مقاله کسب و کار دیجیتال

چرا بازاریابی محتوایی برای برند شما ضروری است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : بهاویک سارخدی – کارشناس بازاریابی   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

عرصه بازاریابی دیگر از حالت سنتی اش خارج شده است. امروزه کسب و کارهای مختلف برای جلب نظر مشتریان به سراغ الگوهای تازه بازاریابی رفته اند. در این میان بازاریابی محتوایی یکی از مهم ترین عرصه ها برای جلب نظر مشتریان محسوب می شود. اگر شما هنوز نسبت به استفاده از این الگو شک و تردید دارید، به احتمال زیاد بسیاری از فرصت های کسب و کارتان را از دست داده اید. هدف اصلی در این مقاله مروری کوتاه بر برخی از مزایای بازاریابی محتوایی برای جلب نظر شما به آن است. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای این الگوی بازاریابی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

محتوا پادشاه بازاریابی است

محتوا در حوزه بازاریابی سلطه بی رقیبی دارد. شما برای بازاریابی همیشه ناگزیر از انتخاب یک فرمت مشخص مثل ویدئو، تصویر، عکس یا صوت هستید. این امر نظم مشخصی در فرآیند بازاریابی شما ایجاد می کند و در کار قالب داستانی بازاریابی تان امکان جلب نظر مشتریان را فراهم خواهد کرد.

بسیاری از برندها بدون اینکه خودشان آگاهی داشته باشند، از الگوی بازاریابی محتوایی استفاده می کنند. این امر شاید به نظر شما عجیب باشد، اما در حوزه بازاریابی امری رایج محسوب می شود. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از الگوی بازاریابی محتوایی به منظور آشنایی با تکنیک های حرفه ای در این حوزه است. اینطوری شما امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت. به عبارت ساده تر، شما با بازاریابی محتوایی امکان ارائه محتوای بازاریابی تان به بهترین صورت و سریع ترین زمان ممکن به مخاطب هدف را خواهید داشت.

قدرت سئوی محتوا

بهینه سازی موتورهای جست وجو یا همان سئو بخش دیگری از اهمیت بازاریابی محتوایی را نشان می دهد. شما در بازاریابی محتوایی باید همیشه استفاده از محتوای سئوشده را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت. بسیاری از کسب و کارها پس از تولید محتوای بازاریابی تازه به دنبال اضافه کردن تکنیک های سئو به آن هستند. شما با استفاده از الگوی بازاریابی محتوایی به سادگی این کار را در حین تولید محتوا صورت خواهید داد. با این حساب بازاریابی محتوایی فقط الگویی برای طراحی محتوا نیست، بلکه بهینه سازی آن را نیز در کنار تمام کارهای دیگر مدنظر قرار می دهد.

بازگشت سرمایه بیشتر

بازگشت سرمایه یکی از نکات مهم برای بازاریاب ها محسوب می شود. بی تردید هیچ برندی تمایلی به سرمایه گذاری بر روی حوزه بازاریابی و بازگشت بسیار اندک سرمایه اش ندارد. درست به همین خاطر شما باید الگوی مطمئنی در زمینه بازاریابی دنبال کنید. بازاریابی محتوایی یکی از گزینه های جذاب برای شماست تا به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا کنید.

نرخ بازگشت سرمایه برای انتخاب یک الگوی بازاریابی همیشه دغدغه کارآفرینان محسوب می شود. اگر شما هم در این رابطه نگرانی های بسیار زیادی دارید، باید هرچه سریع تر نسبت به استفاده از الگوی بازاریابی محتوایی اقدام کنید. این الگو یکی از کم هزینه ترین شیوه های بازاریابی و در عین حال همراه با بازگشت سرمایه بسیار مناسب است.

جلب اعتماد مشتریان

امروزه مردم نسبت به محصولات و برندهای حاضر در بازار بیش از هر زمان دیگری اطلاعات در اختیار دارند. همچنین یک جست وجوی ساده در فضای اینترنت تمام جزییات را به آنها نشان می دهد. اگر شما به دنبال جلب نظر مشتریان در بازارهای رقابتی امروز هستید، بازاریابی محتوایی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما برای با استفاده از این الگو امکان تولید و بازاریابی برای محتوای تان به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت. این امر به معنای امکان رقابت موثر با دیگر برندها و حتی پشت سر گذاشتن آنها خواهد بود.

اعتماد مشتریان به برندهایی که خودشان محتوای بازاریابی شان را تولید می کنند، بسیار بیشتر از دیگر کسب و کارهاست. درست به همین خاطر استفاده از الگوی بازاریابی محتوایی به شما فرصت عالی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب اعتماد آنها را می دهد. با این حساب اگر همچنان دنبال یک الگوی عالی برای بازاریابی و جلب اعتماد مشتریان هستید، به هیچ وجه بازاریابی محتوایی را فراموش نکنید.

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا