ارزدیجیتال

واکنش قیمت بیت کوین به سخنان رییس فدرال رزرو؛ تورم دیگر یک پدیده زودگذر نیست

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رییس فدرال رزرو معتقد است باید در خصوص رسیدگی به تورم رو به افزایش که دیگر به نظر نمی‌رسد یک تورم زودگذر باشد، سریعتر عمل کند.

جروم پاول رییس فدرال رزرو اقرار کرده است که افزایش میزان تورم آمریکا «زودگذر» نیست. بدین ترتیب، وی در نظر دارد طرح خرید اوراق قرضه فدرال رزرو را سرعت ببخشد تا تورم را تحت کنترل درآورد.

با انتشار این خبر، قیمت بیت کوین بلافاصله حدود ۲۰۰۰ دلار کاهش یافت.

جروم پاول: تورم کنونی، زودگذر نیست

رییس فدرال رزرو با حضور در سنای آمریکا در اوایل روز گذشته، برنامه‌های جدید خود را اعلام کرد. وی گفت در حال حاضر اقتصاد آمریکا به حد کافی قدرتمند است تا اقدامات مرتبط با کاهش تورم را سرعت ببخشد.

پاول در این خصوص گفت: به نظرم شرایط مناسبی برقرار است تا در جلسه بعدی که چند هفته بعد برگزار می‌شود، در خصوص این موضوع صحبت کنیم که آیا خرید اوراق قرضه را چند ماه زودتر پایان دهیم یا خیر.

در ابتدای ماه جاری، فدرال رزرو برنامه‌های خود برای کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه طی چند ماه آتی را اعلام کرد تا به ترس‌های ناشی از تورم رسیدگی کند. این موضوع به کاهش قیمت بیت کوین منجر شد.

طی ماه‌های اخیر، پاول و ژانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا اذعان داشته‌اند که افزایش تورم یک پدیده زودگذر و موقتی است. بخش عمده‌ای از افزایش هزینه‌ها به کمبود کارگرها و مسائل زنجیره تامین منجر شده است.

هرچند، پس از آنکه پت تومی (Pat Toomey) سناتور طرفدار بیت کوین از پاول سوال پرسید، وی تایید کرد که «زودگذر» کلمه مناسب و صحیحی نیست. با توجه به اینکه تورم به بالاتر از هدف ۲٪ درصدی فدرال رزرو رسیده است، پاول گفته است که باید اصطلاح زودگذر را کنار گذاشته و منظور خود را بهتر شفافسازی کنند.

خبر بد دیگر برای پاول این است که سویه جدید ویروس کرونا به اسم «Omicron» ممکن است فشار اقتصادی بیشتری ایجاد کند و مانع از کاهش تورم توسط پاول شود.

کاهش قیمت بیت کوین پس از تغییر سیاست فدرال رزرو

با این حال، به نظر می‌رسد صحبت‌های تند پاول به بازار رمزارزها شوک وارد کرده است. طبق گفته PlanB تحلیلگر معروف بیت کوین، پس از اظهارنظر پاول، قیمت بیت کوین از ۵۹,۰۰۰ دلار به ۵۷,۰۰۰ دلار کاهش یافت.

قیمت بیت کوین - جروم پاول برای کنترل تورم به خرید اوراق قرضه فدرال رزرو سرعت می بخشد
نمودار قیمت بیت کوین

بیت کوین توانسته است خود را به عنوان طلای دیجیتال معرفی کند و به عنوان دارایی محافظ سرمایه در مقابل تورم شناخته شود. هرچند، بسیاری از افراد معتقدند که اگر تورم کاهش یابد، ارزش بیت کوین نیز کاهش خواهد یافت. مایک نوگراتز مدیرعامل میلیاردر شرکت Galaxy Investment Partners با این موضوع موافق بوده و گفته است که انتصاب مجدد جروم پاول به عنوان رییس فدرال رزرو به ضرر رمزارزها و سایر دارایی‌های محافظ سرمایه در مقابل تورم است.

منبع: میهن بلاک چین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا