آموزش و همایش دیجیتالگزارش

تحول آموزشی با بهره‌مندی از فناور‌های جدید مانند هوش مصنوعی و روش‌های نوین آموزشی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، در جمع مدیران و مربیان مدارس سما حضور یافته و در از ضرورت نقش‌آفرینی شرکت‌های خلاق به همراهی و مساعدت خانه‌های خلاق و نوآوری در تحول آموزشی کشور سخن گفت.

در نشست دهکده شایستگی مدیران سما که با حضور رئیس مرکز و فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق کشور برگزار شد؛ پرویز کرمی ضمن اشاره به نقش مهم زیست‌بوم خلاق و نوآوری در حوزه آموزش و یادگیری، اذعان کرد که این نقش در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است.

کرمی افزود: یکی از محورهای توسعه، آموزش خلاق و نوآورانه محسوب می‌شود و بر همین مبنا، تولید محتوای آموزشی که ضمن متناسب‌ بودن با نیاز روز جامعه هدف، مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل هوش مصنوعی باشد و خلاقیت نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی در آن وجود داشته باشد، از اولویت‌های اساسی و مهم کشورهایی است که به دنبال توسعه و پیشرفت هستند.

کرمی در ادامه اشاره کرد که آموزش و یادگیری از حوزه‌هایی محسوب می‌شود که به رسوخ نوآوری و خلاقیت بسیار نیاز دارد. وی همچنین خاطرنشان کرد که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری کشور، رسوخ فناوری و نوآوری‌هایی مانند هوش مصنوعی در حوزه‌های گوناگون به‌ ویژه در حوزه آموزش را به عنوان یک رسالت دنبال کرده و در جهت محقق شدن آن، از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، استفاده می‌کند.

  جهت دانلود فایل Pdf و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۲۲، مردادماه۱۴۰۱ اینجا کیلک نمایید.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، در ادامه اشاره کرد که دوران کرونا تبدیل به یک فرصت برای شرکت‌های دانش‌بنیان شد. او همچنین اذعان کرد: همانطور که در دوران همه‌گیری کوید، موفق شدیم تا به یکی از برترین تولیدکنندگان توانمند تجهیزات حوزه سلامت ازجمله کیت، ماسک، ونتیلاتور و سایر اقلام بهداشتی تبدیل شویم، با همین نگاه و با نقش‌آفرینی شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در حوزه آموزش و یادگیری نیز می‌توانیم شاهد رسوخ فناوریی‌های تازه مانند هوش مصنوعی و آموزش الکترونیک و دیگر عرصه‌های نوآوری در حوزه آموزش باشیم. 

کرمی به چالش‌های دستیابی به عدالت آموزشی در سراسر کشور نیز اشاره کرد و ضمن تاکید بر فاصله بسیار برای تحقق کامل آن اظهار کرد: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در عرصه آموزش به تحولاتی دست‌یافته‌اند که بهره‌گیری از آن‌ها در آموزش و یادگیری عمومی، نه‌تنها می‌تواند منجر به تحقق عدالت آموزشی شود، بلکه با بهره‌مندی از فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی و روش‌های نوین آموزشی، می‌تواند شکل تازه‌ای از یادگیری، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد را برای اشتغال و توسعه فناوری ایجاد کند.


کرمی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تمام تلاش خود را کرده است تا با حمایت از فناوری‌های جدید در حوزه‌های AR و VR، هوش مصنوعی، آموزش الکترونیک و همچنین استفاده از ابتکار عمل شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، بتواند نیازهای عرصه آموزش را رفع کند.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا