مقاله کسب و کار دیجیتال

چالش ها و راهکارهای تنوع بخشی به فرهنگ استارت آپ ها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : کریستین سایفرت – کارشناس کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی 

راه اندازی یک استارت آپ نیازمند استفاده درست از توانایی و مهارت های افراد مختلفی است. این امر در بازارهای امروزی در عمل به معنای گردآوری افرادی متنوع از پیشینه های فرهنگی گوناگون است. با این حساب استارت آپ شما باید فرهنگ گسترده ای داشته و تنوع پذیری اش بالا باشد، در غیر این صورت خیلی سریع اختلاف میان اعضای آن بالا خواهد گرفت. این نکته نه تنها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان مناسب نیست، بلکه حتی مانع از توسعه بیشتر استارت آپ شما خواهد شد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم برای تنوع بخشی به فرهنگ استارت آپ هاست. این امر شما را در موقعیت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار می دهد. یکی از ترندهای مهم در طول سال های اخیر تمایل مشتریان برای خرید یا حتی تعامل با استارت آپ های دارای تنوع فرهنگی بالاست. با این حساب شما به سادگی فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد. 

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۷، بهمن‌ماه۱۴۰۰

اگر شما هم برای تنوع بخشی به فرهنگ استارت آپ تان کنجکاو هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی کوتاه به برخی از مهمترین نکات در این میان داشته باشیم.

فهم عمیق تر از پیشینه فرهنگی اعضای استارت آپ 

درک شما از اعضای استارت آپ به فرآیند تحول و توسعه فرهنگ استارت آپ کمک خواهد کرد. به عبارت ساده تر، بدون شناخت درست اعضای شرکت شما هرگز فرصتی برای ایجاد سازگاری میان فرهنگ کاری با نیازهای کارمندان را نخواهید یافت. درست به همین خاطر برندهای بزرگ به طور مداوم در حال توسعه و ایجاد تغییر در فرهنگ کاری شان هستند. 

بسیاری از کارمندان وقتی به تازگی وارد یک شرکت می شوند، تا مدت ها احساس تنهایی می کنند. این امر همراه با کاهش محسوس کیفیت کاری برای استارت آپ شما نوعی فاجعه خواهد بود. به همین خاطر شما باید برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان شرکت و بهینه سازی کیفیت کاری شان به طور مداوم دنبال بهره گیری از توانایی های ارتباطی تان باشید. این امر شما را در موقعیت مناسبی برای آشنایی با اعضای استارت آپ و اعمال تغییرات در ارزش های فرهنگی شرکت قرار خواهد داد. 

استخدام متناسب کارمندان 

استخدام متناسب کارمندان به یک واقعیت محوری در دنیای کسب و کار اشاره دارد. این واقعیت مربوط به ضروت استخدام براساس نیاز شرکت و همچنین توجه به ارتباط فرهنگی نزدیک میان اعضای شرکت است. به عبارت بهتر، شما باید در صورت امکان افرادی با اشتراکات فرهنگی مشابه را کنار هم قرار دهید. این امر درک مشترک بسیار خوبی میان افراد موردنظر ایجاد کرده و بسیاری از دردسرهای شما در ادامه مسیر را از بین خواهد برد. 

بدون تردید گاهی اوقات امکان یکدست سازی کامل اعضای شرکت وجود ندارد. در این صورت شما باید خودتان را برای معرفی وضعیت شرکت به تازه واردها آماده کنید. در این میان تلاش برای کمک به کارمندان تازه به منظور سازگاری سریع تر با شرکت اهمیت بسیار زیادی دارد. چنین امری موقعیت تان در بازار را به شدت توسعه می دهد. بنابراین باید همیشه نیم نگاهی به خوش آمدگویی حرفه ای به کارمندان تازه داشته باشید.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

ایجاد تیم یا قرار دادن فردی مشخص برای تنوع بخشی فرهنگی

گاهی اوقات افرادی از فرهنگ های مختلف خیلی زود با هم به مشکل می خورند. بدون شک این امر برای هیچ برندی همراه با جذابیت نیست. درست به همین خاطر شما باید هرچه سریع تر به دنبال راه حلی برای این مسئله باشید. البته در این میان شما نیز به عنوان مدیر یک کسب و کار دغدغه های خاص خودتان را دارید. بنابراین شاید زمان لازم برای اختصاص به این مسئله را نداشته باشید. در این صورت باید عملکردتان را به نحوی بهینه سازی کنید. منظور ما در این میان استفاده از کمک یک تیم مشخص است. وقتی شما برای بهینه سازی فرهنگ استارت آپ تان و کمک به سازگاری بهتر اعضای شرکت با جو حاکم بر محیط کار یک تیم یا فردی مشخص را تعیین کنید، کارها بسیار ساده تر از هر زمان دیگری جلو خواهد رفت. به این ترتیب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا