توکن‌های غیر مثلی (NFT)کاربرد بلاک‌چین

کول‌ کتس (CoolCats) چیست؛ با گربه‌های باحال دنیای NFTها بیشتر آشنا شوید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
تینا سلطانی

با آنکه از تب‌وتاب توکن‌های غیرمثلی (NFT) تا حد زیادی کاسته شده است، در همان چند ماه هیجانی و ملتهب، محصولاتی عرضه شدند که به‌سرعت به محبوبیت رسیدند. بااین‌حال، در ادامه راه درگیر حواشی مختلفی شدند و از اوج‌های قیمتی خود فاصله گرفتند. پروژه NFT کول‌ کتس CoolCats یا گربه‌های باحال نیز یکی از همین برندهای پرسروصدا و محبوب‌ در فضای NFT بود.

بر‌اساس نمودارهای رتبه‌بندی پلتفرم اوپن‌سی (OpenSea)، پس از راه‌اندازی کول‌ کتس در جولای۲۰۲۱، این مجموعه به‌سرعت از‌نظر محبوبیت و حجم فروش به رتبه سوم رسید. تیم این مجموعه NFT اعلام کرده بود که از‌طریق بازی‌ها، رویدادهای زنده، سیستم رأی‌گیری منحصر‌به‌فرد و پیاده‌سازی پروژه‌ای فوق‌سری در حال انجام مأموریتی برای نوآوری و پیشبرد فضای NFT است.

در این مقاله، قصد داریم ببینیم ماجرای این گربه‌های باحال چیست و چه اتفاقی می‌افتد که یک مجموعه NFT محبوبیت بسیاری می‌یابد، جامعه بزرگی به‌وجود می‌آورد، بازی‌ای برای کسب درآمد پیاده‌سازی و با آژانس استعدادیابی بزرگی قرارداد امضا می‌کند. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

ماجرای کول‌ کتس یا گربه‌های باحال چیست؟

دنیای توکن‌های غیرمثلی، به‌خصوص NFTهای هنری، در تابستان‌۲۰۲۱ رشد بی‌سابقه‌ای تجربه کرد. تعداد پروژه‌های هنری NFT که بین ژوئن و آگوست راه‌اندازی شدند، آن‌قدر زیاد و دور از انتظار بود که تابستان گذشته «تابستان NFT» نامیده شد. در میان پروژه‌هایی که در این حوزه منتشر شدند، تعداد کمی از مجموعه‌های NFT به‌اندازه کول کتس ارزشمند و شایان ستایش و جذاب هستند.

کول کتس یا گربه‌های باحال که در ژوئیه‌۲۰۲۱ منتشر شد، مجموعه‌ای منتخب از ۹,۹۹۹ NFT است که روی بلاک چین اتریوم پیاده‌سازی و به‌طور‌تصادفی ساخته می‌شوند. این گربه‌های باحال به یکی از مجموعه‌های برتر NFT جهان تبدیل شده و در‌کنار بازیگران بزرگی مانند کریپتوپانکس (CryptoPunks) و بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht) جایگاهش را به‌دست آورده است.

NFT کول کتس را چهار دوست علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال و هنر دیجیتال و البته گربه‌ها راه‌اندازی کرده‌اند. افراد مشهور زیادی نیز توکن‌های این گربه‌های باحال را خریده‌اند. بر‌اساس اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده است، این NFTها به قیمت صدها‌هزار دلار فروخته شده‌اند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

تاریخچه و سازندگان کول‌ کتس

تصویر‌گری به نام کالین ایگان (Colin Egan) یا کلون (Clon) مجموعه گربه‌های باحال را راه‌اندازی کرد. این فرد خود را کتونیست (The Catoonist) نامید و آثار کارتونی‌اش را به‌‌طورعمومی برای فروش گذاشت.

اما تیم پشت پرده کول کتس گروهی متشکل از چهار فرد تقریباً ناشناخته است. آنان خود را این‌گونه توصیف می‌کنند:

ما تیمی متشکل از چهار خوره تکنولوژی (Nerd) هستیم که علاقه زیادی به ارزهای دیجیتال و هنر و ساختن چیزهای جالب داریم.

منبع: ارزدیجیتال

  • کول‌ کتس (CoolCats) چیست؛ با گربه‌های باحال دنیای NFTها بیشتر آشنا شوید
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا