بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

۷ نکته مهم برای هولدرهای بیت کوین در سال ۲۰۲۳

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
شهریار قلی پور

بیت کوین تبدیل به ارز ذخیره جهانی خواهد شد. یک فرصت سرمایه‌گذاری که نمی‌توان آن را دست کم گرفت. ما همچنین نشانه‌های قدرتمندی در شاخص‌های بنیادی و فاندامنتال‌ شبکه بیت کوین شاهد هستیم. در این مقاله هفت فاکتور تأثیرگذار برای هولدرهای بیت کوین در سال ۲۰۲۳ که سرمایه‌گذاران می‌بایست در ماه‌های آینده به آنها توجه داشته باشند را بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

تعداد فزاینده آدرس‌های منحصر‌به‌فرد بیت کوین

ما می‌توانیم با بررسی تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد بیت‌کوین که حداقل حاوی ۰.۰۱، ۰.۱ و ۱ بیت کوین هستند، اطمینان و عزم و اراده سرمایه‌گذاران و وضعیت هولدرهای بیت کوین در سال ۲۰۲۳ را ارزیابی کنیم. این داده‌ها نشان می‌دهد که پذیرش بیت‌کوین با تعداد فزاینده‌ای از آدرس‌های منحصربه‌فرد به رشد خود ادامه می‌دهد. در حالی که این امکان برای کاربران وجود دارد که بیت‌کوین‌های خود را در چندین آدرس نگهداری کنند، رشد آدرس‌های منحصربه‌فرد بیت‌کوین با حداقل ۰.۰۱، ۰.۱ و ۱ بیت‌کوین نشان می‌دهد که کاربران بیشتری نسبت به قبل در حال خرید بیت‌کوین هستند و آن را نزد خود نگه می‌دارند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

یکی دیگر از معیارهای امیدوارکننده، تعداد بیت‌کوین‌های نگهداری شده توسط هولدرهای بلندمدت است که به تقریباً ۱۴ میلیون BTC افزایش یافته است. در حال حاضر، ۷۲.۴۹ درصد از بیت کوین در گردش به احتمال زیاد در قیمت‌های فعلی فروخته نخواهد شد.

، تعداد بیت‌کوین‌های نگهداری شده توسط هولدرهای بلندمدت

بخش بزرگی از سرمایه‌گذاران بیت کوین وجود دارند که بدون توجه به قیمت، این دارایی دیجیتال را انباشت می‌کنند. با افزایش تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد بیت‌کوین و چنین میزان قابل توجهی از بیت‌ کوین که توسط سرمایه‌گذاران بلندمدت نگهداری می‌شود، ما به وضعیت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ و نرخ پذیرش آن خوش‌بین هستیم. متغیرهای زیادی وجود دارند که پتانسیل سوددهی بالا، افزایش تقاضا برای بیت کوین و افزایش پذیرش آن در سراسر جهان را نشان می‌دهند.

یک ارز طی فرآیند پولی سازی، به ترتیب از سه مرحله عبور می‌کند: ذخیره ارزش، وسیله مبادله و واحد حساب. همان طور که معیار موجودی هولدرهای بلندمدت در بالا نشان می‌دهد، بیت کوین در حال حاضر در مرحله ذخیره ارزش است.

دیگر دارایی‌هایی که اغلب به عنوان ذخیره ارزش استفاده می‌شوند، املاک، طلا و سهام هستند. بیت کوین به دلایل زیادی ذخیره ارزش بهتری است: نقدینگی بیشتر، دسترسی آسان‌تر، حمل‌ونقل آسان و ایمن‌تر، حسابرسی آسان‌تر و کمیاب‌تر از هر دارایی دیگری با محدودیت ۲۱ میلیون واحدی. برای اینکه بیت کوین بتواند سهم بیشتری از دیگر ذخیره‌ ارزش‌های جهانی را به دست آورد، این ویژگی‌ها باید دست نخورده باقی بمانند و به سرمایه‌گذاران ثابت شوند.

همانطور که می‌بینید، بیت کوین بخش کوچکی از ثروت جهانی را تشکیل می‌دهد. اگر بیت‌کوین حتی یک درصد از سهم این ذخیره‌های ارزش را به خود اختصاص دهد، ارزش بازار آن به ۵.۹ تریلیون دلار می‌رسد و قیمت آن را به ۳۰۰ هزار دلار می‌رساند. این اعداد از دیدگاه ما محافظه‌کارانه هستند، زیرا ما تخمین می‌زنیم که پذیرش بیت‌ کوین ابتدا به تدریج و سپس به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد. لذا این امر یک عامل تاثیرگذار مثبت برای هولدرهای بیت کوین در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

حجم نقل و انتقالات شبکه BTC

هنگامی که به مقدار مبلغی که در طول تاریخ شبکه بیت کوین انتقال پیدا کرده نگاه می‌کنیم، یک روند صعودی واضح از نظر دلاری می‌بینیم که با افزایش تقاضا برای انتقال بیت کوین در سال جاری همراه شده است. در سال ۲۰۲۲، حجم نقل و انتقالات ۱۰۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشت. از لحاظ دلاری، ارزش شبکه بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ اندکی پایین‌تر از ۱۵ تریلیون دلار بود.

حجم نقل و انتقالات شبکه BTC

در حالی که جهان وارد دوره جهانی‌زدایی (Deglobalization) می‌شود، مقاومت در برابر سانسور بیت کوین یک خصوصیت بسیار ارزشمند به شمار می‌رود. با ارزش بازار تنها ۳۲۴ میلیارد دلار، ما معتقدیم که ارزش فعلی بیت کوین به شدت پایین‌تر از ارزش واقعی آن است و علیرغم کاهش قیمت، ارزش نقل و انتقالات شبکه بیت کوین بر حسب دلار نسبت به قبل بیشتر است. امری که به دیدی مثبت در قبال معامله بیت کوین در سال ۲۰۲۳ می‌دهد.

فرصت خرید بیت کوین در کف قیمت

با نگاهی به معیارهای خاص، می‌توانیم فرصت‌های منحصربه‌فردی که سرمایه‌گذاران برای خرید بیت‌کوین در این قیمت‌ها دارند را تحلیل کنیم. ارزش بازار بیت کوین ۱۸.۸ درصد پایین‌تر از پیک تاریخی آن است و این دومین ریزش بزرگ آن در تاریخ محسوب می‌شود. در حالی که باید به عوامل کلان اقتصادی توجه داشت، ما معتقدیم که این یک فرصت خرید نادر است.

فرصت خرید بیت کوین در کف قیمت

بیت کوین اکنون در مرحله‌ای از چرخه خود قرار دارد که تقریباً بسیار ارزان است. قیمت فعلی بیت کوین در حال حاضر تقریباً ۲۰ درصد پایین‌تر از میانگین قیمت خرید آن است؛ امری که فقط در کف سیکل‌های قیمتی بیت کوین اتفاق می‌افتد.

قیمت‌های‌ فعلی بیت‌کوین برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند با قیمت پایین وارد آن شوند، قیمت‌های نادری است. از لحاظ تاریخی، خرید بیت‌کوین در این زمان‌ها بازدهی فوق‌العاده‌ای را در درازمدت به همراه داشته است. با این حال، مردم باید این واقعیت را در نظر بگیرند که سال ۲۰۲۳ احتمالاً اولین تجربه بیت کوین از رکود اقتصادی طولانی مدت خواهد بود.

شرایط کلان اقتصادی

در حالی که به تازگی وارد سال ۲۰۲۳ شده‌ایم، لازم است وضعیت چشم انداز ژئوپلیتیک را بشناسیم زیرا شرایط کلان نیروی محرکه رشد اقتصادی است. مردم سرتاسر جهان در حال تجربه پیامدهای سیاست پولی بانک مرکزی در سال گذشته هستند. ایالات متحده و اتحادیه اروپا وارد رکود اقتصادی شده‌اند، چین در حال دلارزدایی است و بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره مورد هدف خود را برای کنترل اقتصاد افزایش داد. همه اینها تأثیر زیادی بر معامله بیت کوین در سال ۲۰۲۳ و بازار سرمایه دارند.

بازارهای مالی به هیچ وجه از محیط اقتصادی سیاسی جدا نیستند. صعود بیت کوین در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز با همه‌گیری کرونا مرتبط بود.

جالب توجه است که وقتی ارزش بیت کوین را در برابر اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده (که ما معتقدیم بزرگ‌ترین رقیب نظری بیت کوین در درازمدت است) بررسی می‌کنیم، ریزش سال ۲۰۲۲ در مقایسه با ریزش‌های قبلی تاریخ بیت کوین نسبتاً ملایم بود.

شرایط کلان اقتصادی

افزایش چشمگیر نرخ بهره جهانی نیز بر قیمت دارایی‌ها موثر است. از آنجایی که بازده اوراق قرضه بسیار بالاتر از سال‌های اخیر  قرار دارد ارزیابی دارایی‌ها بر اساس جریان‌های نقدی تنزیل‌شده کاهش می‌یابد. بیت کوین به جریان‌های نقدی متکی نیست، اما مطمئناً تحت تأثیر تغییر نرخ بهره جهانی قرار خواهد گرفت.

محتوی بیشتر از بیت‌کوین:

استخراج بیت کوین و زیرساخت آن

در حالی که انبوهی از فاکتورهای نگران‌کننده اقتصادی و صنعتی تاثیر زیادی بر قیمت بیت کوین گذاشته‌اند، معیارهای شبکه بیت کوین اما داستان دیگری را بیان می‌کند.

استخراج بیت کوین و زیرساخت آن

هش ریت و سختی استخراج به ما نشان می‌دهد که چه تعداد آسیک ماینر در حال تشکیل هش‌ریت شبکه است و چه میزان رقابت برای استخراج بیت کوین در جریان است. این دو عدد در همبستگی با یکدیگر حرکت می‌کنند و با وجود کاهش قابل توجه قیمت، هر دو در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته‌اند.

هش ریت و سختی استخراج 

ماینرهای بیت‌کوین با استقرار تجهیزات بیشتر و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های توسعه یافته نشان می‌دهند که دیدگاه صعودی‌ به بیت کوین دارند. آخرین باری که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ در محدوده مشابهی قرار داشت، هش ریت شبکه یک پنجم سطوح فعلی بود. این بدان معناست که استقرار تجهیزات  استخراج بیت‌کوین و کارایی آنها پنج برابر افزایش یافته است.

از آنجایی که هش ریت افزایش یافت در حالی که قیمت بیت کوین کاهش یافت، درآمد ماینرها در سال ۲۰۲۲ به شدت کاهش پیدا کرد. به طوری که ارزش صنعت ماینینگ در ژانویه ۲۰۲۱ بیش از ۹۰ درصد افت کرد. این معیار نیز بر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ تاثیر خواهد داشت.

ارزش صنعت ماینینگ در ژانویه 2021

ما انتظار داریم که تعداد بیشتری از این شرکت‌ها به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت جهانی انرژی و نرخ بهره، با شرایط چالش برانگیزی مواجه شوند.

افزایش کمیابی بیت کوین

یکی از راه‌های تجزیه و تحلیل کمیابی بیت‌کوین، بررسی عرضه غیر نقدینه آن به عنوان عامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ است. نقدینگی میزان بیت کوینی است که یک شخص/نهاد آن را خرج می‌کند. ارزش نقدینگی شخصی که هرگز نمی‌فروشد ۰ است در حالی که کسی که همیشه بیت کوین می‌خرد و می‌فروشد دارای ارزش ۱ است. با این کمیت، عرضه در گردش را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: عرضه بسیار نقدینه، نقدینه و غیر نقدینه.

عرضه غیر نقدینه به آدرس‌هایی گفته می‌شود که بیش از ۷۵ درصد بیت کوین خود را به یک آدرس واریز و هولد می‌کنند. عرضه بسیار نقدینه به عرضه آدرس‌هایی گفته  می‌شود که کمتر از ۲۵ درصد موجودی خود را هولد می‌کنند. عرضه نقدینه نیز بین این دو قرار دارد.

افزایش کمیابی بیت کوین

سال ۲۰۲۲ سال خروج بیت کوین از صرافی‌ها بود. هر وحشت بزرگی در سال ۲۰۲۲ به عنوان عاملی برای  خروج بیت کوین از صرافی‌ها و فروش عمده عمل می‌کرد. در سال ۲۰۲۲، ۵۷۲۱۱۸ بیت کوین به ارزش ۹.۶ میلیارد دلار از صرافی‌ها خارج شد که این بزرگ‌ترین خروج سالانه بیت کوین از لحاظ BTC در تاریخ است.

خروج سالانه بیت کوین از لحاظ BTC

از لحاظ دلاری، سقوط ماه مارس ۲۰۲۰ (کرونا)، دومین رتبه را به خود اختصاص داده است. اکنون ۱۱.۶۸ درصد از عرضه بیت کوین در صرافی‌ها نگه‌داری می‌شود که از ۱۶.۸۸ درصدِ سال ۲۰۱۹ پایین‌تر است. یک عامل مثبت برای معامله بیت کوین در سال ۲۰۲۳ .

عامل مثبت برای معامله بیت کوین

افزایش عرضه غیرنقدینه به همراه افزایش تاریخی خروج  بیت کوین از صرافی‌ها تصویری متفاوت از آنچه که در مورد عوامل خارج از حوزه شبکه بیت کوین مشاهده می‌کنیم، ارائه می‌دهد. در حالی که از منظر اقتصاد کلان سوالات بی‌پاسخی وجود دارد، ماینرهای بیت کوین به سرمایه‌گذاری در تجهیزات ادامه می‌دهند و داده‌های آنچین نشان می‌دهد که هولدرهای بلندمدت بیت کوین قصد ندارند بیت کوین خود را به این زودی‌ها واگذار کنند.

نتیجه‌گیری

عوامل مختلفی که در این مقاله ذکر شد، توضیح می‌دهد که چرا ما نسبت به وضعیت معامله بیت کوین در سال ۲۰۲۳ خوشبین هستیم و به بیت کوین در بلندمدت دیدگاه صعودی داریم. تقریباً هر ۱۰ دقیقه یک بار یک بلاک به شبکه بیت کوین اضافه می‌شود، ماینرهای بیشتری در حال استقرار تجهیزات ماینینگ هستند و همانطور که داده‌های آنچین نشان می‌دهد، هولدرهای بلندمدت نیز نسبت به نگه‌داری بیت کوین ثابت قدم هستند.

با کمبود روزافزون بیت کوین، تقاضا احتمالاً افزایش می‌یابد. سرمایه‌گذاران بیت‌ کوین می‌توانند با استراتژی میانگین‌گیری در این قیمت‌های نازل، از منحنی تقاضا جلوتر بیفتند. برای کسب بازدهی مثبت، مهم است که سرمایه‌گذاران وقت بگذارند و یاد بگیرند که بیت‌کوین چگونه کار می‌کند تا به طور کامل متوجه شوند که در چه چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بیت‌کوین اولین دارایی دیجیتالی بومی و کاملاً کمیاب است. ما به شما توصیه می‌کنیم که در مورد خودحضانتی بیاموزید و بیت کوین خود را از صرافی‌ها خارج کنید و فاکتورهای مهمی که ذکر کردیم را در نظر بگیرید. علی‌رغم اخبار منفی و کاهش قیمت بیت کوین، دیدگاه صعودی ما نسبت به ارزش بلندمدت بیت کوین و بازده بالای بیت کوین در سال ۲۰۲۳ همچنان پابرجاست.

منبع: فکت‌کوینز

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا