اپلیکیشن و نرم افزاراقتصاددیجیتال

مانع کوچ کاربران به پلتفرم های خارجی شویم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشره به تعطیلی قریب الوقوع یکی از پلتفرم‌های گیم گفت:به نظر می‌رسد این موضوع ضد همه اقدامات و تلاش‌هایی است که به منظور ارتقاء و حمایت از تولید داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار بوده است.

مجتبی توانگر در گفت و گو با«جوان آنلاین»با اشاره به اینکه قبلا هم در مصاحبه‌هایی تذکر داده بودم که سازمان صدا و سیما نمی‌تواند در حوزه بخش خصوصی مداخلاتی که منجر به توقف فعالیت و کسب و کار شود داشته باشد تصریح کرد: این اقدام نتیجه رفتار صدا و سیما و اقدامات محدود کننده است که منجر به یاس و ناامیدی کارآفرینان این حوزه می‌شود.

عضو شورای عالی راهبری فناوری و تولیدات دانش‌بنیان تاکید کرد: با عنایت به نام‌گذاری امسال با عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از سوی مقام معظم رهبری روا نیست صدا و سیما به این نحوه رفتار با استارت‌آپها ادامه دهد.

وی اظهارداشت: جای تاسف است که یک پلتفرم داخلی دارد به کشور دیگری کوچانده می‌شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بدانیم که این رفتار صدا و سیما و استفاده از منابع رسانه‌ای عمومی به منظور تخریب حیثیت و آبروی استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان نتیجه‌ای جز خروج سرمایه از کشور ندارد.

توانگر یادآور شد: قبلا هم گفته بودم که نباید نیروهای فنی، استارت‌آپی و سرمایه‌گذاران کشور در حوزه دانش‌بنیان و استارت‌آپی را به مهاجرت سوق داد. نباید به هیج کس بهانه‌ای برای خروج سرمایه‌های انسانی و مالی داد. نخبگان کشور را در دو راهی مهاجرت قرار ندهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان داشت: وقتی یک پلتفرم داخلی تعطیل می‌شود یعنی کارد به استخوان کارآفرین‌ها رسیده است.

توانگر ابراز امیداواری کرد: امید است تا پیرو تایید مقام معظم رهبری و ابلاغ «سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی، اهداف و اقدامات کلان» از سوی شورای‌عالی فضای مجازی در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۸ ، وزارت ارشاد به تکلیف قانونی خود در «توسعه نظام محتوا و خدمات محتوایی در فضای مجازی -بند ۲۰ اقدامات کلان سند-» عمل نموده و هر چه سریع‌تر مفاد قانونی لازم را جهت تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارسال نماید.

وی با بیان اینکه “همه می‌دانیم گاها اشتباهاتی از سوی کاربران در پلتفرم‌‌ها رخ می‌دهد و اسباب ناراحتی را بر می‌انگیزد” تصریح کرد: از این رو ضروری است تا از یک‌سو ماهیت کاربرمحور این کسب و کارها را در نظر داشته باشیم و از سوی دیگر مدیران و مسئولان پلتفرم‌ها مساعی جمیله خود را جهت اصلاح این مواردِ سوء به کار گیرند.

عضو شورای عالی بورس واوراق بهادار افزود: فراموش نکنیم این صنایع در کشور ما تازه و بدیع بوده و مدیریت عاقلانه فضای مجازی‌ اقتضاء می‌کند تا از روش‌های هوشمند جهت مدیریت و اصلاح آن استفاده شود و با اتخاذ سعه صدر، رگولاتوری قائده‌مند و پرهیز از تعارض منافع، رویه‌ای اتخاذ شود که بدون نظارت سلیقه‌ای بتوانیم در جهت ارتقای آن در چارچوب مرزهای جغرافیای‌مان تلاش کنیم و مانع کوچ کاربران به پلتفرم های خارجی شویم.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا