مقاله کسب و کار دیجیتال

۵ ویژگی رفتاری ایلان ماسک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : رندی گارن   مترجم : امیر آل علی  

اگر بخواهیم موفق ترین کارآفرین پنج سال اخیر را نام ببریم، بدون شک ایلان ماسک شایسته ترین گزینه خواهد بود. وی با سرعت رشدی تاریخی موفق شد تا امپراتوری جف بزوس را کنار بزند و اکنون عنوان ثروتمندترین فرد جهان را نیز در اختیار دارد. بدون شک رسیدن به چنین سطحی از موفقیت، ابدا اتفاقی نبوده و در رفتارهای او نیز می توان موارد متعددی را مشاهده کرد که کمک کرده است تا به این سطح از موفقیت برسد. درواقع به عقیده روانشناس ها، عادت های یک فرد نقش مستقیمی در موفقیت و شکست ها دارد. در ادامه پنج ویژگی رفتاری موسس پی پال، تسلا و اسپیس ایکس را بررسی خواهیم کرد. 

۱-کمال گرایی یک ویژگی حیاتی است

در حالی که بسیاری از افراد بر روی این تاکید دارند که کمال گرایی بی مورد است. عقیده ایلان ماسک کاملا متفاوت بوده و وی همواره بهترین وضعیت ممکن را می خواهد. همین امر نیز باعث شده است تا وی بتواند با غول های خودروسازی رقابت نماید. درواقع کمال گرایی را در تمامی کسب و کارهای وی می توان مشاهده کرد. وی در مصاحبه ای اعلام کرده است که اگر بتوانیم بر ترس از نه شنیدن غلبه کنیم، مسیر موفقیت بسیار هموار خواهد شد. درواقع بسیاری از فرصت های افراد به خاطر ترس از بین می رود و این امر در حالی است که این موارد منتظر هیچ فردی نمی مانند. درواقع اگر از فرصت های طلایی موجود در زندگی خود استفاده نکنید، بدون شک آنها تکرار نمی شوند. در این زمینه هیچ گاه نباید به سطح خاصی محدود شوید. درواقع راضی بودن عاملی است که باعث خواهد شد تا سریعا بازار را از دست بدهید. برای این امر که چنین ویژگی ای به عادت رفتاری شما تبدیل شود، می توانید از همین امروز آن را درباره اتفاقات رایج زندگی خود، تمرین نمایید. 

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۲-بر روی اهداف خود متمرکز باشید 

واقعیت این است که زمان کافی برای پرداختن به کارهای مختلف در زندگ هیچ فردی وجود ندارد. تحت این شرایط اقدام هوشمندانه این است که در یک یا چند حوزه مرتبط، متمرکز بمانید. این امر باعث خواهد شد تا در تمامی آنها عمیق شده و به جایگاه های بالا دست پیدا کنید. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از رساندن اولین کسب و کار خود به موفقیت، می توانید حوزه کاری خود را متنوع نمایید. درواقع تنوع در منابع درآمدی نکته ای بسیار مهم است و باعث خواهد شد تا در صورت بروز مشکل، کسب و کارهای دیگر شما همچنان سودآوری داشته باشند و با مشکلات به مراتب کمتری مواجه شوید. در این زمینه مشخص کردن اقداماتی که باید در طول روز انجام شود و تعیین زمان شروع و پایان هر یک از آنها، کمک می کند تا حواس پرتی ها به کمترین میزان ممکن برسد. همچنین فراموش نکنید که موارد حواس پرتی برای افراد مختلف، متفاوت است. به همین خاطر لازم است تا رایج ترین ها برای خودتان را پیدا کرده و در تلاش برای حذف و یا کاهش تاثیر هر یک از آنها باشید. 

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

۳-کاری را انجام دهد که نسبت به آن اشتیاق دارید 

در جهان امروز تنوع فرصت های شغلی به بالاترین میزان خود رسیده است. تحت این شرایط بدون شک تصمیم گیری موردی بسیار سخت خواهد بود. با این حال بهترین معیار برای انتخاب، علاقه محسوب می شود. درواقع شما باید اشتیاق بالایی را برای انجام یک کار داشته باشید. این امر باعث می شود تا مفهوم کار برای شما متفاوت شود. تحت این شرایط حتی حاضر خواهید بود که تمامی سختی ها را تحمل کرده و با قدرت ادامه دهید. در این رابطه ایلان ماسک در روزهای بحرانی تسلا، در دفتر کار خود می خوابید تا زمان بیشتری برای کار داشته باشد. درواقع موفقیت امری ساده نبوده و لازم است تا برای آن تلاش زیادی را انجام دهید. یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افراد این است که تنها روزهای موفق افراد مطرح را مشاهده می کنند. این امر در حالی است که آنها برای رقم زدن چنین روزهایی، سخت‎ترین لحظات را سپری کرده اند. درواقع فشار مسیر به قدری زیاد است که اگر اشتیاق بالایی وجود نداشته باشد بدون شک در مدت زمانی کوتاه ناامید خواهید شد. 

۴-فکر بزرگ با ایده های کوچک را در دستور کار قرار دهید 

با نگاهی به تمامی ابربرندهای حال حاضر جهان متوجه این امر خواهید شد که شروع آنها با یک ایده بسیار ساده بوده است. درواقع اشتباه بزرگ اکثر افراد که باعث می شود تا به خواسته های خود نرسند این است که به یک باره در تلاش برای اجرایی کردن ایده ای بزرگ هستند. این امر در حالی است که شما در مسیر کار، متوجه بسیاری از موارد خواهید شد و تفکر شما تغییر می کند. تحت این شرایط اقدام هوشمندانه این است که با کوچک سازی یک ایده بزرگ، مسیر را برای خود روشن تر نمایید. درواقع ایده های بزرگ همواره از تجمع موارد کوچک تر شکل می گیرد. این امر درست اقدامی است که روانشناس ها نیز به آن تاکید دارند و توصیه می کنند که یک هدف بزرگ را برای خود به موارد کوچک تر تبدیل کنید و برای رسیدن به هر یک، برنامه ریزی جداگانه ولی در طول یکدیگر داشته باشید. 

۵-به سلامت خود توجه داشته باشید

اگرچه در موارد قبل ذکر شده است که باید خود را برای فشار کاری شدیدی آماده کرد. با این حال در واقعیت چنین امری باعث خواهد شد تا پس از مدتی، سلامت خود را از دست دهید. در این زمینه سوال اصلی این است که چه اقدامی را باید انجام داد؟ درواقع روش ایلان ماسک برای این اقدام، برنامه ریزی زمانی مناسب و متناسب با آستانه تحمل است. به عقیده او ورزش کردن و اقداماتی نظیر مدیتیشن، باعث می شود تا آستانه تحمل افراد بیشتر شود. همچنین هنگامی که علاقه به کار خود داشته باشید، تاثیر منفی سختی ها به مراتب کمتر خواهد شد. درواقع به عقیده او باید به سلامت روان و جسم خود در مسیر موفقیت نیز توجه ویژه داشته باشید که در این رابطه ممکن است هر فردی روش خاص خود را داشته باشد. با این حال توصیه می شود که موارد را مورد تحلیل قرار دهید تا از نتیجه بخش بودن آنها اطمینان داشته باشید. 

منبع: فرصت‌امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا