فروشگاه اینترنتیکسب و کار هوشمند در ایرانگزارش

چالش‌های آنلاین کردن کسب و کارهای B2B سنتی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پلتفرم هزاران با تکیه بر دانش و زیرساخت‌های بومی و نیروی جوانان متخصص ایرانی، بستری برای کسب و کارهای کوچک و متوسط B2B ایجاد کرده است که بتواند رونق را به این بازار برگرداند و درهای فروش دیجیتال را حتی برای سنتی‌ترین کسب و کارها نیز بگشاید.

در سال‌های اخیر شاهد گسترش استفاده از فضای اینترنت برای کسب و کارهایی که مشتریان آن‌ها مصرف‌کنندگان نهایی هستند (کسب و کارهای B2C) بودیم. استفاده از شبکه‌های مجازی و فروش آنلاین انواع محصولات، همکاری با پلتفرم‌های بزرگ فروش آنلاین، تولید وب‌سایت و اپلیکیشن‌ و بسیاری موارد دیگر.

در چند ماه اخیر نیز با وجود حمله ویروس کرونا به اقتصاد کشورهای جهان، استفاده از پلتفرم‌های فروش آنلاین در بین مصرف‌کنندگان و تامین‌کنندگان با نرخی بی‌سابقه رشد کرد و باعث شد تا زیرساخت استفاده از فضای وب برای انواع کسب و کارهای B2C ایجاد گردد. از طرفی خرید بی‌دردسر، کم‌هزینه و بدون نیاز به طی مسافت‌های طولانی و از همه مهم‌تر کم‌خطر از نظر ابتلا به ویروس کرونا، باعث شد که خرید آنلاین برای مشتریان به امری عادی و محبوب تبدیل شود.

در این بحبوحه اما بخشی از کسب و کارها به دلایل مختلفی از این فضا دور ماندند و نتوانستند از مزایای فوق‌العاده این فضا استفاده کنند. تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان B2B به دلیل عادت به فضای سنتی، هزینه‌های بالای دیجیتال کردن کسب و کار و همچنین ترس از عدم استقبال مشتریانشان از این سبک فروش، خود را از فضای اینترنت دور نگه داشتند و وارد دنیای فروش دیجیتال نشدند.

از طرفی فشار اقتصادی ناشی از قرنطینه و تعطیلی‌های مداوم، بیشترین آسیب خود را به فروشندگان سنتی و فیزیکی‌ای وارد کرد که همچنان در برابر دیجیتال شدن مقاومت نشان دادند. بعضی از این کسب و کارها به ناچار شروع به نشان دادن انعطاف کردند و سعی کردند با حضور در شبکه‌های اجتماعی به نرخ نزولی فروش خود کمک کنند، اما عدم آشنایی با فضای این شبکه‌ها، نحوه کار با آن و کم بودن پیج‌های تخصصی صنعتی و تجاری باعث شد تا بسیاری از آن‌ها با سرخوردگی دست از صرف هزینه‌های بی‌مورد در این فضا بکشند.

در این شرایط وجود پلتفرمی که بتواند با گرد هم آوردن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان B2B و مشتریان آن‌ها، کار را برای این مشاغل راحت‌تر کند به شدت احساس می‌شد. اما حتی با وجود در دسترس بودن چنین پلتفرمی، تکلیف هزینه‌ها چه می‌شد؟ هزینه استخدام نیروهای جدید برای انجام عکاسی، طراحی، بازاریابی،تولید محتوا، پشتیبانی و بسیاری موارد دیگر را چه کسی پرداخت می‌کرد؟ حتی اگر فرض را بر آن بگیریم که پلتفرم مذکور خود همه این کارها را برعهده می‌گرفت نیز حق اشتراک و هزینه زیادی بابت این خدمات می‌گرفت که باز هم در شرایط اقتصادی فعلی منطقی نبود.

خبر خوب این که امروز چنین پلتفرمی وجود دارد. خبر بهتر اینکه تمام خدماتی که در بالا ذکر کردیم، شامل عکاسی، طراحی، بازاریابی، تولید محتوا و پشتیبانی را نیز ارائه می‌دهد. خبر شگفت‌انگیز اما این است که فعلا هیچ هزینه‌ای بابت انجام این موارد از صاحبان کسب و کار دریافت نمی‌کند.

پلتفرم هزاران با تکیه بر دانش و زیرساخت‌های بومی و نیروی جوانان متخصص ایرانی، بستری برای کسب و کارهای کوچک و متوسط B2B ایجاد کرده است که بتواند رونق را به این بازار برگرداند و درهای فروش دیجیتال را حتی برای سنتی‌ترین کسب و کارها نیز بگشاید.

با ثبت نام در هزاران شما می‌توانید به راحتی کسب و کار خود را آنلاین کنید، محدودیت های مکانی را کنار بزنید و با مشتریانی از سراسر ایران ارتباط برقرار کنید، هزینه‌های ذکر شده را به حداقل ممکن برسانید، کرکره مغازه خود را حتی در ایام قرنطینه بالا نگه دارید و فروش خود را شبانه روزی کنید.

همچنین اگر نیاز به خدمات یا کالایی برای کسب و کار خود دارید، می‌توانید به عنوان مشتری از این بستر استفاده کنید و از طریق برقراری ارتباط با تامین‌کنندگان مختلف از سراسر ایران، نیاز خود را برطرف کنید.

در هزاران همچنین می‌توانید با دریافت یک پنل کاربری میزان فروش، هزینه‌ها، مشتریان و میزان موفقیت خود را در لحظه دنبال کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل با متخصصان هزاران در ارتباط باشید.

پلتفرم هزاران با تکیه بر دانش و زیرساخت‌های بومی و نیروی جوانان متخصص ایرانی، بستری برای کسب و کارهای کوچک و متوسط B2B ایجاد کرده است که بتواند رونق را به این بازار برگرداند و درهای فروش دیجیتال را حتی برای سنتی‌ترین کسب و کارها نیز بگشاید.

در سال‌های اخیر شاهد گسترش استفاده از فضای اینترنت برای کسب و کارهایی که مشتریان آن‌ها مصرف‌کنندگان نهایی هستند (کسب و کارهای B2C) بودیم. استفاده از شبکه‌های مجازی و فروش آنلاین انواع محصولات، همکاری با پلتفرم‌های بزرگ فروش آنلاین، تولید وب‌سایت و اپلیکیشن‌ و بسیاری موارد دیگر.

در چند ماه اخیر نیز با وجود حمله ویروس کرونا به اقتصاد کشورهای جهان، استفاده از پلتفرم‌های فروش آنلاین در بین مصرف‌کنندگان و تامین‌کنندگان با نرخی بی‌سابقه رشد کرد و باعث شد تا زیرساخت استفاده از فضای وب برای انواع کسب و کارهای B2C ایجاد گردد. از طرفی خرید بی‌دردسر، کم‌هزینه و بدون نیاز به طی مسافت‌های طولانی و از همه مهم‌تر کم‌خطر از نظر ابتلا به ویروس کرونا، باعث شد که خرید آنلاین برای مشتریان به امری عادی و محبوب تبدیل شود.

در این بحبوحه اما بخشی از کسب و کارها به دلایل مختلفی از این فضا دور ماندند و نتوانستند از مزایای فوق‌العاده این فضا استفاده کنند. تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان B2B به دلیل عادت به فضای سنتی، هزینه‌های بالای دیجیتال کردن کسب و کار و همچنین ترس از عدم استقبال مشتریانشان از این سبک فروش، خود را از فضای اینترنت دور نگه داشتند و وارد دنیای فروش دیجیتال نشدند.

از طرفی فشار اقتصادی ناشی از قرنطینه و تعطیلی‌های مداوم، بیشترین آسیب خود را به فروشندگان سنتی و فیزیکی‌ای وارد کرد که همچنان در برابر دیجیتال شدن مقاومت نشان دادند. بعضی از این کسب و کارها به ناچار شروع به نشان دادن انعطاف کردند و سعی کردند با حضور در شبکه‌های اجتماعی به نرخ نزولی فروش خود کمک کنند، اما عدم آشنایی با فضای این شبکه‌ها، نحوه کار با آن و کم بودن پیج‌های تخصصی صنعتی و تجاری باعث شد تا بسیاری از آن‌ها با سرخوردگی دست از صرف هزینه‌های بی‌مورد در این فضا بکشند.

در این شرایط وجود پلتفرمی که بتواند با گرد هم آوردن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان B2B و مشتریان آن‌ها، کار را برای این مشاغل راحت‌تر کند به شدت احساس می‌شد. اما حتی با وجود در دسترس بودن چنین پلتفرمی، تکلیف هزینه‌ها چه می‌شد؟ هزینه استخدام نیروهای جدید برای انجام عکاسی، طراحی، بازاریابی،تولید محتوا، پشتیبانی و بسیاری موارد دیگر را چه کسی پرداخت می‌کرد؟ حتی اگر فرض را بر آن بگیریم که پلتفرم مذکور خود همه این کارها را برعهده می‌گرفت نیز حق اشتراک و هزینه زیادی بابت این خدمات می‌گرفت که باز هم در شرایط اقتصادی فعلی منطقی نبود.

خبر خوب این که امروز چنین پلتفرمی وجود دارد. خبر بهتر اینکه تمام خدماتی که در بالا ذکر کردیم، شامل عکاسی، طراحی، بازاریابی، تولید محتوا و پشتیبانی را نیز ارائه می‌دهد. خبر شگفت‌انگیز اما این است که فعلا هیچ هزینه‌ای بابت انجام این موارد از صاحبان کسب و کار دریافت نمی‌کند.

پلتفرم هزاران با تکیه بر دانش و زیرساخت‌های بومی و نیروی جوانان متخصص ایرانی، بستری برای کسب و کارهای کوچک و متوسط B2B ایجاد کرده است که بتواند رونق را به این بازار برگرداند و درهای فروش دیجیتال را حتی برای سنتی‌ترین کسب و کارها نیز بگشاید.

با ثبت نام در هزاران شما می‌توانید به راحتی کسب و کار خود را آنلاین کنید، محدودیت های مکانی را کنار بزنید و با مشتریانی از سراسر ایران ارتباط برقرار کنید، هزینه‌های ذکر شده را به حداقل ممکن برسانید، کرکره مغازه خود را حتی در ایام قرنطینه بالا نگه دارید و فروش خود را شبانه روزی کنید.

همچنین اگر نیاز به خدمات یا کالایی برای کسب و کار خود دارید، می‌توانید به عنوان مشتری از این بستر استفاده کنید و از طریق برقراری ارتباط با تامین‌کنندگان مختلف از سراسر ایران، نیاز خود را برطرف کنید.

در هزاران همچنین می‌توانید با دریافت یک پنل کاربری میزان فروش، هزینه‌ها، مشتریان و میزان موفقیت خود را در لحظه دنبال کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل با متخصصان هزاران در ارتباط باشید.

منبع: تجارت نیوز

بیشتر از فروشگاه آنلاین در اقتصادالکترونیکی بخوانیم:
انواع مختلف سامانه‌ پایانه‌های فروشگاهی
جزئیات ناپدید شدن بنیانگذار میلیاردی “علی بابا” غول تجارت الکترونیک چین!
برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی باید چه معیارهای را در نظر بگیریم
هک شدن ۱.۱ میلیون حساب کاربری خواربارفروشی آنلاین
رشد بی‌سابقه تجارت الکترونیک در ویتنام
نزدیک به نیمی از بازار تجارت الکترونیک جهان در اختیار ۴ کمپانی چینی قرار دارد
دستیارهای صوتی راهی برای سفارش مشتریان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: فرهنگ دیجیتالی با چه کاستی‌هایی مواجه است؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: جریمه 2.8 میلیارد دلاری علی‌بابا : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: برزیلی‌ها برای مشاوره خرید آنلاین هوش مصنوعی را ترجیح می‌دهند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا