بازاریابی دیجیتالپیشنهاد سردبیر

چگونه بهترین شرکت مشاور دیجیتال مارکتینگ را پیدا کنیم؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در این مقاله به ۱۲ مورد کلیدی در انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ پرداخته شده است تا شما را در یافتن آژانسی مناسب برای دستیابی به اهدافتان یاری رساند.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از آنا یک شرکت بازاریابی دیجیتال می تواند کلیه نیازهای کمپین دیجیتال مارکتینگ شما را از بازاریابی داخلی (مانند طراحی وب، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی موتور جستجو، بهینه سازی وب سایت، بازاریابی Hyperlocal و SEO) تا بازاریابی برون مرزی (مانند بازاریابی سنتی ، بازاریابی ایمیل و جستجو کردن) مرتفع کند.

برای کمک به شما در یافتن بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ، می خواهید ۱۲ مرحله کلیدی را بفهمید تا از مناسب بودن آن استفاده کنید.

در این مقاله به ۱۲ مورد کلیدی در انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ پرداخته شده است تا شما را در یافتن آژانسی مناسب برای دستیابی به اهدافتان یاری رساند. شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که برای یاری رساندن به دستیابی به رهبری بازار در زمینه کاری کمک خواهند نمود.

چرا باید  کسب و کار خود را بصورت آنلاین بازاریابی کنید

اجازه دهید در مورد اینکه چرا شما باید به صورت آنلاین بازاریابی کنید صحبت کنیم. چهار دلیل اساسی وجود دارد که بازاریابی دیجیتالی را در دنیای امروز ضروری می کند:

۱- تقریبا همه افراد به صورت آنلاین فعالیت می کنند.
۲- می توانید به مشتری هدف خود برسید.
۳- می توانید در مدت زمان کوتاهی سازگار شوید و تغییر دهید.
۴- با استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانید بازدیدکنندگان بسیاری ایجاد کنید.
۵- می توانید ROI را پیگیری کنید.

۱- تقریبا همه افراد به صورت آنلاین فعالیت می کنند.

بین تلفن های همراه، تبلت ها، لپ تاپ ها و سایر دستگاه های هوشمند، میزان زمانی که افراد بصورت آنلاین می گذرانند رو به رشد است. تقریبا نیمی از افراد در طول روز چندین بار آنلاین هستند و یک چهارم افراد تقریباً دائم آنلاین هستند. مردم زمان بیشتری را در برنامه های آنلاین می گذرانند تا نسبت به استفاده از هر رسانه دیگری مانند تلویزیون.

۲- به مشتری هدف خود برسید

در حالی که رسانه های سنتی می توانند به مخاطبان انبوه برسند، دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد تا با هدف قرار دادن مشخصات دقیق مشتری برای محصول یا خدمات خود، بازاریابی رابط های زیاد انجام دهید. این در حالی است که به تعداد کمتری از رسانه های جمعی می رسد، مشتریان مناسب را هدف قرار می دهد که می تواند به معنای هزینه کلی کمتری در بازاریابی شما باشد.

۳- سازگاری و تغییر

پس از ایجاد یک بروشور بازاریابی یا چاپ قطعه، ایجاد تغییرات باعث می شود زمان و هزینه های شما افزایش پیدا کند. به صورت آنلاین، می توانید تبلیغات PPC یا آفرها را تقریباً سریع تغییر دهید. بازاریابی در هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد و در صورت لزوم تکامل یابد.

۴- ROI را پیگیری کنید

شما می توانید مستقیماً آنچه مردم به صورت آنلاین انجام داده اند و اینکه چه تبدیل هایی رخ داده است را اندازه بگیرید. شما می توانید ROI خود را با استفاده از داده ها تقویت کنید تا تلاش های خود را بهینه کنید. یادگیری ماشینی می تواند فرایند آزمایش را بطور خودکار انجام دهد تا مشخص شود کدام روش ها به طور مداوم بهترین نتیجه را کسب می کنند.

چرا به شرکت دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید؟

فقط این چهار آمار را در نظر بگیرید:

۶۱٪ از کل ترافیک وب، از یک موتور جستجو شروع می شود.
۹۰٪ از کل جستجوهای اینترنتی در Google صورت می گیرد.
الگوریتم Google برای ارائه بهترین نتایج، بیش از ۲۰۰ عامل رتبه بندی را در نظر می گیرد.
Google الگوریتم های خود را حدود ۶۰۰ بار تغییر داده است.

حال این سوال را از خود بپرسید: آیا واقعاً فکر می کنید که به تنهایی می توانید کاری کنید تا بازده شما در ۲۰۰ عامل رتبه بندی و از طریق ۶۰۰ تغییر الگوریتم به حداکثر برسد؟ انجام صحیح SEM (بازاریابی موتور جستجو) از طریق SEO (بهینه سازی موتور جستجو) برای پیروزی در جستجو بسیار مهم است.

این فقط یک نمونه کوچک از این است که چرا شما به متخصص دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید.

انتخاب تیم دیجیتال مارکتینگ که مناسب شما باشد

قبل از شروع صحبت با شرکت مورد نظر در مورد استراتژی بازاریابی دیجیتال برای تجارت خود، کارهایی وجود دارد که ابتدا باید انجام دهید.

۱- بودجه خود را بدانید

برای توسعه بودجه بازاریابی خود باید سه نکته را در نظر بگیرید: آنچه را که می توانید هزینه کنید، چه نوع ROI قابل قبول است و چه اهدافی را می خواهید بدست آورید. این کار با بررسی بودجه کلی شما و تصمیم گیری در مورد هزینه های راحت خود شروع می شود. با این حال ذهن خود را باز نگه دارید.

شما ممکن است درک دقیقی در مورد هزینه های خود نداشته باشید. این بیشتر در مورد ROI از هزینه های سخت است.

۲- اهداف خود را تعریف کنید

آیا به دنبال فروش آنلاین، فروش آفلاین، کلیک بر روی وب سایت یا صفحه لندینگ، افزایش آگاهی از برند یا چیز دیگری هستید؟ نه تنها به هدف نهایی نیاز دارید بلکه باید در مورد KPI (شاخص های کلیدی عملکرد) که برای دستیابی موفقیت استفاده می شود، فکر کنید. هر چه اهداف شما واضح تر باشد، شرکت دیجیتال مارکتینگ بهتر می تواند راه حل های خاص ارائه دهد.

۳- به این فکر کنید که چگونه می خواهید کار کنید

آیا می خواهید تلاش ها را به آنها واگذار کنید تا آن را به همه اهداف برسانند تا بتوانید روی تجارت اصلی خود متمرکز شوید؟ آیا می خواهید یک شرکت بازاریابی دیجیتال یک تیم گسترش دهنده بازاریابی شما باشد؟ آیا ترجیح می دهید با یک آژانس بزرگ همکاری کنید که بتواند طیف گسترده ای از خدمات را ارائه دهد یا یک آژانس کوچک که در یک نوع خاص از بازاریابی با تخصص عمیق تخصص دارد؟

جوانب مثبت و منفی برای هر رویکرد وجود دارد. نتیجه آن، درمورد چگونگی مدیریت روابط است.

۴- حضور آنلاین آنها را بررسی کنید

اکنون که سه مرحله اول را طی کرده اید، وقت آن است که به جستجوی آژانس های خاص بازاریابی دیجیتال بپردازید. می توانید نسبت به نحوه حضور در اینترنت و مطالب بازاریابی آنها فکر کنید. با مشاهده سایت، شما به درستی می توانید این سؤال را مطرح کنید که آنها چگونه با کار شما رفتار می کنند. همچنین می توانید ویژگی های آنها را درک کنید.

۵- ارزیابی رویکرد شرکت

مهم است که به فرهنگ و رویکرد یک شرکت نگاه کنیم. شما می خواهید با تیمی کار کنید که وقت خود را برای درک واقعی رسالت خود سرمایه گذاری کند. خیلی از شرکت ها استراتژی بازاریابی عمومی را از قفسه بیرون می کشند و آن را برای چندین تجارت اعمال می کنند. هر وضعیت تجاری بی نظیر است و سزاوار راه حل بی نظیری است.

۶- بپرسید چه کسی روی حساب شما کار خواهد کرد.

اغلب افرادی که برای کسب و کار شما تلاش می کنند، افرادی نیستند که کار را انجام می دهند. شما می خواهید بپرسید چه کسی واقعاً روی حساب شما کار خواهد کرد و تجربه آنها چیست. در شرکت های بزرگ، کار شما ممکن است به اعضای تیم کم تجربه یا خردسال سپرده شود. آیا شما با آن موافق هستید؟

۷- اعتبار آنها را بررسی کنید.

قبل از استخدام کارمند، منابع را بررسی می کنید. همین کار را با هر شرکت دیجیتال مارکتینگ که مصاحبه می کنید انجام دهید. از آنها بخواهید که به مطالعات موردی بپردازند.

اگر مشتری های فعلی یا گذشته را در وب سایت خود لیست کنند، ایده خوبی است چند مورد از آنها را بصورت تصادفی انتخاب کنید و برای سنجیدن تجربه شان با آنها تماس بگیرید.

اگر به دنبال نوع خاصی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ هستید، کار آنها را در آن زمینه بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید شخصی شبکه های اجتماعی شما را مدیریت کند، به آنچه در صفحات اجتماعی مشتری خود قرار می گیرد، نگاهی بیندازید و نه فقط به آنچه شرکت می خواهد شما را نشان دهد.

۸- روند آنها را درک کنید.

هیچ دو شرکت کاملاً یکسان کار نخواهند کرد، اما فرایندی که آنها استفاده می کنند شباهت هایی با هم دارند. شما می خواهید مطمئن شوید که نحوه کار با مشتری و فرایندی که از طریق آنها انجام می شود را برای رسیدن به نتایج درک می کنید. به دنبال شرکتی باشید که روند مشابهی را دنبال کند:

Discover: درمورد محصولات، خدمات و USPها (پیشنهاد فروش بی نظیر) تحقیق و درک کنید.
Deepen: هسته اصلی تجارت را درک کنید و خود را برند کنید.
Define: توسعه استراتژی های خاص برای ارائه در KPI.
Deliver: راه اندازی، پیگیری و مدیریت پروژه ها برای رسیدن به اهداف.
Detect: برای به حداکثر رساندن کلیک و ROI کار را آزمایش، تنظیم و بهینه کنید.

۹- سنجش احساسات آنها.

شما می خواهید افرادی که در تیم بازاریابی شما کار می کنند عاشق کارهایی باشند که انجام می دهند و شخصاً آن را انجام دهند. ترکیب حرفه ای، تجربه و اشتیاق می تواند کار قدرتمندی را ایجاد کند.

۱۰- تقاضا برای شفافیت در همه چیز.

وقتی صحبت از قیمت گذاری می شود، دیجیتال مارکتینگ بسته به محصولات و خدمات مورد استفاده و نحوه استقرار آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. شما و مشتری های خود در هر کاری که انجام می دهید شفافیت می خواهید. شما به توضیح روشنی در مورد آنچه بدست می آورید، تحویل کالایی را که شرکت ارائه می دهد و آنچه را برای هر مورد پرداخت می کنید، نیاز دارید.

اگر از شرکت های دیگر برای ارائه برخی محصولات استفاده می کند، از آنها بخواهید مدل های قیمت گذاری خود را توضیح دهند. به عنوان مثال، اگر شرکت مجبور است کلمات کلیدی را برای PPC (پرداخت هر کلیک) در موتور جستجو خریداری کند، یا شبکه های تبلیغاتی را به نمایش بگذارد، از آنها بخواهد جزئیات هزینه های مدیریتی خود را بیان کنند.

۱۱- گزارش گیری و ارتباط برقرار کنید.

اطمینان حاصل کنید که شما و شرکت در ارتباط با بازاریابی آنلاین توافق دارید.

شما باید بدانید که چه کسی نقطه تماس خواهد بود، چند مرتبه گزارش ها را مشاهده خواهید کرد و یا بررسی هایی را انجام می دهید و در کدام مرحله می توانید اثربخشی را ارزیابی کنید. بسیاری از روابط مشتری و شرکت های دیجیتال به دلیل انتظارات متفاوت یکی از طرفین، خراب شده اند.

۱۲- به ایده های آنها گوش فرا دهید.

بعد از اینکه احتیاط خود را انجام دادید و معتقدید که آنها ممکن است مناسب شما باشند، وقت آن است که آنها را آزمایش کنید. به آنها اطلاعاتی در مورد هدف خاص خود بدهید و از آنها بخواهید که شما را در حل راه حل خود قرار دهند. شما می خواهید راهی برای آنها فراهم کنید تا روند خود را نشان دهند و به شما نشان دهند که چگونه رفتار می کنند.

هنگام ارزیابی یک گام، موارد اصلی شما باید بررسی کنید:

رویکرد خلاق: آیا برند شما مناسب است؟
راه حل: آیا اعتقاد دارید این می تواند نتایج مثبت را در انتظار داشته باشد؟
– ارائه: به دنبال انرژی، اشتیاق و اعتبار باشید. آیا آنها تجربه آنچه که می گویند را دارند؟ چگونه کمپین ها ایجاد می شوند؟
– بودجه: آیا با نیاز بودجه شما متناسب است و آیا نسبت به هزینه ها شفاف هستند؟

وقتی به نتایج درستی دست یافتید، شما باید به افرادی که انتخاب می کنید اعتماد کنید. این یک سرمایه گذاری قابل توجه است. شما نمی توانید هزینه و فرصت را هدر دهید.

شما باید احساس راحتی کنید که شرکت انتخابی شما بهترین دلایل مورد علاقه خود را خواهد داشت و قادر خواهد بود آنچه را که وعده داده اید براساس محتوا، استراتژی شبکه های اجتماعی، پلت فرم، خدمات بازاریابی، تبلیغات، حضور آنلاین و بازاریابی ایمیل تحویل دهد.

این در مورد پیدا کردن ارزانترین نمایندگی نیست. تعداد زیادی از ارائه دهندگان کم هزینه در آنجا هستند. به دنبال آژانس خلاق باشید که بهترین ارزش را داشته باشد. همواره در نظر داشته باشید که کیفیت را فدای هزینه های پایی نکنید.

محتوی دیگر از دیجتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی در اقتصاد الکترونیکی:

  • بازاریابی شبکه ای چیست؟
  • بهترین شرکت مشاوره دیجیتال مارکتینگ را چطور انتخاب کنیم؟
  • مدل جدید دیجیتال مارکتینگ
  • کسب و کارهای نوپا در دام کمپین‌های تبلیغات مجازی پوشالی
  • نکاتی برای سودآوری درکسب وکار با استفاده از اینستاگرام ‌ که شاید ندانید!
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا