ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)

پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی فیلیپین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بنجامین ای. دیوکنو (Benjamin E. Diokno)، فرماندار بانک سنترال پیلیپیناس اعلام کرد، فیلیپین یک پروژه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی به نام پروژه CBDCPh را دنبال خواهد کرد.

دیوکنو هفته گذشته در میزگرد چهاردهمین گروه سالانه ۲۴ اتحاد برای سیاست گذاران مشمول مالی که در نشست‌های بهاری صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن دی سی برگزار شد، درباره این پروژه صحبت کرد. دیوکنو گفت که این پروژه توسط یک تیم داخلی بین بخشی و همچنین مشاوران خارجی از نهادهای تنظیم استاندارد بین‌المللی و مؤسسات چندجانبه برای ایجاد آموزش و اشتراک دانش در مورد توسعه و اجرای CBDC در سراسر جهان رهبری خواهد شد. دیوکنو این پروژه را در ساختن نقشه راه میان‌مدت تا بلندمدت BSP برای پروژه‌های CBDC عمده پیشرفته‌تر که سیستم پرداخت فیلیپین را بیشتر تقویت می‌کند، حیاتی دانست.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

در ارائه ای که قبل از میزگرد تهیه شده بود، بیان شد: با توجه به پیشرفت در اجرای اصلاحات پرداخت خرد و شمول مالی، حداقل ارزش افزوده درک شده برای استفاده از CBDC خرد در فیلیپین وجود دارد.

بانک مرکزی استفاده از CBDC عمده را برای پرداخت‌های فرامرزی، پرداخت‌های اوراق بهادار سهام و تسهیلات نقدینگی روزانه (ILF) پیش بینی کرده است و در حال حاضر، ILF به طور کامل خودکار نیست. گروه ویژه، اقدام مالی اخیر فیلیپین را دارای استانداردهای ناکافی ضد پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم شناسایی کرده است. این کشور سال گذشته با انتشار یک مطالعه اکتشافی اولین گام‌های خود را به سمت CBDC برداشت. همچنین یادداشت تفاهم در زمینه تبادل اطلاعات و ظرفیت سازی با مقام پولی سنگاپور و بانک مرکزی موریس در زمینه ارز دیجیتال، فین تک و بانکداری اسلامی امضا کرد.

منبع: ایمنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا