ارزدیجیتال

چین ۳ میلیون دلار دیگر از ارز دیجیتال ملی خود را به‌صورت رایگان اهدا می‌کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مقامات سوژو در چین قصد دارند تا یک طرح آزمایشی دیگر در ارتباط با یوان دیجیتال را اجرا کنند. پیش‌تر شاهد آزمایشی مشابه در شهر شنژن بودیم که با موفقیت به اتمام رسید.

بهزاد ناصرفلاح؛ ارز دیجیتال

به گزارش «The Block» و بر اساس اطلاعیه رسمی دولت سوژو که روز گذشته منتظر شد، در این طرح آزمایشی جدید ۲۰ میلیون یوان به‌صورت دیجیتال توزیع خواهد شد. بانک مرکزی چین عرضه این یوان‌ها را بر عهده دارد و ارزش آنها حدود ۳ میلیون دلار است.

همانند برنامه‌های آزمایشی قبلی، برنامه جدید نیز در قالب «بسته‌های قرمز» بین شهروندان سوژو توزیع می‌شود. توزیع بسته‌ها با قرعه‌کشی انجام می‌شود و به ۱۰۰,۰۰۰ نفر از شهروندان شنژن تعلق می‌گیرد. داخل هر بسته هم ۲۰۰ یوان دیجیتال معادل ۳۰ دلار قرار دارد.

طبق اعلام دولت سوژو، تنها شهروندان این شهر می‌توانند برای دریافت یوان دیجیتال در این مرحله آزمایشی ثبت‌نام کنند. مهلت ثبت نام از امروز شروع می‌شود و تا فردا ادامه خواهد داشت. نتیجه قرعه‌کشی هم ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) اعلام می‌شود.

طبق اعلام مقامات سوژو، پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی، افراد واجدشرایط می‌توانند از ۱۱ تا ۲۷ دسامبر، ارزهای خود را در فروشگاه‌های آنلاین و حضوری منتخب خرج کنند. این افراد همچنین می‌توانند قابلیت انجام تراکنش‌های آفلاین که در کیف پول یوان دیجیتال ارائه شده است را هم آزمایش کنند.

برای استفاده از ارزهای دیجیتال در طرح آزمایشی سوژو، کاربران باید از طریق یکی از ۶ بانک دولتی چین، نسبت به فعال‌سازی کیف پول خود اقدام کنند. بانک کشاورزی چین، بانک «ICBC»، بانک مرکزی چین، بانک ارتباطات چین و بانک «PSB»، بانک‌هایی هستند که شهروندان سوژو می‌توانند کیف پول خود را در آنها فعال کنند.

طرح آزمایشی سوژو در حالی آغاز می‌شود که ماه گذشته شاهد اتمام طرح آزمایشی شهر شنژن بودیم. روند کار در آن شهر نیز همانند سوژو بود و ۱.۵ میلیون یوان دیجیتال بین شهروندان توزیع شد. شهرورندان شنژن می‌توانستند ارزهای خود را در ۳,۰۰۰ فروشگاه مختلف خرج کنند.

از ماه آوریل (فروردین) تا به اینجا، شهرهای شنژن، چنگدو و ژیونگ‌آن، میزبان طرح‌های آزمایشی یوان دیجیتال یا «DC/EP» ‌بودند. پیش‌تر گزارش شده بود که بانک ICBC، قابلیت ایجاد کیف پول داخلی در اپلیکیشن خود را برای کاربران فعال کرده بود.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا