بازاریابی دیجیتالفروشگاه اینترنتیمقاله کسب و کار دیجیتال

چطور گزارش سئو برای مشتریان موسسه تان تهیه کنید؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : آدام هیتزمن – کارشناس مدیریت سئو   مترجم : علی ‌آل ‌علی

سئو در طول سال های اخیر اهمیتش را به طور مداوم حفظ و توسعه داده است. امروزه فعالیت در دنیای دیجیتال بدون توجه به نکات حرفه ای در عرصه سئو معنایی ندارد. درست به همین دلیل بسیاری از برندها برای بازاریابی یا حتی تعامل ساده با مخاطب هدف در عرصه کسب و کار به دنبال استفاده از خدمات موسسات حرفه ای سئو هستند. این امر فرصت های شغلی بسیار زیادی پیش روی کارشناس های سئو قرار داده و نحوه فعالیت شما به عنوان یک کارشناس سئو یا مدیر موسسه ای حرفه ای در این میان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وقتی شما به عنوان یک کارشناس سئو مشتریانی برای خودتان دارید، همیشه باید به فکر ارائه گزارش های دقیق به آنها باشید. این امر نشاندهنده بازگشت سرمایه مشتریان شما در عرصه سئو بوده و آنها را نسبت به ادامه همکاری با شما ترغیب خواهد کرد. 

بدون تردید گزارش های کاری دارای روند اداری خاص خودشان هستند. با این حال در عرصه سئو شما باید کارتان را به خوبی مدیریت کرده و به دنبال نگارش گزارش های بهینه و استاندارد باشید، در غیر این صورت شاید توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده و مشتریان تان خیلی زود سراغ دیگر موسسه ها یا کارشناس ها بروند. در ادامه برخی از اجزای اساسی یک گزارش درباره وضعیت سئو برندها را مورد بررسی قرار می دهیم.

منابع ترافیک سایت

چطور گزارش سئو برای مشتریان موسسه تان تهیه کنید؟

هر سایتی در فضای اینترنت دارای کاربران یا حتی بازدیدکنندگانی است. این امر در مجموعه ترافیک سایت را شکل می دهد. یکی از اهداف مناسب برای برندها در زمینه همکاری با کارشناس های سئو مربوط به استفاده از ترافیک بالاتر در سایت شان است. این امر در نهایت موجب کسب رتبه های برتر در گوگل شده و اوضاع یک سایت را به طور کامل تغییر خواهد داد. درست به همین دلیل شما باید همیشه وضعیت ترافیک یک سایت را به طور دقیق مد نظر قرار داده و به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شرایط مورد نظر باشید. 

اینکه شما صرفا یک گزارش ساده از ترافیک سایت ها برای مدیران یا هیأت مدیره یک برند ارسال کنید، به اندازه کافی مناسب نیست. شما باید به طور دقیق منبع ترافیک یک سایت را نیز بیان کرده و به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور بهینه در این راستا باشید. این امر می تواند شامل تفکیک دقیق ترافیک دریافتی از منابع مختلف و همچنین اطلاعاتی درباره کاربران تازه یک سایت باشد. در این صورت شما شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان داشته و می توانید کارتان را به خوبی مدیریت نمایید.

نرخ تبدیل

چطور گزارش سئو برای مشتریان موسسه تان تهیه کنید؟

اینکه چقدر از کاربران در یک سایت یا حتی بازدیدکنندگان ساده آن به دعوت به عمل (CTA) یک برند روی خوش نشان می دهند، نکته مهم دیگری در ارزیابی میزان موفقیت شما در حوزه بازاریابی است. این امر به شما اطلاعات بسیار مهمی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و اوضاع کاری تان را نیز به خوبی مدیریت خواهد کرد. نرخ تبدیل برای بسیاری از برندها اهمیت حیاتی دارد. هرچه باشد نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا حتی نظرات کاربران نسبت به فعالیت بازاریابی یک برند در قالب نرخ تبدیل خودش را نشان می دهد. درست به همین دلیل بسیاری از برندها بدان توجه ویژه ای دارند. 

شما به عنوان یک کارشناس سئو در گزارش کارتان باید به طور مداوم تغییرات مربوط به نرخ تبدیل را یادآور شوید. این امر اعتبار کاری شما را به شدت افزایش داده و امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی اعضای برند موردنظرتان را به همراه دارد. یادتان باشد هرچه گزارش شما دقیق تر باشد، امکان بهینه سازی کارتان به عنوان مشاور سئو یا کارشناس این حوزه را پیدا می کنید. 

بهترین صفحات سایت از نظر عملکرد

همیشه برخی از بخش های یک سایت تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطب هدف دارد. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. سایت ها به طور معمول آگاهی دقیقی از صفحات برترشان ندارند. این امر همیشه در دامنه وظایف یک کارشناس سئو خواهد بود. تا مدیران ارشد برند را نسبت به صفحات مناسب و بهینه شان مطلع سازد. این امر از شما یک فرد حرفه ای در چارچوب همکاری با برند مورد نظر می سازد. همین امر شما را بدل به یک مشاور حرفه ای در عرصه کسب و کار خواهد کرد. درست به همین خاطر باید همیشه کارتان در این میان را به خوبی مدیریت کرده و به دنبال استفاده از این بخش در گزارش های شرکت تان باشید، در غیر این صورت خیلی زود اعتماد طرف های مقابل را از دست می دهید. 

اطلاعات مربوط به سرعت بارگذاری صفحات سایت

چطور گزارش سئو برای مشتریان موسسه تان تهیه کنید؟

اینکه صفحات یک سایت با چه سرعتی بارگذاری می شوند، امروزه یکی از معیارهای مهم برای کاربران در مسیر مقایسه سایت های مختلف با هم است. اگر یک سایت در این میان عملکرد خوبی نداشته باشد یا به طور مداوم کارش در یک سطح مشخص باقی بماند، به مرور زمان توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست داده و کارش نیز به طور قابل ملاحظه ای محبوبیتش را از دست می دهد. 

توصیه ما برای تهیه یک گزارش عالی در زمینه سئو استفاده از تمام ظرفیت های تان است. یکی از این ظرفیت ها اشاره به تغییرات و بهبودی های صورت گرفته از نظر سرعت بارگذاری محتواست. این امر به خوبی شما را نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف توانا ساخته و اوضاع تان را نیز تغییر می دهد. یادتان باشد مدیران همیشه مایل به مشاهده نتایج کار تیم های سئو هستند. بنابراین شما می توانید با اضافه کردن تغییرات مربوط به افزایش سرعت بارگذاری سایت به خوبی نظر مدیران ارشد برندها را جلب کرده و به کارتان برای مدت زمانی طولانی تر ادامه دهید. 

 منبع: فرصت امروز از searchenginejournal

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا