی در دوران پساکرونا، محدودیت‌های بودجه‌ای را به‌عنوان مانع اصلی اتخاذ طرح‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ذکر کرده‌اند. علاوه بر این، دانش‌ورزان یکی از چالش‌های مهم در راستای به‌کارگیری گسترده این طرح‌ها را عدم آگاهی نسبت به کار خود ذکر کرده‌اند.

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در فناوری‌های هوشمند

هم دانش‌ورزان و هم مسئولان سازمان‌ها بر این نکته صحّه می‌گذارند که علی‌رغم افزایش مقبولیت پروژه‌های هوش مصنوعی، هنوز نسبت به استفاده از این نوع پروژه‌ها شک و تردید وجود دارد. با این حال، اغلب مسئولان سازمان‌ها، صرفه‌جویی در هزینه‌های بالقوه و افزایش دقت و کارایی را از جمله دلایل یافتن راه‌حل برای این چالش‌ها بر می‌شمارند.

مقیاس پروژه‌های هوش مصنوعی یکی از حوزه‌هایی است که زمینه پیشرفت در آن بسیار مهیا خواهد بود. هنوز استعداد و تخصص مورد نیاز برای بهره‌گیری از پروژه‌های بزرگ هوش مصنوعی به اندازه کافی وجود ندارد؛ به همین دلیل باید برای برخی از چالش‌ها رویکردهای نوآورانه‌ای اندیشید. با این حال، اگر بخواهیم از فعالیت فناوری هوش مصنوعی در دوران پساکرونا سخن بگوییم، باید اظهار کنیم که استفاده از طرح‌های هوش مصنوعی عاملی تعیین‌کننده در موفقیت سازمان‌هاست. روند به‌کارگیری هوش مصنوعی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد، زیرا جهان در دوران پساکرونا نظم نوینی پیدا کرده است.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا