کسب وکار هوشمند در جهان

گوگل پرونده چند میلیارد دلاری بر سر فناوری‌های هوش مصنوعی خود را حل‌وفصل کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پرونده چند میلیارد دلاری گوگل و Singular Computing بر سر فناوری‌های هوش مصنوعی، پیش از رسیدن به مرحله محاکمه احتمالاً بسته می‌شود.

به‌نظر می‌رسد پرونده چند میلیارد دلاری فناوری هوش مصنوعی گوگل و شرکت Singular Computing پیش از انجام محاکمه بسته می‌شود. شرکت توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار Singular Computing در یک توافق‌نامه مبلغی نامشخص از گوگل دریافت کرده است تا به پرونده مدنی پنج‌ساله خود پایان دهد.

 تخلف گوگل به استفاده از معماری‌های کامپیوتری Singular Computing مربوط می‌شود که توسعه هوش مصنوعی و آموزش مدل‌های زبان بزرگ را تسهیل می‌کند. به ادعای «جوزف بیتس»، بنیان‌گذار این شرکت، معماری‌های کامپیوتری او راه خود را به پردازنده‌های تنسور گوگل باز کرده‌اند. همچنین این معماری‌ها در قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد و Google Workspace به‌کار گرفته شده‌اند. در گوگل کلود نیز از این معماری‌ها استفاده شده است.

پرونده میلیارد دلاری فناوری هوش مصنوعی گوگل

حل‌وفصل این پرونده خارج از دادگاه به‌خودی‌خود اعتراف به تخلف نیست؛ چرا که گوگل و Singular Computing با چنین سازش‌هایی می‌خواهند از محاکمه و درنتیجه صدور حکم به نفع طرف مقابل اجتناب کنند. گوگل هیچ بیانیه‌ای مبنی بر پذیرش اشتباه خود ارائه نکرده، بنابراین نمی‌توان با قطعیت گفت که بازنده این پرونده کدام‌یک است.

بااین‌حال، Singular Computing در این پرونده برتری‌هایی نسبت به گوگل داشته است و به همین دلیل این شرکت می‌خواست این پرونده را در دادگاه پیش ببرد. خسارتی که این شرکت می‌توانست دریافت کند، در اسناد حدود ۱.۶ تا ۵.۱۹ میلیارد دلار تخمین زده می‌شد.

در ابتدا گوگل استفاده از سه پتنت‌ Singular Computing را رد کرد. حتی درحال‌حاضر سخنگوی گوگل، «خوزه کاستاندا»، دراین‌باره اظهارنظر نکرده و صرفاً گفته است: «ما همیشه درزمینه عدم افشای اطلاعات مهم متعهد هستیم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

بااین‌حال، ایمیلی از دانشمند ارشد گوگل، «جف دین»، فاش شده است که در آن به همکارانش گفته اختراعات جوزف بیتس برای پیشبرد امور گوگل مناسب بوده است. با توجه به چنین اطلاعاتی، به‌نظر می‌رسد که ادعاهای جوزف بیتس درباره استفاده گوگل از پتنت‌های او صادقانه باشد.

منبع: دیجایتو

  • گوگل پرونده چند میلیارد دلاری بر سر فناوری‌های هوش مصنوعی خود را حل‌وفصل کرد
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا