کسب و کار هوشمند در ایران

گلستان پیشرو فعالیت در کسب و کار فضای مجازی و توسعه تجارت الکترونیک است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 سرپرست اداره‌کل پست گلستان با تاکید بر لزوم بکارگیری ابزارهای تحول دیجیتال و هوشمندسازی در قبول، تجزیه مبادله، رهسپاری و توزیع مرسولات پستی گفت: گلستان در کسب و کار فضای مجازی و توسعه تجارت الکترونیک جزو استان‌های پیشرو کشور است.

​ حسن ایزدپناه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود گلستان از جمله ۱۰ استان پرترافیک کشور است و به عنوان نمونه در ۶ ماهه نخست امسال حدود یک میلیون بسته امانات از این طریق به نقاط گوناگون کشور ارسال شد.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت توسعه اکوسیستم تجارت الکترونیک، کلیه خدمات پست گلستان به سمت هوشمندسازی و دانش‌بنیان حرکت کرد که توسعه این کار باعث افزایش سرعت و دقت در ارسال مرسولات و کاهش هزینه و نیروی انسانی خواهد شد.

 سرپرست اداره کل پست گلستان افزود: در گذشته این استان با توسعه کشت پنبه به “سرزمین طلای سفید” معروف بود که با همت جوانان و کارآفرینان گلستانی به ویژه در بخش راه‌اندازی مراکز فروش برخط به پوشاک، گلستان به یکی از قطب‌های اصلی توزیع البسه و منسوجات در کشور تبدیل شده است.

ایزدپناه افزود: در حال حاضر بیش از هزار نفر در کسب و کارهای الکترونیکی گلستان مشغول به کار هستند که فعالیت این افراد باعث انجام چرخش اقتصادی استان می شوند.

وی اظهار داشت: با افزایش تعداد بسته‌های فروش اینترنتی سرمایه بیشتری وارد گلستان شده و امکان فراهم‌کردن زیرساخت تولید بیشتر برای صادرات کالاها فراهم خواهد شد.

سرپرست اداره کل پست گلستان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۳۱۹ هزار فقره مرسوله وارد پست استان شد و در همین مدت یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره مرسوله از استان به نقاط مختلف کشور ارسال گردید که بیشترین حجم ارسالی به تهران، مازندران، اصفهان، فارس و خوزستان  بود.

وی به ظرفیت صادرات کالا با استفاده از پست اشاره کرد و اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۵۳۰ مرسوله پستی از گلستان به کشورهای دیگر ارسال شده که اغلب محصولاتی مانند زعفران و سوغاتی‌های استان بود.

ایزدپناه افزود: در بخش شهری بیش از ۲۱۵ بخش خصوصی شامل دفاتر پیشخوان، نمایندگی قبول و پیمانکاران توزیع و در بخش روستایی بیش از ۳۲۲ بخش خصوصی از جمله در دفاتر ICT روستایی و نمایندگی توزیع در کنار بخش دولتی گلستان مشغول فعالیت هستند.

ایزدپناه  با اشاره به ظرفیت‌ و امکانات شرکت پست برای توسعه کسب‌وکار افزود: سامانه روستا بازار، بستر مناسبی را برای دسترسی آسان تولیدکنندگان صنایع‌دستی، محصولات کشاورزی و دامی به بازارهای داخلی برای فروش بدون واسطه ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در سامانه روستا بازار روستاییان می‌توانند بدون واسطه محصولات خود را به دست مشتریان برسانند و در این شرایط شبکه پست نقش لجستیکی درفروش و معرفی محصولات  و توسعه کسب و کار را بر عهده دارد.

سرپرست اداره کل پست گلستان گفت: پروژه یکپارچه‌سازی آدرس های پستی (G-NAF) در ۱۲  شهرستان استان اجرا شده و دستگاه های مختلف می توانند از سامانه یکپارچه اطلاعات آدرس های پستی، اطلاعات مورد نیاز را به راحتی دریافت کرده و از آن برای انجام برنامه های خود و ارائه خدمات مطلوب به مردم استفاده کنند.

وی گفت: پروژه جی نف، صحت سنجی یک نشان فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن در هر جایی را امکان پذیر می سازد که  به واسطه ایجاد و راه اندازی پایگاه ملی G-NAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی های فیزیکی حاصل خواهد شد.

ایزدپناه افزود: بیش از ۷۶۶ هزار کدپستی شهری برای بیش از ۴۷۳ هزار ساختمان و همچنین ۵۱۶ هزار کدپستی برای ۳۷۵ هزار ساختمان در گلستان ثبت شده که این داده ها به صورت دوره ای به روز رسانی می‌شود.

 ایزدپناه افزود: شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های ناشی از این ویروس باعث شد مردم به جای ترددهای درون شهری و برون شهری، به استفاده از خدمات پستی روی آورند و این امر موجب شد تا جامعه بیش از گذشته با کارکردها و خدمات پستی آشنا شوند.

وی اظهار داشت: کرونا سرعت ورود مردم به فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی را بیشتر کرد و پست با گسترش خدمات و توسعه زیرساخت ها به ارسال این نوع از مرسولات سرعت بخشید.

منبع: ایرنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا