امنیت ارز دیجیتالامنیت اقتصاد دیجیتالمقاله

چه کنیم دزد به کیف پول کریپتویی ما نزند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

هنگامی که صاحب ارزهای دیجیتال هستید، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید نحوه ذخیره آن‌ها است. از این رو آگاهی از نحوه ذخیره سازی ایمن رمزارزها از الزامات فعالیت در این حوزه به شمار می‌رود.

چه کنیم دزد به کیف پول کریپتویی ما نزند؟

خرید و فروش ارزهای دیجیتال یک موضوع است و ذخیره سازی ایمن آن‌ها نیز موضوعی دیگر که به مهارت‌ها و دانش کاملاً متفاوتی نیاز دارد. بنابراین لازم است بدانید که چگونه از وجوه خود محافظت کنید، کیف پول مناسب را انتخاب کنید و از رایج‌ترین خطرات امنیت ارزهای رمزنگاری‌شده جلوگیری کنید. اگر دسترسی به رمزارزهای خود را از دست بدهید، به احتمال زیاد از بین رفته‌اند. این یک مشکل بسیار رایج است و از زمانی که بیت‌کوین برای اولین بار راه‌اندازی شد، رخ داده است. به طوری که تخمین زده می‌شود، تقریباً ۳.۷ میلیون بیت‌کوین برای همیشه از دست رفته‌اند.

شما چندین گزینه مختلف برای ذخیره ارزهای دیجیتال دارید، از جمله کیف‌پول‌های سخت افزاری، کیف‌پول‌های نرم‌افزاری و حتی یک تکه کاغذ ساده. به طور کلی، کیف پول‌های رمزنگاری یک برنامه نرم افزاری یا سخت‌افزاری می‌باشند که برای ذخیره کلیدهای عمومی و خصوصی، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال، نظارت بر موجودی آن‌ها و تعامل با بلاک‌چین‌های مختلف طراحی شده‌اند. برای مدیریت دارایی‌های رمز‌نگاری شده و ایمن نگه داشتن آن‌ها، باید یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. کیف پول‌های زیادی برای ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارند، اما تفاوت اساسی بین آن‌ها آنلاین یا آفلاین بودن آن‌هاست.

چه کنیم دزد به کیف پول کریپتویی ما نزند؟

هنگامی که درباره هر کدام از روش‌های ذخیره سازی که در بخش‌های بعدی این مقاله عنوان می‌شوند، اطلاعات بیشتری کسب کردید، می‌توانید کیف پول مناسب خود را انتخاب کنید، به طوری که رمز ارز شما را ایمن نگه دارد. اما به طور خلاصه در اینجا به یک استراتژی مطمئن برای نگهداری ارزهای خود اشاره خواهیم کرد.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

روشی مطمئن برای نگهداری ارزهای دیجیتال

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند ارز دیجیتال خود را ایمن ذخیره کنید:

  • بخش عمده‌ای از ارزهای دیجیتال خود را در یک کیف پول سرد ذخیره کنید، زیرا این امن ترین گزینه است.
  • از یک کیف پول گرم، برای مقادیر کمتر از ارزهای دیجیتال خود که می‌خواهید، برای ترید کردن در دسترس باشد، استفاده کنید.
  • عبارات بازیابی کیف پول‎های رمزنگاری خود را به صورت فیزیکی ضبط کنید. می‎توانید آن‌ها را یادداشت کنید، همچنین ابزارهای فولادی و محکم برای ضبط عبارات بازیابی رمزنگاری طراحی شده است.
  • عبارات بازیابی را در مکانی امن ذخیره کنید که فقط خودتان بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.
  • هرگز عبارت بازیابی یا کلیدهای خصوصی کیف پول رمزنگاری خود را با کسی به اشتراک نگذارید و آن‌ها را در رایانه خود ذخیره نکنید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

منبع: اقتصادآنلاین

https://elececo.ir/1401/01/23/%d9%85%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-17%d8%8c-%d8%a8%d9%87%d9%85/
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یک دلال سرمایه گذاری جعلی ۱۳۰۰۰ یورو توسط roi-forex گرفتم.
    من توسط یکی از دوستان به JOLLYINVESTIGATORS-com معرفی شدم. پس از ارائه تمام شواهد مورد نیاز، تحقیقات انجام شد و در نهایت پولم را گرفتم. با تشکر از JOLLYINVESTIGATERS. اگر پول یا بیت کوین را از دست داده اید، هرگز نباید امید خود را از دست بدهید، می توانید آنها را در گوگل پیدا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا