بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

پیش‌بینی ۳۱ شرکت فین‌تک: قیمت بیت کوین امسال به ۸۷ هزار دلار می‌رسد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ براساس پیش‌بینی ۳۱ شرکت فین‌تک (Fintech)، از ۱۰۰ هزار دلار تا ۱/۵ میلیون دلار برآورد شده است.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط CoinGecko از نظرسنجی Finder نشان می‌دهد که چهارمین رویداد هاوینگ (Halving) بیت‌ کوین و تأیید اولین صندوق ETF اسپات آن در ایالات متحده، پیش‌بینی قیمت‌ این دارایی دیجیتال را برای سال ۲۰۲۴ به محدوده ۱۰۰ هزار دلار تا ۱/۵ میلیون دلار رسانده است. میانگین قیمت پیش‌بینی‌شده برای بیت کوین در ۳۱ پیش‌بینی مدیران شرکت‌های مختلف فین‌تک، ۸۷ هزار دلار است.

این رقم نه تنها منعکس‌کننده انتظارات فعالین این صنعت برای عملکرد بهتر بیت کوین در سال ۲۰۲۴ است، بلکه احساسات مثبت و درک آن‌ها را از پتانسیل رشد این دارایی دیجیتال پس از رویداد هاوینگ نیز نشان می‌دهد. جالب اینجاست تقریباً نیمی از کارشناسان مورد بررسی معتقدند که بیت کوین در حال حاضر کمتر از آن چیزی که باید ارزش‌گذاری شده است. اما ۱۰ درصد از این مدیران نیز فکر می‌کنند که قیمت بیت کوین بیش از حد افزایش پیدا کرده است.

هاوینگ رویدادی است که در آن پاداش ماینرهای بیت‌ کوین برای استخراج موفق هر بلوک ۵۰ درصد کاهش می‌یابد، در نتیجه تعداد بیت‌ کوین‌هایی که به صورت روزانه عرضه می‌شوند نصف خواهند شد. این شوک عرضه توسط تحلیلگران به عنوان یک رویداد کلیدی برای ردیابی چرخه‌های بازار کریپتو تلقی می‌شود و کهنه‌کاران بازار کریپتو نیز به همین دلیل به آن توجه دارند.

۶ پیش‌بینی برای قیمت بیت کوین

با این حال، اذعان به تنوع قیمت‌های ارائه‌شده در این پیش‌بینی‌ها بسیار مهم است، چرا که بر پیچیدگی و عدم قطعیت ذاتی بازار ارزهای دیجیتال تأکید می‌کند. به عنوان مثال، ARK Invest پیش‌بینی کرده که قیمت بیت کوین در بدترین سناریو تا سال ۲۰۳۰ به رقم خیره‌کننده ۶۰۰ هزار دلار خواهد رسید. در مقابل، دیگر شرکت‌ها مانند Matrixport و BitQuant هدف نزدیک‌تری دارند و قیمت بین ۸۰ هزار دلار تا ۲۵۰ هزار دلار را تا پایان سال ۲۰۲۴ برای بیت کوین در نظر گرفته‌اند.

در این پیش‌بینی‌های بسیار متنوع عوامل بی‌شماری که بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند، از نقدینگی بازار گرفته تا روندهای کلان اقتصادی، لحاظ شده‌اند.

این طیف گسترده از قیمت‌های تخمینی را می‌توان با گزارش ارزش‌گذاری اخیر شرکت VanEck در مورد قیمت سولانا نیز مثال زد. VanEck انتظار دارد که سولانا تا سال ۲۰۳۰ از ۱۰ تا ۳۲۱۱ دلار قیمت داشته باشد. چنین چیزی این ماهیت وابسته به حدس و قیاس بازار ارزهای دیجیتال را برجسته می‌کند، جایی که حتی موثق‌ترین پیش‌بینی‌ها نیز می‌توانند طیف وسیعی از نتایج را در بر گیرند.

بنابراین، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به بازار کریپتو باید از منظر متوازنی به بررسی این پیش‌بینی‌ها بپردازند. در حالی که هدف قیمتی ۸۷ هزار دلار یک شاخص ارزشمند از احساسات حاکم بر بازار است، اما باید در پویایی بازار رمزارزها و تحولات احتمالی آینده مورد توجه قرار گیرد.

منبع: والکس و به نقل از cryptobriefing،

این مقاله صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و هیچ پیشنهادی مبنی بر سرمایه‌گذاری است.

  • پیش‌بینی ۳۱ شرکت فین‌تک: قیمت بیت کوین امسال به ۸۷ هزار دلار می‌رسد
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا