امنیت اطلاعات

هکرها درحال فروش رکوردهای سرقت شده ۳۶۸ میلیون کاربر از ۲۶ شرکت هستند.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در سال ۲۰۲۰ ، صدها نقص اطلاعاتی را در بخش‌های مختلف دیدیم که اغلب توسط یک تهدیدگر به نام Shiny Hunter انجام می‌شد. با شروع سال ۲۰۲۱، خبر دیگری داریم، البته این بار توسط تبهکار دیگری.

این قانون شکنی دررابطه با داده‌های مربوط به ۲۶ شرکت است که در یک فروم بدنام کلاه سیاه فروخته می‌شود. در این بین سایت های مطرحی مانند Sitepoint.com نیز وجود دارد. با این حال ، شایان ذکر است که نقض اطلاعات ۲۱ مورد از این وب سایت‌ها در حال حاضر شناخته شده و تنها ۷ مورد از آنها جدید هستند.

علاوه بر این ، افراد می‌توانند پس از مرور تعدادی از نمونه داده‌های پایگاه داده‌های موجود با مبالغ مختلفی از ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار از طریق بیت کوین خریداری کنند.

از طرف دیگر ، باید توجه داشت که داده‌های مربوطه بسیار زیاد هستند که تخمین زده می‌شود شامل رکوردهای بیش از ۳۶۸ میلیون کاربر باشند که بسیاری از مردم را به خطر می‌اندازد.
در مورد امنیت پایگاه های داده ، از روش‌های مختلف رمزنگاری مانند MD5 و SHA512 استفاده شد در حالی که برخی از آنها متن ساده بودند و یا بدون رمز عبور بودند.

​کارشناسان MyON.com با تجزیه و تحلیل وب سایت‌های که اخیرا به آنها نفوذ شده، اظهار داشتند که اطلاعات خصوصی دانشجویان آنها به بیرون درز نکرده است، در حالی که سایت دیگری به نام Chqbook.com گفته است که آنها در وهله اول نقض نشده‌اند.

سایت دیگری به نام TeeSpring تحقیقات در مورد این ادعا را آغاز کرده است و هنوز موردی را تأیید نکرده است.
درنهایت، اگر کاربر چنین وب سایتی هستید ، حتما اطلاعات ورود به سیستم خود را تغییر دهید و علاوه بر این مراقب هرگونه تلاش برای حمله مهندسی اجتماعی باشید.

یک راهکار خوب این است که رمزهای عبور خود را مرتباً تغییر دهید ، شاید بعد از هر ۳-۶ ماه. به منظور کاهش خطرات خارجی ، تنها در وب‌سایت هایی ثبت نام کنید که تضمین کنند داده های شما را در قالب رمزگذاری شده ذخیره می‌کنند.

مترجم: مهران بهنام نیا
پلیس فتا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: دبیر ستاد هوشمندسازی معاونت علمی خبر داد؛ فعالیت هکرهای کلاه‌سفید قانونی می‌شود : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: جانیان سایبری مهارت‌های هکری را به دولت‌ها می‌فروشند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا