انقلاب صنعتی چهارمرباتیکشهر هوشمندگزارش

ورود ربات‌های خودکار و هوشمند به صنعت ساخت و ساز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

استفاده از ربات‌های خودکار در صنعت ساخت و ساز، نیاز به حضور نیروی انسانی را کم می‌کند.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از خبرنگاران جوان، امروزه محموله‌های مختلف در کشورهای مختلف دنیا توسط بولدوزرها و بیل‌مکانیکی و ماشین‌های هوشمند جا به جا شده است که به راننده یا اپراتور نیاز ندارد. این ماشین‌آلات سنگین کاملا خودکار هستند و شرکت تولیدکننده آن‌ها می‌خواهد کار خود را در کانادا گسترش دهد و در صنعت ساختمانی این کشور انقلابی به پا کند.

مدیر ارتباطات این شرکت گفت: ما می‌خواهیم به زودی کار خود را وارد کانادا کنیم.کانادا برای ما یک بازار عالی است، زیرا یکی از مزایای بزرگ ربات‌ها این است که آن‌ها می‌توانند در مناطق دور افتاده با نیروی کار کمتری کار کنند و کانادا پروژه‌های ساخت و ساز از راه دور زیادی دارد که نیاز زیادی به این ربات‌ها دارند.

بیشتر از کاربرد فناوری ‌های هوشمند بخوانیم:

  • آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم (۴.۰ Industry)
  • آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعت چهارم (بخش دوم)؛ فناوری‌ها، نتایج و آینده تولید
  • توسعه پایدار با پیشرفت‌های انقلاب صنعتی چهارم (۴.۰ Industry)
  • ۵ فناوری مدرن و تاثیرگذار برای تولیدکنندگان صنعتی
  • ۵ دلیل برای پیاده‌سازی فناوری IIoT در کارخانه‌ها
  • سه ملاحظه اخلاقی برای تولیدکنندگان سرمایه‌گذار در هوش مصنوعی

سایت‌های ساختمانی در کانادا در حال تبدیل شدن به قلمرو جدید ربات‌ها هستند که این ربات‌ها شامل ماشین‌آلات سنگین خودران و ربات‌های چهار پا می‌شود. صنعت ساخت و ساز زمینه مناسبی برای نوآوری است، با این هدف که ربات‌ها باعث بهبود کارایی، ایمنی و حل کمبودهای مداوم نیروی کار شوند.

انجمن ساخت و ساز کانادا امیدوار است که پذیرش فناوری جدید به حل مشکل افزایش درخواست برای نیروی کار کمک کند. رئیس انجمن ساخت و ساز کانادا گفت: برنامه نویسی، تعمیرات رباتیک، زمینه کاملا جدیدی را ایجاد می‌کند و ما مطمئنا امیدواریم که نسل جدیدی از کارگران را به صنعت جذب کنیم. بنابراین امیدواریم که این امر به رفع کمبود کارگران نیز کمک کند. فناوری مانند وسایل نقلیه خودران نیز می‌تواند کمک کند زیرا کمبود رانندگان کامیون برای آوردن مصالح ساختمانی به مقصد خود وجود دارد.

وی گفت: می‌توان ربات‌ها را برای پاکسازی زمین در یک منطقه خاص برنامه‌ریزی کرد، در حالی که یک ماشین خودران باید با بسیاری از متغیرهای غیرقابل کنترل دیگر در یک جاده عمومی سر و کار داشته باشد. ما در مورد رباتیک به عنوان یک فناوری با آینده روشن در رسانه‌ها صحبت می‌کنیم، اما ساخت و ساز در واقع یکی از معدود مکان‌هایی است که در کاربردهای تجاری رباتیک استفاده می‌شود. رباتیک تجهیزات سنگین مانند بولدوزر و بیل را به ربات‌‌های خود مختار تبدیل می‌کند که می‌توانند کارهایی مانند حفر سنگر، شخم و … را انجام دهند.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: 4 شرکتی که با استفاده از اینترنت اشیاء، کشاورزی دیجیتال را توسعه دادند بشناسیم : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا