مشارکت کسبوکارها در اجرای کمپین «زنجیره همدلی»
بیش از یک ماه از محدودیتهای اینترنتی میگذرد و در این مدت با مختل شدن عملکرد کلی کسبوکارهای اینترنتی، درآمد بسیاری از شرکتهای فعال در این حوزه کاهش پیدا کرده است. در همین راستا استارتآپ «لندین» تلاش کرده تا با طراحی و اجرای کمپینی با نام «زنجیره همدلی» بستری برای همراهی بیشتر کسبوکارها با یکدیگر ایجاد کند و شرکتها بتوانند با شرایطی ویژه، خدمات مورد نیاز خود را از کسبوکارهای دیگر استفاده کنند تا بخشی از زیان متحمل شده را جبران کنند.
در روزهای گذشته تعداد زیادی از این کسبوکارها به شیوههای مختلف و با بیان وضعیتی که برای آنها به وجود آمده، از شرایط نامناسب موجود ابراز نارضایتی کردند. منتشر شدن اخبار این دسته از کسبوکارها موج حمایت و همدلی گستردهای در شبکههای اجتماعی بهویژه توییتر به وجود آورد. در این بین برخی از کسبوکارها به صورت پراکنده برای کمک به سایر کسبوکارها اعلام آمادگی کردند. اما موج گسترده اخبار مختلف و متنوع باعث شد که به این حمایتها توجه نشود و فرصت دریافت حمایت از کسبوکارهای آسیبدیده سلب شود. همین بهانهای شد که استارتآپ لندین به سراغ طرحی به نام «زنجیره همدلی» برود.
” اقتصادالکترونیکی“ آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال
استارتآپ «لندین» که در زمینه طراحی فوری لندینگ پیج برای کسبوکارهای مختلف فعالیت میکند در بیانیهای که با هدف اطلاعرسانی درباره این طرح منتشر کرد آورده است: «با تمام چالشهایی که این روزها برای ما به وجود آمده است، مسوولیت اجتماعی ما را متعهد میکند که در این شرایط نسبت به دغدغههای یکدیگر بیتفاوت نباشیم. ما به دنبال این هستیم که در لندین یک زنجیره همدلی تشکیل بدهیم، زنجیرهای که حلقههای آن را کسبوکارهایی تشکیل میدهند که با وجود شرایط نامطلوبی که برای آنها به وجود آمده قسمتی از خدمات خود را برای کمک به سایر کسبوکارها رایگان کردهاند یا با استفاده از امکاناتی که دارند، سعی میکنند به نوعی همدلی خود را به کسبوکارهای دیگر نشان دهند. ما با کمک هم میتوانیم با تشکیل یک زنجیره همدلی برای زنده نگهداشتن چراغ امید کسبوکارهایی که بیش از همیشه در معرض آسیب هستند، تلاش کنیم. مطرح شدن این ایده باعث شد، تعداد زیادی از کسبوکارها در حد توانایی خود همدلی را آغاز کنند.»
در بیانیه مذکور و در راستای تشریح چگونگی اجرای این طرح آمده است: «ما یک صفحه در لندین ایجاد کردیم و تمام کسبوکارهایی را که آمادگی دارند بخشی از خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار سایر کسبوکارها قرار بدهند یا خدمات حمایتی دیگری ارائه کنند به آن اضافه کردیم. مخاطب وقتی وارد صفحه میشود لیستی از کسبوکارها و به همراه توضیح کوتاهی از آن و خدمتی که ارائه میدهد را مشاهده میکند و میتواند به راحتی برای دریافت خدمت مورد نظر برای کسبوکار خودش درخواست بدهد. مزیتی که این طرح دارد این است که با گردآوری این مجموعه امکان استفاده از خدمات متنوع به صورت رایگان برای همه کسبوکارها فراهم شده است.»
لندین در اجرای این طرح، فرمی را منتشر کرد که کسبوکارها بتوانند از طریق آن آمادگی خود را برای شرکت در طرح همدلی اعلام کنند. پس از هماهنگی و دریافت پیشنهادهای این کسبوکارها صفحه لندینگ پیج طرح زنجیره همدلی ایجاد کرد. در حال حاضر کسبوکارهایی که آمادگی خود را اعلام کردند و در این طرح حضور دارند عبارتند از: لندین، رایچت، ایسمینار، تپسل، پاکت، ازکی دات کام، دفتر شما، آژانس دیجیتال مارکتینگ هدف، آژانس دیجیتال مارکتینگ پیلبان، مدیانا، شتابدهنده کانی بوم، فضای کار اشتراکی کوآپ، اسپکسا، لیارا، ویرگول، سامانه پشتیبان سازمانی آراد، ترگمان، اکسبیتو، خودنویس، نرمافزاری آموت، تاپین، ویدی وود، زرین پال، پادرو.
منبع: دنیای اقتصاد
- مشارکت کسبوکارها در اجرای کمپین «زنجیره همدلی»
“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم