اپلیکیشن و نرم افزاربازاریابی دیجیتال

پایان رسمی کار سایت الکسا؛ چالش جدید دیجیتال مارکتینگ کسب و کارهای ایرانی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

سرانجام سایت الکسا به طور رسمی فعالیت سایت خود را خاتمه داد و با انتشار متنی، این موضوع را به اطلاع کاربران خود رساند.

الکسا که به عنوان یک منبع معتبر و اصلی در سالهای اخیر در بین کسب و کارهای ایرانی برای سنجش کیفیت یک سایت و تخمین بازدید روزانه اش به حساب می آمد؛ طبق اعلام قبلی قرار بود از ۱ می ۲۰۲۲ فعالیتش را خاتمه دهد. این سایت اعلام کرد فعالیت افزونه الکسا همچنان تا دسامبر ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت و افزونه الکسا تا زمستان ۱۴۰۱ همچنان به رتبه دهی به سایتها بر اساس ترافیک آنها می پردازد.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

اگرچه این سایت امکان حذف دائمی همه اطلاعات یک سایت به درخواست صاحب سایت مذکور را در صفحه اصلی خود قرار داده تا اگر مالک هر سایت تمایلی به نمایش داده هایش ولو از طریق افزونه ندارد، این امکان نیز مسدود شود.

سوال اساسی برای بسیاری از صاحبین کسب و کار پس از این اتفاق این است که پس از پایان کار الکسا، بر چه متر و معیاری سایت ها رو مورد ارزیابی قرار دهند؟ البته سایتهای مشابه مثل similarweb وجود دارند اما به سبب عادت صاحبین کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ به رتبه الکسا، این تغییر کمی سخت خواهد بود چرا که الکسا تقریباً مورد پذیرش همه صاحبین و فعالین حوزه فناوری و اقتصاد در ایران قرار داشت و پیدا کردن سایت جایگزین که اعتبارش مورد پذیرش همگانی باشد، کمی سخت به نظر می رسد.

منبع: کلیک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا