اتریوم

پروتکل جدید اتریوم به بهبود عملکرد بلاکچین این شبکه کمک کرده است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بهبود عملکرد بلاکچین اتریوم و جذب مخاطبین بیشتر در شبکه اتریوم به کمک پروتکل جدید

پروتکل جدید اتریوم بر مبنای راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر مبتنی بر دانش صفر به بهبود عملکرد بلاکچین اتریوم و جذب مخاطبین بیشتر به این شبکه کمک کرده است. فناوری جمع‌آوری‌های دانش صفر (ZK-rollups) به لطف افزایش استفاده از آن در اکوسیستم اتریوم، در سال گذشته مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

پروتکل جدید اتریوم به بهبود عملکرد بلاکچین این شبکه کمک کرده است

پروتکل‌های مقیاس‌پذیری اتریوم بر اهمیت استفاده از فناوری جمع‌آوری دانش صفر (ZK-rollups) تأکید دارند، با تحقیقات جدید و رقابت سالم که از جمله نکات مهم این فناوری به شمار می‌رود.

گزارش «وضعیت ZK Q2» اپراتور زیرساخت گره، رویدادهای مهمی را در سراسر اکوسیستم ZK منعکس می‌کند، با راه‌اندازی لایه‌های ۲ مبتنی بر دانش صفر که استفاده از فناوری را برای مقیاس‌بندی در مقایسه با سایر بخش‌های بازار برجسته می‌کند.

فعالیت پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز Algorand Algofi تا پایان سال ۲۰۲۳ متوقف می‌شود

فعالیت پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز Algorand تا پایان سال متوقف می‌شود، چرا که توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند که ساخت پروتکل استقراض و وام «دیگر مسیر مناسبی» برای این پروتکل نیست.

طبق اطلاعیه‌ای در ۱۱ جولای، اعتقاد توسعه‌دهندگان به قدرت فناوری و الگوریتم اجماع جدید Algorand تغییر نکرده است، با این حال، پلتفرم Algofi به زودی از بین خواهد رفت.

پاداش‌های گزارش باگ در شبکه می‌توانند به امنیت شبکه‌های بلاک چین کمک کنند

پاداش‌های باگ برنامه‌هایی هستند که سازمان‌ها برای تشویق محققان امنیتی یا هکرهای اخلاقی یا کلاه سفید برای یافتن و گزارش آسیب‌پذیری‌ها در نرم‌افزار، وب‌سایت یا سیستم‌های خود ارائه می‌دهند. هدف پاداش‌های باگ، بهبود امنیت کلی با شناسایی و رفع نقاط ضعف احتمالی است، پیش از اینکه عوامل مخرب بتوانند از آنها سوءاستفاده کنند.

پاداش درنظر گرفته شده برای گزارش باگ‌های موجود در شبکه به عنوان یک سیستم پاداش عالی برای هکرهای کلاه سفید عمل می‌کند تا باگ‌های موجود در اکوسیستم دیفای را از بین ببرند. با این حال، تحلیل اخیر نشان می‌دهد که این برنامه‌ها نتایج متفاوتی دارند.

پس از یک سری سوءاستفاده در پروتکل مولتی چین در چند هفته گذشته، بنیانگذار Connext استاندارد Sovereign Bridged Token را برای جلوگیری از مشکلات و اکسپلویت‌های آینده پیشنهاد کرد.

سازمان‌هایی که برنامه‌های پاداش گزارش باگ را اجرا می‌کنند معمولاً دستورالعمل‌ها و قوانینی را تعیین می‌کنند که محدوده برنامه، اهداف و انواع آسیب‌پذیری‌هایی که مدنظر دارند را مشخص می‌کنند. بسته به شدت و تأثیر آسیب‌پذیری کشف‌شده، ممکن است نوع پاداش‌های ارائه شده را نیز تعریف کنند. گزارش این باگ‌ها، از مقادیر کم پول گرفته تا جوایز نقدی قابل توجه متغیر است.

پروتکل Rodeo Finance مستقر در آربیتروم برای دومین بار مورد سوء‌استفاده قرار گرفت و ۱/۵ میلیون دلار به سرقت رفت.

پروتکل مالی غیرمتمرکز مبتنی بر آربیتروم (دیفای) به قیمت ۱/۵۳ میلیون دلار در ۱۱ ژوئیه مورد سوء‌استفاده قرار گرفت.

بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی بلاک چین PeckShield، فرد هکر بعداً وجوه دزدیده شده را از آربیتروم به اتریوم پل زد و ۲۸۵ اتریوم را با unshETH تعویض کرد. سپس دارایی اتریوم را به Eth2 انتقال داد. در نهایت، اتریوم سرقت شده را با استفاده از سرویس میکسر Tornado Cash، که بهره‌برداران اغلب از آن به عنوان یک مسیر خروج برای پنهان کردن ردپای تراکنش‌های خود استفاده می‌کنند، هدایت کرد.

مروری بر بازار دیفای

ارزش کل بازار دیفای پس از سه هفته روند نزولی شاهد افزایش قیمت بود. داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که ۱۰۰ توکن برتر دیفای بر اساس ارزش بازار هفته‌ای صعودی را تجربه کردند و بیشتر توکن‌ها با رنگ سبز معامله می‌شوند. کل ارزش قفل شده در پروتکل‌های دیفای زیر ۵۰ میلیارد دلار باقی مانده است.

پس از این هفته پرتلاطم، در ۱۳ ژوئیه افزایشی دیرهنگام رخ داد که به کمک حکم دادگاه به نفع ریپل در مبارزه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) منجر به ۸۴٪ رشد شد.

منبع: رمزگاه

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا