امنیت اقتصاد دیجیتال

کلاهبرداری به سبک ارز دیجیتال در کانال تلگرام

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رییس پلیس فتای استان البرز از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که از طریق کانال تلگرامی به ترغیب افراد برای سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال اقدام می کرد.

به گزارش  اقتصاد الکترونیکی به نقل از صدا و سیما؛ سرهنگ محمد اقبالی گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای مبنی بر کلاهبرداری یک کانال تلگرامی با شیوه معرفی شیوه های سرمایه گذاری ارز مجازی “بیت کوین” با رقم ۲۰۰ میلیون ریال ، پلیس فتا بررسی موضوع را به صورت ویژه آغاز کرد.

او افزود: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد مبلغ سرمایه گذاری شده مالباخته از طریق کیف پول مجازی بیت کوین در یک سایت خارجی به صورت ارز مجازی دیجیتال استخراج شده و با توجه به این که مالکیت سایت مذکور در یک کشور دیگر قرار دارد، هیچ گونه دسترسی به آن وجود ندارد.

سرهنگ اقبالی گفت: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پیچیده فنی و پلیسی ، گرداننده کانال تلگرامی را در منطقه “محمد شهر” کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی افزود: متهم که انتظار اطلاع پلیس و دستگیر شدنش را نداشت در ابتدا منکر انجام هرگونه اعمال مجرمانه بود اما با مشاهده مستندات الکترونیکی به ناچار لب به اعتراف گشود و اعلام کرد که با ایجاد کانال‌های تلگرامی در حوزه سرمایه گذاری بیت کوین و فریب افراد مختلف با روشهای مختلفهای سرمایه گذاری ، موجودی کیف پول دیجیتال  آن‌ها را برداشت می کرد.

رئیس پلیس فتا  گفت: کاربران به پیشنهاد‌های نامعقول کلاهبرداران در حوزه ارز دیجیتال اعتماد نکنند و سرمایه خود را در اختیار آنها نگذارند.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا