بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

چرا وبلاگ نویسی مهم است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : کریستی هاینس   مترجم : امیر آل علی  

یکی از سوالات رایج در دو سال اخیر این است که با توجه به محبوبیت فوق العاده محتواهای ویدئویی، آیا همچنان وبلاگ نویسی ارزشمند است؟ در این زمینه بهترین اقدام این است که نگاهی به آمار داشته باشید. واقعیت این است که هر ماه ۷۰ میلیون پست جدید تولید می شود که ۴۲ درصد از آن به وردپرس اختصاص دارد.

به همین خاطر وبلاگ نویسی بدون شک همچنان بخش مهمی از استراتژی بازاریابی آنلاین است. در این زمینه براساس یک تحقیق جهانی در بین تمامی انواع محتوا، بیش از ۹۰ درصد کسب و کارها اعلام کرده اند که از وبلاگ نویسی در ۱۲ ماه اخیر استفاده کرده اند که این آمار بالاتر از حتی ویدئو بوده است. درواقع وبلاگ نویسی باعث می شود تا محتواهای شما باعث می شود تا آگاهی از برند به مراتب بیشتر شود و این امر به معنای افزایش نیاز و تمایل به خرید است. در ادامه دو دلیل مهم برای توجه بیشتر به وبلاگ نویسی را بررسی خواهیم کرد. 

۱-افزایش اعتماد و وفاداری 

واقعیت این است که مشاهده ویدئو، همواره ساده ترین اقدام محسوب نمی شود. درواقع ویدئوها، حجم زیادی را می گیرند و طبیعی است که مشاهده چند نمونه از آنها، محدودیت هایی را ایجاد خواهد کرد. این امر در حالی است که محتواهای متنی، حجم خاصی از اینترنت را اشغال نمی کنند و می توان به سرعت به بخش مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرد.

درواقع شما می توانید در یک متن، بخش های مورد علاقه خود را جدا کرده و آن را در زمان موردنیاز، مطالعه کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در ویدئو، احتمال ادیت هایی وجود دارد که محصول را به مراتب بهتر نشان می دهد. با این حال در متن چنین مواردی وجود ندارد و اطلاعات صادقانه تری را شاهد خواهید بود. به همین خاطر افراد به متن ها اعتماد بیشتری دارند. در این زمینه اگر محتوای مداوم و کاربردی تولید نمایید، پس از مدتی شاهد افزایش اعتماد جامعه هدف به سمت برند خودتان خواهید بود.

در کنار این مسئله، هنگامی که نیاز محتوایی مخاطبان خود را تامین می کنید، ایجاد وفاداری نیز بیشتر می شود. درواقع افراد برای مشاهده مطالب جدیدتر، به صورت مداوم سایت شما را مورد بازدید قرار خواهند داد که این امر نه تنها در زمینه سئو سایت بسیار مهم است، بلک باعث می شود تا در ذهن مخاطب حک شوید و این امر خود وفاداری را به همراه خواهد داشت. با این حال فراموش نکنید که کیفیت کار شما در این بخش، موضوعی بسیار مهم خواهد بود. درواقع ممکن است شما بهترین اطلاعات را گردآوری کرده باشید. با این حال اگر نحوه بیان ضعیف باشد، همه چیز را از دست خواهید داد. 

۲-دیده شدن بیشتر

همانطور که به صورت مختصر در مورد قبل نیز عنوان شد. وبلاگ نویسی بالاترین تاثیر را در زمینه سئو سایت شما به همراه دارد. در این زمینه بهتر است که به ترکیبی از محتواهای کوتاه، متوسط و بلند برسید. همچنین استفاده از تیترهای جذاب و در عین حال واقعی، کاملا ضروری خواهد بود. در این زمینه محتواهای مداوم، قابلیت ایجاد پیوند داخلی را دارند که این مسئله نیز در زمینه سئو کاملا مهم است. در نهایت تمامی این موارد باعث خواهد شد تا رتبه سایت شما افزایش پیدا کند که این امر به معنای دیده شدن بیشتر است. درواقع امروزه اینترنت این امکان را مهیا کرده است که بدون محدودیت، اقدام به مشتری سازی نمایید. 

در کنار این دو مورد نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مشاهده مجدد یک محتوای متنی، به مراتب بیشتر از ویدئو و صوت است. به همین خاطر امکان استفاده مجدد از آنها به مراتب بیشتر بوده و تعامل نیز بهتر صورت می گیرد. درواقع افراد تمایل بیشتری به ارسال نظرات خود برای محتواهای متنی دارند. به همین خاطر توصیه می شود که حداقل یک فرد حرفه ای در زمینه محتوای متنی در تیم تولید محتوای خود داشته باشید. امروزه یکی از بهترین راهکارها در زمینه تولید محتوای متنی این است که داستان سرایی داشته باشید.

برای موفقیت در این بخش مطالعه محتواهای مشابه، یک راهکار کاملا کاربردی محسوب می شود. در این زمینه فراموش نکنید که حدقل تا ۱۰ سال آینده، محتواهای متنی همچنان نقش تاثیرگذاری را دارند. به همین خاطر نباید تصور کنید که تلاش های شما تنها تا چند سال نتیجه بخش خواهد بود. درواقع شما می توانید نگاه بلندمدت به این موضوع نیز داشته باشید. درواقع با ارائه یک خلاقیت جدید، شما تا چندین سال رشد انفجاری را تجربه خواهید کرد. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا