صرافی ارز دیجیتال

کاهش قابل توجه حجم معاملات در صرافی کوین بیس؛ معامله‌گران نگران باشند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سینا مناجاتی‌پور

صرافی کوین بیس کاهش قابل توجهی در حجم معاملات مصرف کننده گزارش کرده که نگرانی‌هایی را برای صنعت کریپتو ایجاد کرده است.

روز پنجشنبه، صرافی کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده، گزارش درآمد سه ماهه دوم خود را منتشر کرد و نشان داد که حجم معاملات برای مصرف کنندگان و موسسات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷۰ و ۵۴ درصد کاهش یافته است.

کوین بیس این کاهش را به عوامل متعددی از جمله کاهش ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نسبت داد. میانگین قیمت‌های ارزهای دیجیتال از اوج‌های سال ۲۰۲۱ به شدت کاهش یافته و بازار نوسانات پایینی را تجربه کرده است.

قیمت بیت کوین  (BTC)، برجسته‌ترین کریپتو بازار، از ماه مارس تا کنون نسبتاً ثابت مانده و به کاهش حجم معاملات کمک کرده است. این کاهش، نشان دهنده یک چرخش منفی بزرگ در صنعت کریپتو است. به‌طوری که در سال ۲۰۲۲ و در مراسم فینال فوتبال آمریکایی سوپر باول، تبلیغات شرکت‌ها و صرافی‌های کریپتو بسیار رایج بودند اما اکنون خبری از آن‌ها نیست.

با این حال، اندکی پس از آن که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش داد، مارپیچ نزولی بازار آغاز شد. غول‌های رمز ارز مانند تری ارو کپیتال (Three Arrows Capital)، سلسیوس، ویجر دیجیتال سقوط کردند و صرافی FTX نیز با انفجاری بزرگ مواجه شد که ارزش بازار ۲ تریلیون دلار را از میان برد. صرافی کوین بیس نیز از این قاعده مستثنی نبود.

این صرافی در تابستان گذشته روند اخراج کارمندان خود را آغاز کرد و حدود ۱ هزار و صد کارمند دسترسی به حساب‌های ایمیل شرکت خود را از دست دادند. این شرکت در سال جاری به کاهش تعداد کارکنان خود ادامه داده و در ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی، تعداد کارکنان خود را ۲۰ درصد دیگر نیز کاهش داده است.

درآمد صرافی کوین بیس برخلاف چالش‌های نظارتی

در ماه ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان و صرافی کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده شکایت کرد. در ادامه این کمیسیون آنها را به ارائه غیرقانونی اوراق بهادار ثبت نشده به کاربران متهم کرد.

برخلاف بررسی‌های نظارتی، زیان صرافی کوین بیس در بازه سه ماهه به ۹۷ میلیون دلار رسیده که نسبت به ۱.۱ میلیارد دلار ضرر در سال گذشته، کاهش داشته است. این شرکت در نامه‌ای از سهامداران نوشت: سه ماه اخیر، کوین بیس فعالیت اجرایی موفقی داشت و ما در حال تلاش برای حفظ پیشرفت و انضبط مالی این صرافی هستیم.

در همین حال، این شرکت هنوز خوشبین است که بتواند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را در نبرد حقوقی خود شکست دهد. پل گروال، مدیر ارشد حقوقی، در تماس با خبرگزاری‌های مرجع گفت: با توجه به دعوی قضایی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، من می‌خواهم بسیار واضح بگویم، ما انتظار داریم تا در پرونده حقوقی خود پیروز شویم.

سهام صرافی کوین بیس نیز در سال جاری شاهد افزایش قیمت شدیدی بوده است. این صرافی در بحبوحه افزایش علاقه خرده‌فروشی‌ها و بهبود فناوری در کل بخش این صرافی، ۱۵۶ درصد افزایش یافته است. شایان ذکر است که بلاکچین پایه مبتنی بر کوین بیس نیز اخیرا خبرساز شده است.

در پایان باید گفت، صرافی کوین بیس شاهد بیش از ۲۰۰ میلیون دلار حجم معاملات و تراکنش‌های بیشتر نسبت به شبکه‌های مستقر مانند آربیتروم بوده است. از این رو باید گفت که وضعیت این صرافی مناسب است و احتمال رخ داد بحران در این شرایط کمی بعید به نظر می‌رسد.

منبع: تجارت‌نیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا