پرداخت دیجیتال

۴۰۰ میلیون حساب کیف‌پول موبایلی اریکسون در ۲۴ کشور جهان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اریکسون که به عنوان بزرگترین سازنده شبکه‌های ۵G جهان شناخته می‌شود کسب‌وکار رو به رشدی در حوزه فناوری مالی دارد و کشور‌های در حال توسعه هدف اصلی این بازوی فین‌تکی هستند. بلومبرگ می‌گوید این شرکت سوئیسی بدون سر و صدای چندانی نرم‌افزاری را توسعه داده که حالا یک پنجم تراکنش‌های موبایلی جهان را شامل می‌شود و بیش از ۴۰۰ میلیون حساب کیف‌پول موبایلی اریکسون در ۲۴ کشور جهان دارد.

با این حساب اریکسون به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های برچسب-سفید جهان محسوب می‌شود. مایکل والیس براون، رئیس تازه منصوب این واحد خدمات مالی موبایلی، می‌گوید آفریقا بازار کلیدی آنها است.

او در مصاحبه‌ای گفت: «ما در حال حاضر به حدود ۱۰ درصد از بازار آفریقا نفوذ کردیم و می‌توانیم به ۵۰ درصد برسیم. این رشد فوق‌العاده‌ای برای ما است.»

به گفته او اریکسون یک «طرح توسعه تهاجمی» را برای این بخش از کسب‌وکار خود در نظر گرفته و احتمال ورود به بازارهای اروپا و ایالات متحده را نیز بررسی می‌کند. والیس براون، که با تجربه کار در شرکت رقیب Nokia Oyj و اکوسیستم استارت‌آپی خود را کهنه‌کار حوزه فین‌تک می‌داند، اطلاعاتی درمورد درآمد این واحد یا مدل اعطای جواز تجاری آن ارائه نکرد.

این پلتفرم به مردم معمولی، از جمله مردمی که حساب بانکی ندارند، اجازه می‌دهد تا کارهایی مثل برداشت، انتقال و ذخیره پول را با گوشی انجام دهند. این واحد خدمات پیشرفته‌تری مثل پرداخت فروشگاهی و تجارت الکترونیک، وام‌های خرد و بیمه را نیز ارائه می‌کند.

اریکسون روز سه‌شنبه از گفت که همکاری ۱۰ ساله خود با بزرگترین اوپراتور موبایلی آفریقا، گروه MTN، را توسعه داده است. این اوپراتور تا همین امروز ۶۳ کاربر در پلتفرم اریکسون دارد. به گفته والیس بروان، گذار به ابر عمومی به این معنا است که «آنها می‌توانند رشد تصاعدی را تجربه کنند.»

منبع: پیوست

  • ۴۰۰ میلیون حساب کیف‌پول موبایلی اریکسون در ۲۴ کشور جهان
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا