مقاله کسب و کار دیجیتال

چرا داشتن لوگو برای برند مهم است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : آلیس جکسون – کارشناس برندسازی   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

لوگو یکی از مهمترین المان های بصری برای هر برندی محسوب می شود. این المان بصری به شما امکان معرفی برندتان به دیگران را داده و مشتریان هم به طور معمول برندها را با لوگوی شان به خاطر می آورند. نکته مهم در این میان اهمیت لگو برای برندهاست. اینکه یک برند بدون لوگو چه سرنوشتی خواهد داشت، سوالی است که پاسخ مشخصی برای آن وجود ندارد. درست به همین دلیل در مقاله کنونی هدف اصلی پیدا کردن پاسخی مناسب برای این سوال محسوب می شود. اگر شما هم به دنبال برخی از مزایا و دلیل اهمیت لوگو در فرآیند برندسازی هستید، این مقاله پاسخ های کوتاه و کاربردی برای تان خواهد داشت. 

ایجاد تاثیر مناسب بر روی مخاطب

مشتریان وقتی به دنبال خرید از یک برند هستند، به طور معمول از لوگوی آن تاثیرپذیری بسیار زیادی دارند. این امر می تواند موجب تغییر نظر یک مشتری نسبت به خرید از برندی مشخص شده و حتی موجب ترغیب وی به معرفی برند مورد نظر به دوستانش نیز شود. 

لوگو یک المان بصری بسیار مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. نکته مهم در این راستا طراحی یک لوگوی مناسب برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف است. اگر شما این نکته را در خاطر نداشته باشید، کارتان به طور مداوم با مشکلاتی اساسی رو به رو می شود. یک برند بدون لوگو همیشه از رقبا عقب خواهد ماند و مشتریان زیادی هم جلبش نمی شوند. به همین خاطر شما باید همیشه معرفی یک لوگو جذاب و تعاملی برای مشتریان را در خاطر داشته باشید. 

شناسایی سریع تر برند

امروزه مشتریان برندها را با اسم شان به خاطر نمی آورند. درست به همین دلیل شما شرایط بسیار دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نسل کنونی دارید. این امر می تواند مهارت های شما را به طور چشمگیری کاهش داده و حتی موجب بروز برخی از مشکلات شود. اگر شما هنوز فکر می کنید مشتریان با اسم برندها کار دارند، احتمالا حافظه بصری انسان را خیلی دست کم گرفته اید. نکته مهم در این میان تلاش شما برای تعامل با مخاطب هدف براساس جلوه های بصری است. یک لوگو زیبا و متمایز از رقبا برای همیشه در ذهن مشتریان باقی می ماند. همین امر می تواند موجب موفقیت گسترده شما در بازار شده و توانایی تان را نیز به طور چشمگیری افزایش دهد. 

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

افزایش اعتماد به نفس مشتریان

مشتریان وقتی به دنبال خرید از یک برند هستند، باید همیشه اعتماد به نفس کافی برای انتخاب آن را داشته باشند. این امر می تواند موجب تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف شده و شانس تان در این میان را نیز بهبود بخشد. وقتی شما یک لوگوی مشخص دارید، مشتریان می توانند درباره شما با دیگران به ساده ترین شکل ممکن حرف بزنند. یادتان باشد امروزه مشتریان به دنبال خرید از برندهایی هستند که توانایی حرف زدن با آنها به ساده ترین شکل ممکن را داشته باشند. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم کارتان را بهبود بخشیده و شانس تان در این میان را نیز بهینه سازی نمایید. 

یک لوگوی زیبا کار شما در بازار برای جلب نظر مشتریان را بی نهایت ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. درست به همین دلیل شما باید همیشه لوگو را به عنوان صفحه نمایش برندتان در نظر داشته و برای طراحی یک نمونه عالی از آن تلاش تان را صورت دهید. این امر مزیت بسیار مهمی برای برند شما به همراه داشته و توانایی تان در این میان را نیز بهبود می بخشد. 

منبع: فرصت‌امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا