امنیت اقتصاد دیجیتال

کاهش جرائم ارز دیجیتال و افزایش حملات باج‌افزاری در سالی که گذشت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

تحقیقات جدید شرکت Chainalysis نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی جرائم ارز دیجیتال روند کاهشی و حملات باج‌افزاری روند افزایشی داشته است.

طبق تحلیل‌های جدید شرکت Chainalysis جرائم ارز دیجیتال در سال گذشته ۸۳ درصد کاهش داشته درحالی‌که حملات باج‌افزاری ۳۱۱ درصد افزایش داشته است.

طبق گزارش تحلیلی جدید این شرکت جرائم ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ به‌شدت کاهش یافت؛ اما با توجه به افزایش دورکاری در این سال میزان حملات باج افزاری طی یک آمار تکان‌دهنده به بیشترین میزان خود رسید.

بر اساس این گزارش فعالیت‌های غیرقانونی فقط ۰.۳۴ درصد یا تقریباً ۱۰ میلیارد دلار از کل فعالیت‌های ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهند و در مقایسه با سال گذشته که به رقم نگران‌کننده %۲.۱ درصد یا ۲۱.۴ میلیارد دلار رسیده بود کاهش قابل‌توجهی داشته است. این شرکت معتقد است افزایش کلی در فعالیت‌های اقتصادی عامل اصلی این کاهش بوده است.

کلاه‌برداری اینترنتی بیش از نیمی از فعالیت‌های غیرقانونی در سال ۲۰۲۰ را تشکیل می‌دهد. بااین‌حال آمار کلاه‌برداری اینترنتی، سالانه ۷۲ درصد افت داشته که نشان می‌دهد افزایش آگاهی و نظارت‌های دولتی به‌تدریج باعث کاهش کلاه‌برداری‌ها شده است.

بازارهای وب تاریک با رشد ۲۹ درصدی در رده دوم قرار دارند. تحلیل‌های این شرکت نشان داد که حملات باج افزاری به بیشترین میزان خود رسیده است. کیم گروئر (Kim Grauer)، مدیر تحقیقات این شرکت در مصاحبه با شبکه CNBC گفت: ما شاهد کاهش شدید فعالیت نهادهای غیرقانونی هستیم. بااین‌وجود حملات باج افزاری بیشترین رشد را داشته و ما همواره شاهد افزایش فعالیت‌ها در وب تاریک هستیم.

گرچه حملات باج‌افزاری فقط ۳۵۰ میلیون یا ۷ درصد از جرائم مالی سال ۲۰۲۰ را تشکیل می‌دهند؛ اما در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۹ افزایش ۳۱۱ درصدی از خود نشان می‌دهد.

با وجود اینکه ویروس کرونا کارمندان بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها را دورکار کرد و آسیب‌پذیری‌های جدیدی را ایجاد کرد، اما هیچ‌یک از جرائم مبتنی بر ارز دیجیتال به‌ اندازه حملات باج‌افزاری رشد نداشته است.

منبع: سایبربان

بیشتر از باج‌افزار در اقتصادالکترونیکی بخوانیم:
کوچ مجرمان به فضای مجازی و ضرورت افزایش دانش سایبری
۱۷ نوع حمله سایبری علیه امنیت شرکت شما در سال ۲۰۲۱ (قسمت اول)
باج‌خواهی ۱۲ میلیون دلاری هکرها از شرکت Advantech
کلاه‌برداری اینترنتی با سرقت دامنه سایت‌های قانونی
شناسایی بات‌نتی که به ماینر ارزهای دیجیتالی نفوذ می‌کند
شناسایی باج‌افزار پیچیده بدون رمزگذاری فایل‌ها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: در سال ۲۰۲۱ چه کالا و خدماتی را با رمز ارزها می‌توان خریداری کرد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: پروژه نیم (NYM) به‌زودی راه‌اندازی می‌شود : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: کلاهبرداران در کمین صرافی ها و کیف پول های تقلبی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا