اقتصاددیجیتالپیشنهاد سردبیر

کرونا، محرک شتاب در اقتصاد دیجیتال چین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین، همزمان با تغییر سبک زندگی اجتماعی، تحول بزرگی هم در شیوه خرید مردم ایجاد شد که «شتاب در اقتصاد دیجیتال» این کشور را به دنبال داشت.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی از ایرنا همه گیری ویروس کرونا نحوه استفاده و کاربرد علم و فناوری را در زندگی روزمره مردم چین متحول کرده است و آنها بیش از قبل به کسب و کارهای اینترنتی و آموزش آنلاین روی آورده اند.

ظاهرا اقتصاد دیجیتال و همه گیری از زمان شیوع کرونا پیوندی ناگسستنی پیدا کرده است به طوری که مردم بسیاری از کارهای خود را به صورت آنلاین دنبال می کنند بسیاری از خدمات آموزش و پرورش و همچنین مراقبت های بهداشتی و پزشکی نیز به همین شکل انجام می شود.

گذربه زندگی دیجیتال

«گری لیو» از کارشناسان امور دیجیتال می گوید: وضعیت کاملا تغییر کرده است. درواقع شاهد نوعی گذار صنعتی در زندگی روزمره هستیم. بسیاری از فعالیت هایی که قبلا حضوری انجام می شود، آنلاین شده است.

وی می افزاید : نزدیک به ۹۰۰ میلیون نفر در چین مشترک اینترنت هستند که مصرف رسانه ای آنها بالاتر رفته است. فعالیت های اقتصادی را با اینترنت دنبال می کنند و دانش فنی برای آنها بیش از هر زمانی اهمیت پیدا کرده است.

آمارها نشان می دهد که سرانه مصرف اینترنتی در چین در ماه های اخیر بیش از ۷ ساعت برای هر مشترک افزایش یافته است. این برای مصارفی چون بازی های اینترنتی نیست بلکه استفاده مردم برای خدمات آموزشی و مراقبت های پزشکی افزایش چشمگیری داشته است.

آموزش و پرورش، فناوری های هوش مصنوعی، بهداشت و پزشکی، تجارت الکترونیکی و رسانه ها و شبکه های اجتماعی از جمله بخش هایی بوده اند که شاهد تحولات اساسی در جامعه چین هستند و اقتصاد دیجیتالی بسرعت به جلو می رود.

همزمان با این تحولات به دلیل فاصله گرفتن چین از آمریکا پس از همه گیری، این کشور در تلاش است تا در زمینه های فنی به سمت خودکفایی برود و شرکت های این کشور درحال گسترده تر کردن فعالیت های شبکه پرسرعت نسل پنجم هستند.

پیش بینی می شود شمار مشترکان این شبکه در سال ۲۰۲۰میلادی به ۱۷۰ میلیون نفر برسد و ارزش شبکه نسل پنجم حدود ۷۰ تا ۸۵ میلیارد دلار براورد شده است.

محتوی دیگر از توسعه اقتصاد دیجیتال در پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی:

برنامه «کوتاه مدت»و«میان مدت» برای فضای مجازی
ایجاد و توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور
مشارکت مردم و رشد اقتصاد دیجیتال
اقتصاد دیجیتال به نیروی کلیدی رشد اقتصادی چین تبدیل می‌شود
همکاری ۲ پژوهشگاه و دانشگاه در توسعه اقتصاد دیجیتال کلید خورد
کرونا شتاب‌دهنده تحول دیجیتال در ایران شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: مشارکت مردم و رشد اقتصاد دیجیتال - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا