پیشنهاد سردبیردولت دیجیتالمقالههوش مصنوعی

فناوری حقوقی هوش مصنوعی چگونه معمای قرارداد را حل می‌کند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

فناوری حقوقی هوش مصنوعی توسعه یافته در دهه گذشته از الگوریتم‌های پیچیده برای شناسایی الگو‌ها در داده‌ها، اجرای آزمایش‌ها و ارائه نتایجی همتراز با حقوقدانان انسانی استفاده می‌کند. در حالی که ممکن است به نظر برسد صنعت برای تصاحب هوش مصنوعی آماده است، واقعیت این است که انسان و ماشین به طور پشت سر هم برای بهبود قوانین قرارداد تلاش می‌کنند.

سایت LexCheck اخیراً مطلبی با عنوان «فناوری حقوقی، هوش مصنوعی، و تأثیر هر دو بر اجرای قانون قرارداد» منتشر کرده و آورده است فناوری حقوقی نتایج تجاری سریع‌تر، ارزان‌تر و دقیق‌تر را نوید می‌دهد. هوش مصنوعی که گاهی به آن محاسبات شناختی نیز می‌گویند، توانایی کامپیوتر برای استدلال، یادگیری، برقراری ارتباط و تصمیم‌گیری است و این بخش کلیدی در دست یافتنی کردن این نتایج است.
فناوری حقوقی هوش مصنوعی توسعه یافته در دهه گذشته از الگوریتم‌های پیچیده برای شناسایی الگو‌ها در داده‌ها، اجرای آزمایش‌ها و ارائه نتایجی همتراز با حقوقدانان انسانی استفاده می‌کند. در حالی که ممکن است به نظر برسد صنعت برای تصاحب هوش مصنوعی آماده است، واقعیت این است که انسان و ماشین به طور پشت سر هم برای بهبود قوانین قرارداد تلاش می‌کنند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

چگونه هوش مصنوعی فناوری حقوقی معمای قرارداد را حل می‌کند؟

استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی با فناوری حقوقی از سر ناچاری متولد شدند. وکلایی که در این زمینه کار می‌کردند متوجه شدند که فرآیند‌های آهسته گردش کار و وظایف اداری خسته کننده، کارایی قرارداد را مختل می‌کند. چالش‌های تجاری مانند موارد ذکر شده در زیر را می‌توان با فناوری مناسب حل کرد، بنابراین آن‌ها خودشان تصمیم گرفتند آن را توسعه دهند.

پردازش مجدد داده‌ها: بررسی قرارداد در میان بزرگترین تنگنا‌ها برای بخش‌های حقوقی قرار دارد. اگر قرارداد پیچیده باشد، مقایسه پیش‌نویس‌ها با کتابخانه‌های بند، کتاب‌های قانونی و توافق‌های گذشته ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد.

با هوش مصنوعی، قرارداد‌ها را می‌توان برای ناهماهنگی علامت‌گذاری کرد، رنگ را برای هشدار کدگذاری کرد، به طور کامل بدون دخالت انسان خط قرمز کرد، و به طور خودکار با کتاب‌های قانونی برای استانداردسازی مقایسه کرد. زمانی که طول می‌کشد چند دقیقه است و نتیجه نهایی زمان بیشتری برای تمرکز کارکنان بر روی استراتژی‌های مذاکره و ایجاد ارتباط با مشتری می‌گذارد.

تبدیل سردرگمی به بهره‌وری: مشاوران داخلی به‌طور مداوم با جدایی از سایر بخش‌ها مبارزه می‌کنند، که در صورتی که قرارداد‌ها با سابقه همراه نباشد، می‌تواند منجر به بیش از حد امیدواری و عدم تحویل شود. حتی در درون تیم‌ها، ممکن است بین همکاران جوان و وکلای ارشد در مورد اینکه چرا تصمیم‌های خاصی گرفته می‌شود، نوبت قبولی چه کسی است یا آخرین نسخه قرارداد، سردرگمی وجود داشته باشد. مذاکرات شخص ثالث می‌تواند این سردرگمی را بیشتر کند.

هوش مصنوعی فناوری حقوقی نه تنها خطا‌ها را شناسایی و تصحیح می‌کند، بلکه می‌تواند یادداشت‌های متنی را نیز اضافه کند تا به تیم‌ها و طرفین کمک کند تا با شفافیت بیشتر مذاکره کنند. ایمیل‌های رفت و برگشت غیرضروری حذف می‌شوند، تاخیر‌های ناشی از پرسنل خارج از دفتر به حداقل می‌رسد، و کارمندان همچنان بهره‌ور می‌مانند، زیرا مشکلات اساسی توسط فناوری مدیریت می‌شود.

حذف فرسودگی شغلی در عین افزایش پهنای باند: فرسودگی شغلی طی سال گذشته در صنعت حقوقی شایع‌تر شده است. بر اساس یک مطالعه اخیر، ۵۲ درصد از وکلا این خستگی را احساس کردند و اختلال خواب، اضطراب، مسائل مربوط به روابط شخصی، افسردگی و مسائل مربوط به سلامت جسمانی را به عنوان مثال ذکر کردند. اکثر دپارتمان‌های حقوقی شرکت‌ها مملو از کار هستند، اما در تلاش برای پر کردن خلأ‌های کارکنان هستند. کار‌های تکراری و پیش پا افتاده فقط اوضاع را بدتر می‌کند.

هوش مصنوعی قانونی می‌تواند برای اولین بار در بررسی قرارداد، کل فرآیند را از تهیه پیش‌نویس تا اجرا اغلب بیش از یک سوم سرعت بخشد. در واقع، زمان بررسی را می‌توان با نرم افزار‌های خاص بررسی قرارداد و مذاکره تا ۹۰ درصد کاهش داد. وکلا می‌توانند حجم کار بیشتری را بدون استرس و اضطراب اضافی بر عهده بگیرند. زمان کمتری که برای شناسایی ناهماهنگی‌های پیش‌نویس صرف می‌شود، به معنای زمان بیشتر برای ساخت پرونده‌ها و استراتژی‌سازی است؛ و با زمان بیشتری برای اختصاص دادن به خود، وکلا می‌توانند تعادل مناسب بین زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را پیدا کنند.

چگونه فناوری حقوقی هوش مصنوعی پیشرفت صنعت را سرعت می‌بخشد؟

تغییرات در صنعت حقوقی در نتیجه نوآوری‌های فناورانه به خوبی در حال انجام است، به ویژه با توجه به:

دقت لازم: متخصصان حقوقی به لطف هوش مصنوعی حقوقی قادرند حجم بیشتری از قرارداد‌ها را سریعتر و کارآمدتر بررسی کنند. برای مثال، هوش مصنوعی حقوقی می‌تواند درج‌های متنی هدایت‌شده توسط کتاب قانون و خط قرمز‌های با وکیلان را در چند دقیقه ارائه دهد. خطا‌های انسانی، حواس پرتی، و بی‌تجربگی دیگر عواملی در مغایرت قرارداد‌ها نیستند.

تجزیه و تحلیل دعاوی حقوقی: تصمیمات بهتر با لحاظ شرایط اتخاذ می‌شود. راه‌حل‌هایی که نه تنها بررسی می‌شوند، بلکه کمک‌هایی برای مذاکره را نیز ارائه می‌کنند، تقاضای زیادی دارند، زیرا طرفین به دنبال راه‌های نوآورانه برای برقراری ارتباط با اعتماد و عینیت بیشتر هستند.

افزایش بهره وری: صرف زمان کمتر برای کار‌های دستی تکراری به وکلا این امکان را می‌دهد که بیشتر بر تعاملات انسان با انسان و ارزش افزوده تمرکز کنند. آن‌ها می‌توانند مهارت‌های خود را اصلاح کنند و کیفیت کار خود را بالا ببرند، زیرا آموزش کتاب قانون و انطباق آن دیگر نگران‌کننده نیست. افزایش ظرفیت در‌ها را به روی رشد کسب‌وکار باز می‌کند و برای کسانی که آهسته از آن عبور می‌کنند، ممکن است رقابت در این مسیر دشوار باشد.

فناوری هوش مصنوعی قانونی جایگزین وکلا نمی‌شود، اما به آن‌ها کمک می‌کند

LexCheck، یک راه حل مذاکره و بررسی قرارداد که برنده جوایز هم شده بود، دارای فناوری‌های حقوقی پیشرفت‌کننده هوش مصنوعی است که نحوه استفاده کسب‌وکار‌ها از مذاکرات و دستورالعمل‌های انطباق خود را دوباره تعریف می‌کند.

LexCheck به شرکت RSM کمک کرد تا با افزایش سرعت جریان معاملات و زمان پاسخ به آنها، زمان بررسی خود را بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد. شرکت مشاوره پیشرو ایالات متحده هر سال بیش از ۱۴۰۰ معامله را تنظیم می‌کند، و تمرکز لیزری LexCheck بر روی خط قرمز قرارداد و فرآیند‌های بررسی منجر به صرفه جویی در بیش از ۸۰۰ ساعت نیروی انسانی در آن‌ها شد.

سرعت فناوری حقوقی هوش مصنوعی همچنان بر قوانین شرکتی در آینده تأثیر می‌گذارد، بنابراین ضروری است که تیم‌ها سفر تحول دیجیتال خود را از هم اکنون آغاز کنند، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اند؛ و در حالی که هوش مصنوعی هرگز آنقدر پیچیده نخواهد بود که به طور کامل جایگزین وکلا شود، می‌تواند تنگنا‌های آموزشی را کاهش دهد، به گردش کار کمک کند و کار‌های روزانه را برای کارایی بی سابقه‌ای خودکار کند. به هر حال، موفق‌ترین شرکت‌ها هستند که می‌توانند تغییرات را بپذیرند و فضا را برای رشد باز کنند.

منبع: آنا

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا