آلت‌کوینصرافی ارز دیجیتال

کیف پول رمز ارز تلگرام راه‌اندازی شد؛ بیت کوین و TON را برای مخاطبان ارسال کنید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سعید قاسمی

شبکه TON از قابلیتی رونمایی کرده است که مانند یک کیف پول رمز ارز عمل و به موجب آن کاربران تلگرام می‌توانند در محیط این پیام‌رسان و تنها با کلیک بر روی نام کاربری شخص مورد نظر، برای او رمزارز بفرستند. در حال حاضر این قابلیت تنها برای رمزارزهای TONCOIN و BTC فعال است.

صفحه توییتر پروژه TON در پستی از این قابلیت رونمایی کرد. این پست حاوی ویدئویی بود که به چگونگی استفاده از این قابلیت می‌پرداخت. تلگرام پیام‌رسانی با بیش از ۵۵۰ میلیون کاربر فعال است و افزوده شدن این قابلیت، گام مهمی در ساده‌سازی استفاده از رمزارزها در روش‌های پرداخت است.

بدین ترتیب کاربران تلگرام می‌توانند با فعال کردن کیف پول خود در این پیام‌رسان نسبت به خرید یا انتقال رمزارز TONCOIN اقدام کنند. نکته جالب توجه در این خصوص این است که کاربران برای انتقال رمزارز توسط این روش، نیازی به وارد کردن آدرس‌های طولانی کیف پول یکدیگر ندارند و به سادگی و تنها با کلیک بر روی نام کاربری شخص مورد نظر، می‌توانند انتقال را انجام دهند.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

توییت TON در خصوص ادغام با تلگرام

TON برای تحقق این کار از یک ربات تلگرامی استفاده کرده است. در حال حاضر امکان خرید رمزارز توسط کارت‌های بانکی برای واحدهای پولی دلار، یورو و روپل امکان‌پذیر شده است اما کاربران می‌توانند کیف پول تلگرامی خود را از طریق فرستادن TONCOIN یا BTC از طریق سایر کیف پول‌های خود شارژ کنند. همان‌طور که گفته شد این کیف پول در حال حاضر تنها از ۲ رمزارز بیت کوین و تون‌کوین پشتیبانی می‌کند.

آموزش قدم به قدم استفاده از کیف پول تلگرام

  • در قدم اول نیاز است تا کیف پول تلگرامی خود را فعال کنید. برای این کار بر روی این لینک کلیک کنید یا عبارت Wallet را داخل تلگرام جستجو کنید. صفحه‌ای که باز می‌شود یک ربات (بات) تلگرامی است. بر روی دکمه START در پایین صفحه کلیک کنید.
  • در قدم بعدی بر روی دکمه Add to Attachments Menu کلیک کنید. با انجام این کار کیف پول شما ساخته می‌شود و در قسمت Menu تلگرام افزوده می‌شود.
  • با کلیک بر روی دکمه My Wallet موجودی کیف پول شما و قابلیت‌های واریز رمز ارز (Deposit)، برداشت رمزارز (Withdraw)، انتقال رمزارز (Exchange) و خرید رمزارز توسط کارت‌های اعتباری (Buy Crypto by card) دیده می‌شوند.
  • با کلیک بر روی هرکدام از این دکمه‌ها، از شما اجازه ثبت شماره تلفن مورد استفاده در حساب تلگرامتان درخواست خواهد شد. بر روی دکمه Share کلیک کنید.
  • برای گزینه Deposit یک آدرس حقیقی بر روی بلاکچین بیت کوین یا TON به نمایش درخواهد آمد که می‌توانید با استفاده از آن کیف پول را شارژ کنید. اما برای انتقال رمزارز پس از واردشدن به صفحه چت خود با شخص مورد نظر رفته و پس از کلیک بر روی آیکون Attachments روی دکمه Wallet کلیک کنید.
  • نوع رمزارز و مقدار آن را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید. در نهایت با تایید نهایی، تراکنش انجام خواهد شد.

در شکل زیر مراحل گفته شده در بالا به ترتیب نشان داده شده است:

مراحل انتقال رمزارز توسط تلگرام
مراحل انتقال رمزارز توسط تلگرام

بنیاد TON همچنین اعلام کرده است که انتقال دارایی بین کاربران تلگرام بدون کارمزد انجام خواهد شد. با توجه به اینکه این کیف پول از آدرس‌های متعلق به شبکه اصلی بیت کوین استفاده می‌کند، احتمالا باید از روشی مشابه با صرافی‌های متمرکز در انتقال وجه داخلی بین کاربران استفاده کرده باشد.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

در اواخر ماه فروردین، شبکه Ton یک صندوق ۲۵۰ میلیون دلاری برای توسعه اکوسیستم خود راه‌اندازی کرد. در ماه دسامبر (آذر)، پاول دورف مدیرعامل تلگرام به طور عمومی تان کوین را به عنوان پروژه‌ای تایید کرد که اقدامات تیم تلگرام را ادامه می‌دهد. تلگرام در سال ۲۰۱۹ در صدد عرضه بلاکچین بلندپروازانه‌ای با توکن بومی TON بود اما پس از ایجاد مسائل حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در خصوص وضعیت توکن این پروژه، برنامه‌های خود را کنار گذاشت.

  • کارمزد انتقال رمزارزها در تلگرام چقدر است؟

طبق اعلام بنیاد TON انتقال رمزارزهای TONCOIN و BTC بین کاربران تلگرام، هیچ‌گونه کارمزدی را نخواهد داشت.

  • استفاده از ربات تلگرام برای انتقال رمزارز امن است؟

از آن‌جا که برای انتقال رمزارزها در این روش نیازی به وارد کردن کلید خصوصی نیست، کاربران باید در دسترسی به حساب کاربری تلگرام خود نهایت دقت را به خرج دهند زیرا دسترسی غیرمجاز یک هکر به این حساب کاربری، دارایی شما را در خطر می‌اندازد.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف

کیف پول رمز ارز تلگرام راه‌اندازی شد؛ بیت کوین و TON را برای مخاطبان ارسال کنید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا