ارزدیجیتال

پیش‌بینی تحلیل‌گران از قیمت بیت کوین پس از سقوط ۱۰ هزار دلاری

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در جریان سقوط قیمت بیت کوین به سطوحی که در پایان ماه سپتامبر (مهر) معامله می‌شد، مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار موقعیت معاملاتی در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است. اما ادامه روند بیت کوین به چه صورت خواهد بود؟ در این مورد نظرات چند تحلیلگر مطرح بازار را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

در روز جاری قیمت بیت کوین با سقوطی ۲۲٪ نسبت به روز گذشته مواجه شد و اکنون با بازیابی نسبی قیمت در محدوده ۴۶,۰۰۰ الی ۴۷،۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

لیکویید شدن ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه

با رسیدن قیمت بیت کوین به ۴۱,۹۶۰ دلار در صرافی بیتس‌تمپ، پایین‌ترین قیمت برای آن از تاریخ ۳۰ سپتامبر ثبت شد. در جریان این ریزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار مربوط به موقعیت‌های معاملاتی باز در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شد. شایان ذکر است قیمت بیت کوین در صرافی هوبی نیز تا ۲۸،۸۰۰ دلار پایین آمده بود.

نمودار حجم سرمایه لیکویید شده
نمودار حجم معاملات لیکویید شده

فیلب فیلب (filb filb) مدیرعامل پلتفرم معاملاتی Decentrader در توییتر خود با انتشار تصویر زیر اذعان داشت به نظر می‌رسد که مقاومت پیش‌روی بیت کوین سطح قیمتی ۵۰,۰۰۰ دلار باشد.

میزان ریزش و توزیع آن احتمالا به معنی تثبیت قیمتی در ۳ ماهه نخست سال آتی خواهد بود. اهداف بالای قیمتی هنوز از بین نرفته است در حالی که برخی فکر می‌کنند چرخه به انتها رسیده است.

تحلیل قیمت بیت کوین

در جریان این ریزش، سطح مهم حمایتی ۱ تریلیون دلاری ارزش بازار بیت کوین شکسته شد و اکنون ارزش بازار BTC حدود ۸۹۴ میلیارد دلار است.

در روز جمعه‌ای که گذشت رفتار معامله‌گران خبر از نگرانی آن‌ها می‌داد زیرا داده‌ها نشان می‌داد که از سطوح قیمت زیر ۶۰,۰۰۰ بازار به راحتی به سطوح پایین‌تر سقوط می‌کند. اما با وقوع این ریزش قیمتی چهره‌های سرشناس این عرصه ابراز خوش‌بینی کردند. تحلیلگر مطرحی به نام مایکل فن ده پپه (Michael Van De Poppe) اعلام کرد که نقطه ۴۲,۰۰۰ در نقش کف حمایتی عمل کرده است و هنوز در بازار گاوی به سر می‌بریم.

تحلیلگر دیگری به نام Rekt Capital با انتشار تحلیل زیر در توییتر اعلام کرد: قیمت بیت کوین برای آنکه بتواند حمایت خود را با موفقیت آزمایش کرده باشد باید بتواند خط مورب مشکی زیر را حفظ کند.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم هفتگی
نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ۱ هفته

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بیت کوین در سال ۲۰۱۷ در جریان آزمایش سطح ۰.۵ فیبوناچی (منحنی مشکی) منحنی زرد رنگ در تصویر زیر (سطح ۰.۳۸۲ فیبوناچی) را لمس کرد.

بیت کوین در سال ۲۰۲۱ حالا در جریان آزمایش سطح ۰.۵ فیبوناچی (منحنی مشکی) منحنی زرد رنگ در تصویر زیر (سطح ۰.۳۸۲ فیبوناچی) را لمس کرده است. بیت کوین برای دستیابی به قیمت ۶۰،۰۰۰ دلار باید خط زرد رنگ را (۴۸،۶۰۰ دلار) حفظ کند.

بررسی نمودار قیمت بیت کوین
بررسی نمودار قیمت بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱

تحلیلگر دیگری به نام تک‌‌دو (TechDev) اعلام کرد که بیت کوین از امتحان کردن سطح حمایتی ۴۰,۰۰۰ دلاری خودداری کرد اما در صورتی که یکی از نشانه‌های زیر پدیدار شود به منزله وقوع بازار خرسی خواهد بود. وی با انتشار دو تصویر از نمودار قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ و روند قیمت طلا در سال ۱۹۷۰ در توییتر عنوان کرد: اگر قیمت هفتگی بیت کوین زیر سطح میانگین متحرک ساده ۲۰ هفته خود (معادل ۵۰،۸۰۰ دلار) بسته شود جای نگرانی وجود دارد.

بررسی قیمت بیت کوین و طلا
مقایسه روند قیمت بیت کوین و طلا

تحلیلگر شرکت کریپتوکوانت که با نام venturefounder در توییتر فعالیت می‌کند با اشاره به توییت خود در اواسط خرداد ماه، به اهمیت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بیت کوین تاکید کرد. وی امروز اذعان داشت: چند روز آینده برای ادامه روند حیاتی است. اگر قیمت بیت کوین سطح میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (معادل ۴۶،۰۰۰ دلار) را به عنوان حمایت خود حفظ کند روند قیمت صعودی خواهد بود و اگر این سطح به مقاومت تبدیل شود (قیمت بیت کوین زیر سطح ۴۶۰۰۰ دلار باقی بماند) روند خرسی خواهد شد.

قدرت‌نمایی اتریوم در مقابل بیت کوین

نمودار اتریوم بر حسب بیت کوین (ETH/BTC) امروز به سطح ۰.۰۸۳۵BTC رسید که در نزدیکی اوج خود در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است.

اتریوم در جریان ریزش اخیر قیمت بیت کوین ارزش کمتری را در برابر دلار نسبت به بیت کوین از دست داده است.

نمودار تایم فریم یکساعته ETH/BTC

تمام ۱۰ کوین برتر بازار در روز جاری ریزشی بیش از ۱۰٪ را تجربه کردند. که در این میان بیش‌ترین ریزش مربوط به پولکادات (DOT) بوده است.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌تلگراف،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا