ارزدیجیتالگزارش

پل میان‌زنجیره‌ای بین اتریوم و اینترنت کامپیوتر راه‌اندازی شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بریج اتریوم – اینترنت کامپیوتر راه‌اندازی شد. با این بریج، توکن‌های ERC-20 به سادگی می‌توانند بین این دو شبکه منتقل شوند.

توسعه‌دهندگان بریج اتریوم به شبکه اینترنت کامپیوتر این هفته اعلام کردند با این پل بین زنجیره‌ای، قابلیت انتقال توکن‌های ERC-20 بین این دو شبکه فراهم آورده شده است.

اینترنت کامپیوتر، شبکه بلاکچینی نوینی است که توسط بنیاد دفینیتی، با هدف ساخت لایه‌ای غیرمتمرکز برای زیرساخت وب ساخته شده است و توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری برجسته‌ای چون a16z، پالی‌چین کپیتال و … حمایت می‌شود.

پل بین زنجیره‌ای اتریوم – اینترنت کامپیوتر، ترابتیا (Terabethia) نام دارد و ارتباط قراردادهای میان زنجیره‌ای، انتقال دارایی و نمایش یک دارایی در شبکه دیگر را امکان‌پذیر می‌کند. این بریج بر استارک‌ور (StarkWare) فورکی از راهکار مقیاس‌پذیری اتریوم ساخته شده و همانطور که گفته شد، قابلیت ارتباط میان قراردادهای دو شبکه بلاکچینی را فراهم می‌کند و به هرکسی این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های خود را میان این دو شبکه منتقل نماید.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

بریج‌ها این امکان را برای شبکه‌های بلاکچینی فراهم می‌کنند تا داده‌ها، توکن‌ها و یا دستورالعمل‌های مربوط به قراردادهای هوشمند را میان یکدیگر منتقل نمایند و مستقل از قوانین و یا الگوریتم‌های اجماع هر شبکه بلاکچینی عمل می‌کنند.

هریسون هاینز، بنیانگذار Psychedelic، استودیو توسعه وب ۳ پشت پرده بریج ترابیتا در این رابطه می‌گوید:

همانطور که اتریوم، کاربرد، سودمندی و ارزش بیت کوین را گسترش داد، معتقدیم اینترنت کامپیوتر نیز این پتانسیل را دارد تا همین کار را برای دارایی‌ها و برنامه‌های موجود در بستر اتریوم انجام دهد و حتی می‌تواند بهترین لایه ۲ برای اتریوم در طولانی‌مدت شود.

بریج ترابیتیا چه کاری انجام خواهد داد؟

این بریج پیش از ادغام بومی دو شبکه که امکان تعامل بین زنجیره‌ای را فراهم می‌کند راه‌اندازی شده است. ادغام دو شبکه اتریوم و اینترنت کامپیوتر این امکان را برای قراردادهای هوشمند شبکه اینترنت کامپیوتر فراهم می‌کند تا با دارایی‌های موجود در شبکه اتریوم تعامل داشته باشد. با این حال، برای استفاده از توکن‌های ERC-20 به صورت مستقیم مشکل وجود خواهد داشت که بریج ترابیتیا آن را برطرف می‌کند.

انتقال دارایی بین شبکه اینترنت کامپیوتر و اتریوم به ایجاد نقدینگی و محصولاتی چون توکن‌های غیرقابل‌معاوضه و همچنین گسترش دیفای کمک شایانی خواهد کرد. پروتکل‌های دیفای به جای اتکا بر اشخاص ثالث برای ارائه خدمات مالی چون وام‌دهی، بر قراردادهای هوشمند متکی هستند و به همین خاطر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

اینترنت کامپیوتر در سال ۲۰۲۱ و با مدل «گس معکوس» راه‌اندازی شد و به طور خاص بر مقیاس‌پذیری متمرکز است. در این مدل، توسعه‌دهندگان برای استفاده از این شبکه بلاکچینی، هزینه گس را پرداخت می‌نمایند. در نتیجه برای استقاده از بلاکچین (در اینجا اینترنت کامپیوتر) باید کارمزدی پرداخته شود.

اما روند قیمت ICP چندان خوب نبوده است. رمز ارز ICP از زمان عرضه در ماه مه، در بحبوحه گزارشاتی مبنی بر فروش دارایی هولدرهای بزرگ و معاملات داخلی با ۹۷٪ کاهش از ۷۰۰ دلار به ۲۱ دلار رسیده است. در حال حاضر، ارزش بازار توکن ICP حدود ۵ میلیارد دلار است که نسبت به ارزش بازار ۱۸ میلیارد دلاری ماه مه خود، ۷۲٪ کاهش یافته است.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا