اقتصاددیجیتالدولت دیجیتال

تلاش کشورهای گروه ۲۰ برای پیشبرد اقتصاد دیجیتال با همکاری‌های عمیق

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اقتصاد دیجیتال به یکی از زمینه‌های برجسته برای توسعه کشورهای گروه ۲۰ تبدیل شده و به تدریج نیرویی قوی‌تر خواهد شد.

  رهبران اقتصادهای بزرگ عضو گروه روز شنبه نشستی را در دهلی نو پایتخت هند آغاز خواهند کرد تا راه‌حلی برای برخی از مشکلات مهم جهان بیابند.

پیش ازآغاز اجلاس، هند رئیس آن، سه حوزه اولویت‌دار برای کارگروه اقتصاد دیجیتال شامل زیرساخت عمومی دیجیتال (DPI)، امنیت در اقتصاد دیجیتال و مقیاس دیجیتال را به عنوان موضوعات کلیدی در نشست وزرای اقتصاد دیجیتال گروه مذکور انتخاب کرد.

این گروه در حال حاضر ۸۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) و ۷۵ درصد از تجارت بین المللی را به خود اختصاص داده است. اعضای آن نیز عبارتند از آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا.

کشورهای گروه ۲۰ سالهاست بر اقتصاد دیجیتال تمرکز کرده اند. چین هنگام میزبانی اجلاس سران جی ۲۰ در سال ۲۰۱۶، اقتصاد دیجیتال را برای اولین بار در دستور کار گروه ۲۰ قرار داد و خواستار یافتن راه‌های نوآورانه برای توسعه و ایجاد محرک‌های رشد در این عرصه شد.

در سال ۲۰۱۷، این گروه نقشه راه دیجیتالی را برای گسترش بیشتر ساختار مستحکم خود برای دستیابی به چشم انداز مدنظر، با تاکید بر چندین هدف منتشر کرد. این اهداف عبارت بودند از بهبود دسترسی جهانی به فناوری و استفاده موثر از فناوری های دیجیتال، گسترش زیرساخت های دیجیتال، تشویق به پیشرفت مداوم در حوزه اینترنت اشیا، تقویت اعتماد در حوزه اقتصاد دیجیتال و حمایت از مصرف‌کننده آنلاین.

منبع: فارس به نقل از سی جی تی ان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا