کسب وکار هوشمند در جهانهوش مصنوعی

بررسی وضعیت شغلی هوش مصنوعی در حال و آینده

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اگر شما علاقه‌مند به جایگاه شغلی در زمینه‌ ماشین و هوش مصنوعی هستید، ادامه این مطلب برای شما مفید است. شاید این سوال در ذهن شما هم مطرح شده باشد، که وضعیت شغلی هوش مصنوعی چگونه است؟ براساس مطالعات انجام شده، درحال حاضر هوش مصنوعی فرصت شغلی مناسبی ندارد.

به گزارش insights.dice.com، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هوش مصنوعی (A.I.) یک زمینه تخصصی با فرصت‌های شغلی نسبتا کم است. اما به طور قطع می‌توان گفت، فرصت شغلی این تخصص در سال‌های آینده تغییر خواهد کرد.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در فناوری‌های هوشمند

بر اساس گزارش ماهانه مشاغل فناوری CompTIA، ایالت‌های دارای بزرگترین مراکز فناوری از جمله کالیفرنیا، تگزاس، واشنگتن و ماساچوست در زمینه آگهی‌های شغلی مرتبط با هوش مصنوعی پیشرو هستند. نمودار زیر ایالت‌های مختلف را باهم مقایسه کرده است.

شرکت‌های مراکز فناوری به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار یا دانشمندان داده بیشتر از متخصصان ماشینی نیاز دارند. امروزه تعداد مشاغل CompTIA همچنان در حال افزایش است. اما شرکت‌های کوچکتر ممکن است، بودجه‌ای برای تکمیل یک پروژه هوش مصنوعی A.I نداشته باشند.

با توجه به شرکت نرم افزار تحلیلی Emsi Burning Glass که میلیون‌ها آگهی شغلی را از سراسر کشور جمع‌آوری و تجزیه می‌کند، تعداد آگهی‌های شغلی درخواست‌کننده هوش مصنوعی( A.I.) طی دو سال آینده ۲۹۷ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین در طول ۱۲ ماه گذشته، حدود ۱۴۲ هزار آگهی شغلی در باره مهارت‌های هوش مصنوعی درخواست شده است.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

سال گذشته، شرکت رسانه‌ای اورایلی مدیا، میانگین دستمزد دانشمندان داده و هوش مصنوعی را تخمین زد. به گفته این شرکت حقوق افراد حرفه‌ای‌ ۱۴۶هزار دلار در سال است که این رقم نتیجه تحقیق، حدود ۳هزار پاسخ دهنده در آمریکا و ۲۸۴ در انگلستان است. در شرکت‌های غول‌های فناوری این رقم می‌تواند متفاوت باشد.

انتظار می‌رود در آینده، هوش مصنوعی و ابزار‌های یادگیری ماشینی در همه جا فراگیرتر شوند و استفاده از آن‌ها آسان‌تر شود. همچنین خدمات یادگیری ماشینی، فرصت‌های شغلی را برای کسانی که حداقل درک درستی از هوش مصنوعی دارند، گسترش می‌دهد. انتظار می‌رود مشاغل بیشتری از فن آوری، حداقل به آشنایی با هوش مصنوعی و ماشینی نیاز داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا