بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

چطور کسب و کار خود را با کمک دیجیتال مارکتینگ توسعه بدهیم؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نمی توان انکار کرد که امروز اینترنت همه جای زندگی ما نفوذ کرده و این نفوذ کارکرد بسیاری از چیز ها را تغییر داده است و دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین تاثیرمهمی در این روند داشته است . در اینجا چندین مورد را به شما می گوییم که با کمک اینها میتوانید کسب و کار خود را توسعه ببخشید . 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۱.وبلاگ خود را راه اندازی کنید.

اگر قرار است سری میان میلیون ها سر موجود در اینترنت در بیاورید باید با عسل پروانه ها را دور خود جمع کنید نه سرکه! روش های قدیمی بازاریابی به دنبال فعالیت هرچه بیشتر بازاریابان حضوری و تلفنی و پیامکی بودند. و تاجایی که می شد مزاحمت و اسپم برای مخاطبان ایجاد می کردند. عده کمی هم در روش های بازاریابی دیجیتال از همین متد فرسایشی و کم بازده استفاده می کنند. اما برندهایی که زیر نظر آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر فعالیت می کنند، به خوبی می دانند که کمین کردن و تعقیب و گریز آدم ها برای برند مشتری نمی آورد. بلکه باید بستری را فراهم کرد تا مشتریان خودشان با علاقه و اشتیاق به سوی برند ها روانه شوند.

این اشتیاق و علاقه تنها در یک صورت به وجود می آید که شما توانسته باشید اعتماد مشتریان بالقوه تان را به خود جلب کنید. و بستر جادویی که می تواند این اعتماد و علاقه را برایتان جلب کند چیست؟ آفرین! وبلاگ فعال و به روز!

آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس در این باره توضیح می دهد: «مشتریان برندها از تبلیغات کذب و اغراق آمیز متنفرند. همه از نوجوانان تبلت به دست تا مادربزرگ هایی که یکی دو سال است با گوشی های هوشمند آشنا شده اند، برای یافتن پاسخ سوالاتشان به گوگل یا سایر موتورهای جستجو متوسل می شوند. شاید در ابتدا این طور نبوده باشد اما حالا پس از روزها و هفته ها و ماه ها جستجو برای موضوعات مختلف مشتریان ما آن قدر باهوش شده اند که فرق محتوای مفید و ارزشمند را از محتوای صرفا تبلیغاتی تشخیص بدهند. البته که هدف از ایجاد بلاگ معرفی هرچه بهتر برند است. اما ارزش و اعتبار یک برند به ارزشمندی  و به روز بودن محتوایی که روی وبلاگ قرار می دهد مستقیما وابسته است!»

این طور بگوییم که شما باید وبلاگی داشته باشید که به طور منظم به روز می شود. در این وبلاگ بایستی مقالاتی منتشر شوند که سوالات و دغدغه های روز مخاطب را پاسخ بدهند. تمام مقالاتی که در وبلاگ منتشر می کنید بایستی براساس یک استراتژی قوی و تحقیق بازار انجام شده باشد. پس پیش از راه اندازی وبلاگ بهتر است مطالعات عمیقی درباره تعیین استراتژی انجام داده باشید. یا این که از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر برای تعیین استراتژی کمک گرفته باشید.

۲.بهینه سازی موتورهای جستجو انجام بدهید.

اگر تکنیک شماره ۱ را به درستی انجام داده باشید و طبق یک استراتژی محتوایی خوب موضوعات پرجستجو و مورد نیاز کاربران را شناسایی کرده و برنامه ریزی کرده باشید تا محتوای خوب بسازید که آفرین! اما باید بدانید که کار همین جا تمام نشده است. برای این که این مقالات بتوانند به سادگی به دست مشتریان شما برسند باید از فیلترهای گوگل رد بشوند.

گوگل روزانه با هزاران صفحه ای که در سطح وب ایجاد می شود درگیر است تا بداند که کدام یک ارزش و اعتبار کافی برای نمایش داده شدن به مخاطب را دارد. در واقع گوگل برای این که تصمیم بگیرد که کدام صفحه در جستجوی کاربران زودتر نمایش داده شود از اصول سئو استفاده می کند.

این طور فرض کنید که موتورهای جستجو کارمندان رباتی دیجیتالی به اسم خزنده ها و الگوریتم ها دارند که از روش های مختلف ارزش محتوا را بررسی می کنند. یکی از الگوریتم ها روی نزدیک بودن محتوا به عنوان و تشخیص فریب کاربر کار می کند. دیگری روی سرعت بارگیری صفحه، یکی دیگر سعی می کند دسته اول بودن و مفید بودن را تشخیص بدهد و بسیاری دیگر از این کارمندان دیجیتال به وظیفه کلی خود در تشخیص بهترین صفحه برای رتبه بندی مشغول هستند.

اگر می خواهید مخاطبان شما برای هرجستجوی مرتبطی با سایت شما مواجه شوند بایستی به اصول سئو مسلط باشید. یا از یک تیم خبره کمک بگیرید. به طور مثال اگر کسب و کاری با عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ را در نظر بگیریم، بایستی در نتایج جستجوهایی مثل طراحی سایت شرکتی، مدیریت پیج اینستاگرام، تولید محتوا، سئو و… در نتایج اول گوگل نمایش داده شود.

۳.حضور فعال در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

جالب است بدانید که بیش از نیمی از جمعیت کره زمین در شبکه های اجتماعی حضور فعال دارند. با توجه به این که قبایل افریقایی و جمعیت مناطق بدون امکانات هم جز این جمعیت به حساب می آیند می شود گفت تقریبا هرکسی که گوشی هوشمند یا یکی از ابزارهای دیجیتال را در اختیار دارد در یکی از شبکه های اجتماعی حضور دارد.

تیم بازاریابی شبکه های اجتماعی آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس در این باره می گویند:« برندهای کسب و کارهای مختلف می توانند روی رسانه ای که بیشتر مخاطبانشان در آن جا حضور دارند تمرکز کنند. اگر در تحقیقات اولیه و تعیین پرسونای مخاطب که آژانس دیجیتال مارکتینگ برای برندها انجام می دهد، مشخص شود که قالب مشتریان بالقوه برند را افراد تحصیلکرده تشکیل می دهند بهترین مکان برای آن ها لینکدین است. به همین ترتیب هر موضوع دیگری نیز شبکه خاص خود را می طلبد. اما اینستاگرام به عنوان پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی برای تقریبا تمام فعالیت ها کار می کند. به شرط آن که با آگاهی از الگوریتم ها و شناخت خوب از بازار و روانشناسی مخاطب در آن فعالیت شود. »

۴.طراحی سایت خود را بررسی کنید.

شاید بدانید که در به روزرسانی های سال ۲۰۲۱ گوگل اهمیت تجربه کاربری از هر زمان دیگری بیشتر شده است. در سال های اخیر پیشرفت های تکنولوژی و گوشی های هوشمند باعث شده است جستجوی های موبایلی از جستجوهای دسکتاپ پیشی بگیرند.

کاملا هم طبیعی است! هنگامی که شما در خیابان هستید و به دنبال نزدیک ترین رستوران در محل می گردید. یا اگر در خانه تان نیاز به یک خدمات دهنده تاسیسات و تعمیرات دارید به سادگی از گوشی تلفن خود استفاده می کنید. گوگل هم این نکته را درک کرده است و به طراحی مناسب برای دستگاه های موبایلی و تبلت اهمیت ویژه ای می دهد. اگر مخاطبان سایت شما را با گوشی باز کنند و چینش دکمه ها و محتوای آن برهم بریزد مطمئن باشید خشم گوگل شما را فرا خواهد گرفت.

اما مساله این است که بسیاری از طراحان سایت هنوز به روش سنتی نسخه دسکتاپ را معیار قرار می دهند و به دستگاه های دیگر بی توجهی نشان می دهند. آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس به اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو این طور اشاره می کند که طراحی سایت غیر ریسپانسیو مثل این است که مهمانان زیادی را به یک مراسم دعوت کرده اید اما فقط برای عده کمی صندلی و شام در نظر گرفته اید! نه تنها کمکی به محبوبیت برندتان نکرده اید که حتی باعث منفور شدن آن و ثبت تجربه بد برای کاربر شده اید.

۵.لوگوی شما انعکاس هویت برند شماست، توجه کافی به آن بذل کنید.

یکی از نکاتی که خیلی برندها به آن بی توجه هستند این است که گرچه زیبایی لوگو مهم است اما همه چیز در آن خلاصه نمی شود. مخاطبان شما بیش از آن چه به نظر می رسد به احساسات خود تکیه می کنند تا منطق خود! شما باید با تمام عناصر کوچک و بزرگ احساساتی که در نظر دارید برند شما منعکس کند را در مخاطب بوجود بیاورید.

نظر تیم طراحان آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس در این باره راه بخوانید: «تمام عناصر طراحی شده شما باید با دانش صحیح از روانشناسی رنگ، شناخت و تعیین هویت برند و البته اصول طراحی جدید ساخته شده باشد. شاید به دلیل ابعاد کوچکش به لوگو توجه کمتری داشته باشید. اما باید بدانید که این عنصر کوچک تاثیرات بسیار بزرگی در القا احساساتی مثل اطمینان، انرژی بخشی، تمایل به سرمایه گذاری و… دارد. در واقع چوب جادوی کوچکی است که می تواند در مخاطب حسی که شما می خواهید را ایجاد کند.

منبع: فرارو

بیشتر از دیجیتال مارکتینگ در اقتصادالکترونیکی:
ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱
سئوی یوتیوب با هدف بهبود رتبه ویدئوهای برند
تحول بازاریابی محتوایی و نقش هوش مصنوعی
کاربردهای هوش مصنوعی در ارزیابی تجربه مشتریان از برند
ظهور شبکه های اجتماعی جدید در عرصه بازاریابی
۷ راهکار موثر در بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما
بازاریابی در شبکه های اجتماعی با تقویم محتوایی+ویدیو
بازاریابی بصری و نکاتی که هر بازاریابی باید بداند
بازاریابی در شبکه های اجتماعی با برنامه ریزی ۱۰ مرحله ای
اشتباهات بازاریاب های دیجیتال در تحلیل داده
بررسی ۳ راهکار کاربردی؛ چگونه تبدیل به اینفلوئنسر کسب و کارمان شویم؟
۱۰ راز افزایش تعامل با مخاطبان در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نیمه دوم سال 2021 : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا