بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

ذخایر نهنگ‌های بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در ۲۹ ماه گذشته رسید؛ به پایان فاز تسلیم رسیده‌ایم؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سجاد اسحقی نصرآبادی

بیت کوین پس از کاهش قابل‌توجه قیمت در یک سال گذشته، اکنون در بالای محدوده ۱۹٬۰۰۰ دلاری معامله می‌شود. با این حال، داده‌های آنچین نشان می‌دهد که دارایی نهنگ‌های بیت کوین در این بازه زمانی پیوسته در حال کاهش بوده است. آیا بررسی این شاخص در کنار دیگر داده‌‌ها نشان می‌دهد که به پایان فاز تسلیم سرمایه‌گذاران رسیده‌ایم؟

به گزارش کریپتوگلوب، بر اساس توییتی که شرکت تحلیل آن‌چین سنتیمنت (Santiment) منتشر کرده است، میزان ذخیره بیت کوین نهنگ‌ها در ۱۱ ماه گذشته کاهش یافته؛ زیرا ترس از تورم و رکود در بازارهای مالی همچنان در حال افزایش است.

به‌گفته این شرکت، آدرس‌هایی که ۱۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین دارند، سهم خود را از عرضه کل به پایین‌ترین حد در ۲۹ ماه گذشته کاهش داده‌اند. آخرین باری که نهنگ‌ها چنین مقدار کمی بیت کوین در اختیار داشتند، آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ۹۹) و در خلال فروش ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ بود.

نمودار آدرس‌هایی که بیت ۱۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین نگه‌داری می‌کنند

علاوه بر این، داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های ضررکرده در شبکه بیت کوین به بالاترین حد تاریخی خود، حدود ۱۹ میلیون آدرس رسیده است. این شاخص، پیش از این در ماه ژوئیه (تیر) به بالاترین حد تاریخی خود رسیده بود. همچین، با افزایش عرضه رکود (Dormancy)، فعالیت در سراسر بلاک چین بیت کوین نیز روند نزولی داشته است.

نمودار تعداد آدرس‌های بیت‌ کوین ضرر کرده (میانگین متحرک ۷ روزه)

گزارش کریپتوگلوب از داده‌های بلاک چین بیت کوین نیز نشان داد که یک نهنگ ناشناس که در یک دهه گذشته فعالیتی نداشته است، مقدار ۵۱۰.۶۵ بیت کوین به ارزش حدود ۱۰میلیون دلار جابه‌جا کرده است. این اتفاق به این معنی است که برخی از سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین در حال جابجایی دارایی‌های انباشته خود در بازار نزولی هستند.

در حالی که به نظر می‌رسد داده‌ها نشانه‌هایی از تسلیم شدن سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهند، برخی تحلیلگران همچنان نسبت‌به رشد قیمت بیت‌کوین خوش‌بین هستند. مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست کامودیتی بلومبرگ، به‌تازگی گفته است که قیمت بیت کوین و اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده در خلال اقدامات سخت‌گیرانه فدرال رزرو برای مهار تورم به‌شدت کاهش یافته‌اند.

در حالی که قیمت کامودیتی‌ها از ابتدای سال تاکنون، به‌دلیل عوامل اقتصاد کلان و حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته، اوراق قرضه، سهام و ارزهای دیجیتال همگی سقوط کرده‌اند. این تحلیلگر خاطرنشان کرد از آنجا که فدرال رزرو همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد، سرمایه‌گذاران باید انتظار اصلاح قیمت بیشتری را در این روند داشته باشند.

برخلاف عملکرد ضعیف بیت کوین از ابتدای سال تاکنون، مک‌گلون بار دیگر تأکید کرده که معتقد است قیمت این بزرگترین ارز دیجیتال بازار به مرز ۱۰۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید. به‌گفته این تحلیلگر، هرچند ۶ رقمی‌شدن قیمت بیت کوین قطعی است، زمان آن مشخص نیست.

نکته جالب توجه اینجاست که تعداد آدرس‌هایی که بیش از ۰.۰۱ بیت‌کوین دارند به بالاترین حد خود رسیده است. این اتفاق نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران کوچکی که در حاشیه بودند، در حال ورود به بازار هستند.

نمودار آدرس‌هایی که بیش از ۰.۰۱ بیت کوین دارند

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا