یادداشت

کرونا به رشد چه صنایعی کمک کرد؟ کسب و کارهای الکترونیک در صدر

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در بحران پاندمی کرونا برخی از صنایع و کسب و کارها برخلاف بسیاری دیگر از شرکت‌های فعال در صنایع مختلف از رشد و اقبال عمومی بسیار بیشتری نسبت به قبل برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی به نقل ازایسنا، همزمان با شیوع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا، اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه برای تردد شهروندان از سوی دولت کشورهای مختلف بسیاری از صنایع، کسب و کارها، شرکت ها، کارخانه های مختلف تعطیل و خطوط تولید آنها نیز به مدت نامعلومی متوقف شد.

همین مسئله موجب شد که میزان تولید و فروش آن‌ها متوقف شده و درآمدزایی و سودآوری آنها با کاهش شدید و بی‌سابقه‌ای روبه رو شود.

بر اساس گزارش Financial Times، اما در این میان با توجه به تغییر ناگهانی نیازهای مردم، برخی از کسب و کارها و صنایع نسبت به قبل رشد بیشتری پیدا کرده و از اقبال عمومی بیشتری به علت پاندمی کرونا برخوردار شدند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صنعت تفریحات آنلاین:

به علت نیاز بیشتر مردم به پر کردن اوقات فراغت و وقت گذرانی در دوران قرنطینه خانگی طبیعیست که مدت زمان بسیار بیشتری را نسبت به قبل به تفریح و سرگرمی از راه دور یعنی آنلاین و اینترنتی خواهند پرداخت. از مهم‌ترین بازیگران صنعت تفریحات آنلاین می توان به شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، گیمینگ و بازی های آنلاین، کنسول های بازی همچون پلی استیشن و ایکس باکس، سرویس های پخش آنلاین فیلم و سریال، استریم آنلاین موسیقی، رادیوهای اینترنتی و پادکست اشاره کرد.

صنعت بیمه:

با توجه به قرنطینه خانگی بالغ بر نصف جمعیت جهان، بسته شدن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، ممنوعیت سفر و هرگونه تردد داخلی و بین المللی در بسیاری از کشورهای جهان آمار تصادفات جرحی، فوتی و بدنه ای به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

صنعت فروش آنلاین:

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و قرنطینه خانگی شهروندان، در صورتی که نیاز به خریداری محصولات مختلف داشتند نمی توانستند به فروشگاه های فعال در سطح شهر خود مراجعه کرده و محصول مورد نظرشان را خریداری و استفاده کنند؛ بنابراین فروشگاه های آنلاین و اینترنتی در حوزه های مختلف توانست به خوبی سودآوری و درآمدزایی بسیار بالایی را در این بازه زمانی کسب کند.

صنعت دارویی:

از آنجایی که مردم تحت تاثیر تبلیغات مختلف به منظور کاهش احتمال ابتلا به ویروس کرونا و افزایش سیستم ایمنی بدن خود قرار گرفته بودند، میزان خریداری و استفاده از داروهای مکمل و تقویت کننده سیستم دفاعی بدن در زمان بحران پاندمی کرونا افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

صنعت مواد شوینده و بهداشتی:

با توجه به توصیه سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت در کشورهای مختلف جهان مبنی بر شست و شوی مکرر دست به مدت ۲۰ ثانیه و ضدعفونی کردن تمامی سطوح، خریداری و استفاده مردم از مواد شوینده بهداشتی و ضدعفونی کننده به میزان قابل توجه و بی‌سابقه‌ای رشد و افزایش یافته است که این مسئله موجب رشد درآمد زایی و سودآوری شرکت ها و کسب و کارهای فعال در این حوزه شد.

مقالات مرتبط با کسب و کار الکترونیک در پایگاه اقتصاد الکترونیکی:

چگونه کسب‌و‌کارهای کوچک را نجات دهیم؟
۹ روش اپل در استفاده از روانشناسی برای توسعه تجربیات
ترفندهای مدیریتی برای عبور از ناشناخته‌ها
ارتباط دورکاری و بهره‌وری
رشد استفاده از نرم‌افزارهای نظارتی در دورکاری دوران کرونا
ارمغان آی‌تی برای روزهای دورکاری
هنوز هم برای دورکاری دیر نیست
رازهایی درباره مارک زاکربرگ و شرکت فیس‌بوک
کرونا درآمد و سود چه شرکتهای فناوری را کم کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا