استیبل کوینپرداخت با ارزدیجیتالپرداخت دیجیتال

پی‌پل استیبل کوین خود به نام PYUSD را راه‌اندازی کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

شرکت پی‌پل (PayPal) غول پرداخت‌های آنلاین گامی مهم در راستای اهداف کریپتویی خود برداشت و با عرضه یک استیبل کوین به نام پی‌پل یو‌اس‌دی (PayPal USD) وارد رقابت با تتر شد. اما پی‌پل با راه‌اندازی استیبل کوین PYUSD چه هدفی را دنبال می‌کند؟ استیبل کوین پی‌پل چطور کار می‌کند و پشتوانه آن چیست؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، پی‌پل سال ۲۰۲۰ برای اولین بار با پشتیبانی از خرید و فروش ارزهای دیجیتال پا به دنیای کریپتو گذاشت. از همان ابتدا مشخص بود که این تازه شروع یک ماجراجویی است و انتهای بلندپروازی‌های این شرکت نخواهد بود. حالا پی‌پل با انتشار استیبل کوینی وابسته به دلار آمریکا نشان داد که برای تحقق رویاهای کریپتویی خود بسیار مصمم است.

استیبل کوین پی‌پل یو‌اس‌دی (PYUSD) توسط شرکت پکسوس (Paxos) و به پشتوانه سپرده‌های دلاری، اوراق خزانه‌داری و دارایی‌های معادل پول نقد منتشر می‌شود. این استیبل کوین بر روی بلاکچین اتریوم عرضه می‌شود و برای پرداخت های دیجیتال و Web3 طراحی شده است.

استیبل کوین PYUSD بین PayPal و Venmo قابل انتقال است و می‌توان از آن برای مبادله سایر ارزهای دیجیتال نیز استفاده کرد. قرار است به زودی پی‌پل یو‌اس‌دی به عنوان یک روش پرداخت برای خریدهای مختلف در دسترس کاربران قرار بگیرد. 

پر واضح است که پی‌پل با انتشار این استیبل کوین می‌تواند به زودی خودش را به عنوان پادشاه پرداخت‌های کریپتویی معرفی کند. شرکت پی‌پل بیش از ۳۵۰ میلیون کاربر فعال دارد و در حال حاضر به کاربران ایالات متحده و بریتانیا اجازه خرید، فروش و نگهداری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

دن شولمن (Dan Schulman) مدیرعامل پی‌پل امیدوار است که استیبل کوین جدید به بخشی از زیرساخت کلی پرداخت تبدیل شود. شرکت پی‌پل همچنین اعلام می‌کند که با نهادهای ناظر و تنظیم کننده همکاری می‌کند. 

در حالی که چندین استیبل کوین در بازار کریپتو موجود است، پی‌پل اولین موردی خواهد بود که توسط یک پردازنده بزرگ پرداخت‌های آنلاین راه‌اندازی می‌شود. چارلز کاسکاریلا (Charles Cascarilla) مدیرعامل شرکت پکسوس گفت:

با راه‌اندازی اولین استیبل کوین توسط یک موسسه مالی پیشرو، پی‌پل و پکسوس ارزش واقعی فناوری بلاکچین را ثابت می‌کنند. پی‌پل یو‌اس‌دی (PayPal USD) مهم‌ترین جهش رو به جلو برای دارایی‌های دیجیتال و صنعت مالی است و پکسوس مفتخر است که در عرضه این محصول مشارکت می‌کند. 

شرکت پکسوس معتقد است که محیط نظارتی پیرامون استیبل‌کوین‌ها در ایالات متحده به تدریج به سمت شفافیت بیشتر حرکت می‌کند. بنابراین تقاضا برای یک استیبل‌کوین جایگزین وجود خواهد شد. 

کل بازار استیبل کوین کریپتو دارای ۱۲۶ میلیارد دلار عرضه در گردش است که تحت سلطه شرکت تتر است. آیا پی‌پل یو‌اس‌دی معادلات را عوض می‌کند؟ عرضه استیبل کوین پی‌پل چه تاثیری روی بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟ هنوز هر پاسخی به این سوالات شتاب‌زده و همراه با پیش‌داوری است. تنها یک چیز را می‌توان با قطعیت گفت و آن این است که پی‌پل پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یکی از بازیگران اصلی صنعت کریپتو را دارد. 

منبع: والکس

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا