ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)

پول دیجیتال می‌تواند زیرساخت مالی فعلی را ساده کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مدیر خانه بلاک‌چین ایران تاکید کرد: پول دیجیتال نه تنها می‌تواند زیرساخت مالی فعلی را ساده کرده و انجام تراکنش‌های پولی را ارزان‌تر و سریع‌تر کند، بلکه اجرای سیاست‌های پولی توسط بانک‌های مرکزی را نیز تسهیل خواهد کرد.

 علی پاک‌باخته‌گان زنجانی  اظهار کرد: تجارت در عصر کنونی از مرزها عبور کرده و پا به عرصه جهانی گذاشته است. در این میان وجود واسطه‌های زیاد از جمله نهادهای بین‌المللی باعث افزایش مشکلات در انجام معاملات جهانی شده است. به همین علت پول مجازی ایجاد شد تا دست واسطه‌ها را کوتاه کرده و در روابط پولی و تجاری تسهیل ایجاد کند.

وی ادامه داد: با توجه به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای در سال ۱۴۰۰ و ایجاد فرصت مناسب برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های اقتصادی بین کشورهای عضو این سازمان، حوزه خلیج فارس و برخی دیگر از کشورهای هدف، با بی‌اثرسازی تحریم‌ها،  قرار است مهرماه امسال نمایشگاه و همایشی با عنوان اسکوکواکس، با مشارکت ۲۶ کشور برگزار شود که این رویداد با هدف ایجاد بانک فرامرزی و ایجاد واحد پول دیجیتالی مشترک که بتواند رابطه تجارت کشورها را تسهیل کند خواهد بود.

معاون مالی بانکی رویداد اسکوکوآکس همچنین از ایجاد  بانک فرامرزی و ایجاد واحد پول دیجیتالی مشترک که بتواند رابطه تجارت کشورها را تسهیل کند، خبر داد.

مدیرعامل خانه بلاک‌چین ایران در عین حال از ایجاد سازمان توسعه تجارت مشترک میان کشورهای عضو و  تاسیس یک بانک مشترک و ایجاد سامانه‌ای مانند سوئیفت در راستای اهداف برگزاری این رویداد خبر داد.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

پاک‌باخته‌گان زنجانی با اشاره به ایجاد بانک فرامرزی و  واحد پول دیجیتالی مشترک برای تسهیل تجارت کشورها گفت: در این راستا تفاهم‌نامه همکاری بین تجار ایران و روسیه در راستای اهداف این رویداد منعقد شد. ما به دنبال تسهیل در تبادلات مالی با عنوان سوئیفت هستیم  که در نهایت به نفع مردم است و باعث می‌شود هر کالایی را به راحتی با پرداخت پول دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: این رویداد، یک فرصت اقتصادی فرامرزی است تا بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را علیه جمهوری اسلامی ایران، خنثی کنیم. امسال شعار مقام معظم رهبری در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان بود تا بستری آماده شود تا بتوانند در صنعت اقتصادی پیشرو و خط مقدم باشند تا دیگر نیازمند یک شرکت خارجی نباشیم و در واقع خودمان خودکفا باشیم.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

مدیرخانه بلاک‌چین ایران در عین حال بیان کرد: امنیت بالا و عدم نیاز به سیستم بانکی یکی از برجسته‌ترین و منحصربه فردترین کاربرد پول‌های دیجیتال است و  هیچ نهاد دولتی و شخص حقیقی قادر به مسدود نمودن حساب نخواهد بود.

منبع: اقتصادایران

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا