بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

آیا پیش‌بینی قیمت لحظه‌ای بیت کوین امکان پذیر است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کسانی‌که به‌عنوان معامله‌گرهای کوتاه مدت شناخته می‌شوند، افرادی هستند که قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال و بخصوص بیت کوین را پیش‌بینی می‌کنند و از طریق همین کار به سود می‌رسند. اگر شما هم قصد دارید با معامله بیت کوین در بازه زمانی کوتاه به سود دست یابید؛ ناگزیر هستید که قیمت لحظه‌ای بیتکوین را پیش‌بینی کنید. اما آیا انجام چنین کاری امکان‌پذیر است؟ در ادامه این مقاله، شما را با نکات مهمی پیرامون کسب سود از طریق تغییرات قیمت آنلاین بیت کوین آشنا می‌کنیم.

تغییر قیمت بیت کوین در بلند مدت

قبل از اینکه به‌سراغ پیش‌بینی نرخ بیت کوین در کوتاه مدت برویم، لازم است عوامل فاندامنتالی را که روی قیمت بیت کوین در بلند مدت تاثیر می‌گذارند بشناسیم. در این صورت، شما می‌توانید نگاه دقیق‌تری نسبت به پیش‌بینی قیمت لحظه ای بیت کوین به‌دست آورید.

تریدرهای بلند مدت همواره در تلاش هستند تا از طریق خرید و فروش بیت کوین در بازه‌های زمانی بلند مدت سود کسب کنند. آنها مجبور هستند تمامی عواملی را که در بلند مدت روی قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارند شناسایی کنند. از جمله این عوامل، می‌توان به سخنرانی سیاستمداران یا فعالان بازار، اخبار نرخ بهره ایالات متحده آمریکا، اخبار مربوط به خود بیت کوین، تغییرات در دامیننس سایر رمز ارزها و… اشاره کرد. اما در کنار این عوامل، دو عامل دیگر نیز وجود دارند که نقش پررنگی در تحلیل‌های یک تریدر بلند مدت ایفا می‌کنند. در ادامه، این دو عامل را توضیح می‌دهیم.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

قانون عرضه و تقاضا

مطابق قانون عرضه و تقاضا، زمانی‌که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در حال افزایش است، تمایل معامله‌گرها برای خرید آن بیشتر می‌شود. در چنین وضعیتی دارندگان این رمز ارز راضی به فروش آن نیستند؛ چرا که مشاهده می‌کنند ارزش دارایی‌شان در حال افزایش است و فروش آن را منطقی نمی‌دانند. در مقابل، خریداران برای اینکه آنها را به فروش بیت کوین خود راضی کنند، قیمت بالاتری پیشنهاد می‌دهند. این فرایند تا جایی پیش می‌رود که خریدار و فروشنده در یک نقطه با هم به توافق برسند و در این نقطه، شما می‌توانید قیمت بیت کوین را مشاهده کنید. لازم است اشاره کنیم که برعکس این روند نیز در شرایط نزولی بودن قیمت بیت کوین رخ می‌دهد.

تاثیر هاوینگ بر نرخ بیت کوین

با توجه به وجود محدودیت در میزان بیت کوین موجود در بلاک چین، هر ۴سال یک‌بار پاداش ماینرها نصف می‌شود تا از سرعت کار آنها برای تولید سکه‌های بیشتر کاسته شود. به نصف شدن پاداش ماینرها هاوینگ گفته می‌شود. با طراحی شدن چنین سیستمی، عملا از کاهش قیمت بیت کوین جلوگیری می‌شود. در نتیجه، اگر به نمودار قیمت بیت کوین نگاه کنید؛ متوجه خواهید شد که هربار پس از وقوع هاوینگ، قیمت بیتکوین در بازه زمانی چند ماهه دچار رشد قابل توجهی شده است.

امکان پیش‌بینی نرخ لحظه‌ای بیت کوین

حالا که مشخص شد چه عواملی بر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در طولانی مدت اثرگذار هستند، به‌سراغ پیش‌بینی قیمت لحظه‌ای بیتکوین می‌رویم. تغییر قیمت لحظه‌ای بیتکوین از عواملی که ذکر کردیم متاثر نیست و سختی کار تریدرهای کوتاه‌مدت در این است که باید عوامل دیگری را شناسایی و تحلیل کند.

اگر دوست دارید خیلی خلاصه به این سوال پاسخ دهیم که آیا پیش‌بینی قیمت لحظه‌ای بیت کوین امکان پذیر است یا خیر، می‌توانیم بگوییم که این کار ممکن اما بسیار دشوار است و ضریب خطای بالایی دارد. اگر به تاریخچه قیمت بیت کوین نگاه کنید؛ مشاهده خواهید کرد که نمودار قیمت بیت کوین فراز و نشیب فوق‌العاده زیادی را پشت‌سر گذاشته است.

بنابراین، در هر بازه زمانی از این تاریخچه، چند عامل بر تغییر قیمت آن اثرگذار بوده‌اند. طبیعتا در بازه زمانی بلند مدت، عوامل داخل بازار و عوامل خارجی روی قیمت تاثیر می‌گذارند و شما می‌توانید با تحلیل فاندامنتال برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین تلاش کنید. ولی برای تحلیل نرخ لحظه‌ای بیت کوین، تنها ابزاری که در اختیار دارید، تحلیل تکنیکال است.

 پیش‌بینی لحظه‌ای بیت کوین

چگونه قیمت لحظه‌ای بیت کوین را پیش‌بینی کنیم؟

یک معامله‌گر کوتاه مدت برای اینکه بتواند به سود قابل قبولی دست پیدا کند، به کثرت معامله نیاز دارد. چنین فردی نمی‌تواند تمام سرمایه خود را به انجام یک یا چند معامله بزرگ اختصاص دهد و ریسک ترید را حسابی افزایش بدهد. در نتیجه، او باید معامله‌های کوچک ولی پرتعداد انجام دهد تا در مجموعِ سود و زیانش در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت، به سود مورد نظر خود برسد.

تریدرهای کوتاه مدتی که در بازار بیت کوین معامله می‌کنند، به پیش‌بینی نرخ لحظه‌ای بیت کوین احتیاج دارند. چنین افرادی باید به کمک تحلیل تکنیکال تلاش کنند تا جایی‌که امکان دارد حرکت بعدی قیمت آنلاین بیت کوین را درست پیش‌بینی کنند و با انجام یک معامله صحیح، سود به‌دست بیاورند.

توصیه می‌شود برای رسیدن چنین هدفی، تایم فریم‌های کوتاه مدت را تحلیل کنید. برای مثال، تایم فریم ۱۵دقیقه را باز کرده و کف مهم و قله مهم ۱۵ دقیقه را پیدا کنید و بر اساس آن، منتظر واکنش قیمت لحظه‌ای بیتکوین بمانید. توصیه بعدی، تعیین کردن حد ضرر و حد سود است؛ زیرا پیش‌بینی نرخ لحظه‌ای بیتکوین با درصد خطای قابل توجهی همراه است و یک تریدر حرفه‌ای حتما حد ضرر و حد سود خود را تعیین می‌کند.

نتیجه‌گیری

پیش‌بینی قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال بیت کوین بسیار دشوار است. برای موفقیت در انجام چنین کاری، باید از طریق تایم فریم‌های کوتاه مدت و با کمک گرفتن از ابزار تحلیل تکنیکال پیش بروید. در ضمن، ضروری است که از با رعایت حد ضرر و حد سود، ریسک معاملات خود را مدیریت کنید.

منبع: دیجی‌رو

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا