امنیت ارز دیجیتالامنیت اقتصاد دیجیتال

تأیید هویت افراد برای جلوگیری از کلاهبرداری رمز ارزی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سینا مناجاتی‌پور

لارس سیر کریستنسن، بنیانگذار بلاکچین Concordium معتقد است که تأیید هویت برای جلوگیری از کلاهبرداری رمز ارزی ضروری است.

کریستنسن در مصاحبه اخیر خود گفت: برای جلوگیری از کلاهبرداری رمز ارزی، باید سطحی از تأیید هویت وجود داشته باشد، ابزاری برای تأیید اینکه طرف‌های درگیر در هر معامله‌ای واقعاً همان کسانی هستند که ادعا می‌کنند.

او این نظر را در در حالی مطرح کرده است که چهره‌های سرشناس بازار رمزارز مانند مارک کوبان همچنان قربانی حملات فیشینگ و کلاهبرداری رمز ارزی می‌شوند. همانطور که گزارش شد، یکی از کیف پول‌های رمز ارزی مارک کوبان در ماه گذشته به دلیل حمله فیشینگ بیش از ۸۶۰ هزار دلار توکن و NFTرا از دست داد.

چنین تهدیدهایی، از جمله کلاهبرداری رمز ارزی و فیشینگ، می‌تواند حتی کاربران باتجربه ارزهای دیجیتال را فریب دهد تا ناآگاهانه دارایی‌های دیجیتال خود را از دست بدهند.

بلاکچینی سازگار با مقررات

بلاکچین لایه ۱ Concordium که کریستنسن آن را ارائه کرده، دارای یک مؤلفه ID است. این بلاکچین راه‌حلی سازگار با مقررات را ارائه می‌دهد که می‌تواند خطرات را کاهش داده و احتمال حل و فصل مثبت فعالیت‌های تقلبی را افزایش دهد.

این شبکه امکان انتقال توکن‌های سازگار با اتریوم را از طریق پل آرابلا به پلتفرم Concordium می‌دهد. با این حال، کریستنسن اذعان کرد که حتی با این اقدامات، حملات فیشینگ همچنان ممکن است رخ دهد؛ برای مثال زمانی که قربانیان به طور ناآگاهانه نسخه‌های مخرب برنامه‌ها را دانلود کنند. این همان اتفاقی است که در مورد مارک کوبان رخ داد.

جلوگیری از کلاهبرداری رمز ارزی

پلتفرم Web3 ID Concordium که از زیرساخت هویت مبتنی بر دانش بهره می‌برد، تأیید هویت امن و خصوصی را برای افراد و سازمان‌ها در زنجیره فراهم می‌کند.

هدف Concordium با میزبانی ایمن همه داده‌ها در بلاکچین، جعل هویت و کلاهبرداری رمز ارزی مرتبط با آن را تقریبا غیرممکن می‌سازد. پلتفرم Web3 ID این فناوری را با لایه هویت خودمختار Concordium ترکیب می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد هویت خود را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی آن‌ها تأیید کنند.

در این پلتفرم، تنها اطلاعات لازم برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها با طرف مقابل به اشتراک گذاشته می‌شود و داده‌ها در کیف پول دیجیتالی کاربران باقی می‌مانند و نیاز به افشای عمومی اطلاعات شخصی نامربوط را به حداقل می‌رسانند.

کاربران چگونه هویت خود را تایید می‌کنند؟

به گفته کریستنسن، پلتفرم Web3 ID Concordium از اصول اصلی فناوری بلاکچین، از جمله تمرکززدایی و مالکیت داده‌های شخصی حمایت می‌کند. او ادعا کرد که کاربران کنترل داده‌های خود را حفظ می‌کنند و فقط اطلاعات مرتبط را با برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) به اشتراک می‌گذارند تا هویت خود را تأیید کنند.

این پلتفرم به طور ایمن داده‌ها را در کیف پول‌های غیرمتمرکز ذخیره می‌کند و از کنترل کاربر و محافظت در برابر نقض احتمالی داده‌‎ها اطمینان حاصل می‌کند. کریستنسن در رابطه با نگرانی‌های امنیتی و سانسور توضیح داد که این پلتفرم داده‌ها را بدون ذخیره آن در یک پایگاه داده متمرکز تأیید می‌کند.

داده‌های شخصی را می‌توان در حین اعتبارسنجی تراکنش در دسترس قرار داد، اما ذخیره نمی‌شوند و از کاربران در برابر سوءاستفاده‌های احتمالی داده محافظت می‌کنند.

کریستنسن همچنین به نگرانی‌های مربوط به سانسور اشاره کرد و توضیح داد که داده‌های شخصی فقط در طول فرآیند اعتبارسنجی قابل دسترسی است و نیاز به حکم دادگاه یا درخواست اجرای قانون در حوزه‌های قضایی خاص دارد.

نیاز به افزایش تدابیر امنیتی در وب ۳ در حالی است که تقریباً ۳۳۲ میلیون دلار به دلیل سوءاستفاده‌ها، هک‌ها و کلاهبرداری رمز ارزی مختلف در طول ماه سپتامبر از دست رفته است.

منبع: تجارت‌نیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا