کسب وکار هوشمند در جهانمتاورس

مایکروسافت پروژه متاورس خود را منحل کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بر اساس گزارش‌هایی از شرکت مایکروسافت، این غول حوزه فناوری تنها ۴ ماه پس از راه‌اندازی پروژه‌ای با هدف تشویق استفاده از متاورس در محیط‌های صنعتی، آن را منحل کرده است. یکی از افراد آگاه و مطلع توضیح داده است که در پی این تصمیم شرکت، ۱۰۰ نفر از اعضای تیم پروژه نیز اخراج شده‌اند. وی اشاره داشت که مایکروسافت به دنبال اولویت‌بندی پروژه‌های کوتاه‌مدت خود بر اساس مدت‌زمان تولید درآمد از سمت آنها است.

انحلال پروژه متاورس صنعتی مایکروسافت

به نقل از کوین دسک، اخراج ۱۰۰ کارمند اشاره شده این پروژه، بخشی از برنامه بزرگ‌تر شرکت برای اخراج ۱۰ هزار کارمند خود یعنی ۴.۵% از نیروی کار است. مایکروسافت در ماه اکتبر تیم متاورس صنعتی خود را تشکیل داد تا با مشتریان در صنعت‌های مختلف ازجمله سلامت، خدمات مالی و انرژی همکاری کنند و با ساخت نرم‌افزارهای مختلف از متاورس در پروژه‌های مختلف صنعتی استفاده کنند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

متاورس یک دنیای مفهومی است که در آن، اینترنت تبدیل به یک محیط مجاز غوطه‌ور می‌شود که از آن می‌توان برای کار، بازی، اجتماعی شدن و رویدادهای مختلف دیگر بهره برد. در حالی که شرکت‌های بزرگ مانند مایکروسافت و متا علاقه خود به این حوزه را نشان داده‌اند اما باید اشاره داشت که در حال حاضر متاورس در فازهای ابتدایی توسعه قرار دارد و بیشتر یک مفهوم تئوری باقی‌مانده است.

شرکت مایکروسافت در ایمیلی ارسالی به رسانه کوین دسک درباره تصمیم خود توضیح داد که این شرکت به متاورس صنعتی خود متعهد بافی می‌ماند. این شرکت اشاره داشت که تمرکز خود را روی بخش‌هایی از متاورس صنعتی معطوف می‌کند که بیشترین نیاز مشتریان را شامل می‌شود و این مشتریان هیچ تغییری در نحوه پشتیبانی شرکت حس نخواهند کرد. مایکروسافت همچنین افزود که در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری را به اشتراک خواهد گذاشت.

منبع: فکت‌کوینز

  • مایکروسافت پروژه متاورس خود را منحل کرد

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا