ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)

ورود یوان دیجیتال به هنگ کنگ و ماکائو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سینا مناجاتی‌پور

یوان دیجیتال چین به سمت فرامرزی شدن پیش می‌رود. به‌طوری که بانک‌های اصلی چین تلاش دارند تا قراردادهای خود را به خارج از کشور و هنگ کنگ و ماکائو گسترش دهند.

چند بانک چینی ادعا کرده‌اند که بیش از ۲۰۰ فروشگاه واقع در هنگ کنگ پرداخت‌های یوان دیجیتال را پذیرفته‌اند. چین به دنبال انتقال CBDC خود به فضای فرامرزی است.

بر اساس گزارش‌های تهیه شده در هنگ کنگ، لیست ۲۰۰ موردی این فروشگاه‌ها شامل هتل IW واقع در منطقه Kwun Tong، فروشگاه‌های زنجیره‌ای VanGO و فروشگاه لباس کودکان Balabala است. گفتنی است، فروشگاه‌های جواهرات، سوپرمارکت‌ها، خرده فروشان لوازم الکترونیکی، داروسازان و فروشگاه‌های زیبایی نیز در این لیست قرار داشتند.

تاکنون بانک‌های چینی به دنبال افزایش تعداد همکاری‌های فرامرزی و در دسترس مشتریان خود بوده‌اند. البته این اقدامات تنها در هنگ کنگ و ماکائو متمرکز بوده‌اند. از آنجایی که هنگ کنگ و ماکائو هر دو دارای سیستم‌های اقتصادی و ارزهای جداگانه هستند، پکن گمان دارد که هر دو این مناطق بسترهای آزمایشی مناسبی را برای یوان دیجیتال در خارج از چین فراهم می‌کنند.

کشورهای دیگری که در بین گردشگران چینی محبوبیت دارند، قبلا ایده پذیرش پرداخت‌های یوان دیجیتال را مطرح کرده‌اند. یکی از این کشورها، نقاط توریستی کره جنوبی مانند منطقه میونگدونگ در سئول است.

تخفیف در استفاده از یوان دیجیتال

افرادی که در هنگ کنگ زندگی می‌کنند و اصالتا چینی هستند، می‌توانند از تخفیف‌هایی تا حدود ۱۴ دلار در هنگام پرداخت به شیوه یوان دیجیتال در فروشگاه‌های منتخب هنگ کنگ استفاده کنند. این تخفیف‌ها تا پایان مردادماه سال جاری ادامه خواهند داشت.

پیشنهاد استفاده از تخفیف برای شهروندان چینی توسط بانک چین، یکی از بزرگترین بانک‌های تجاری دولتی این کشور ارائه می‌شود که شعبه هنگ کنگ این بانک نیز در این رویداد تبلیغاتی مشارکت دارد. خریداران فقط می‌توانند از کوپن‌های تخفیف برای خریدهای انجام شده در هنگ کنگ استفاده کنند.

برای فعال کردن کدهای تخفیف، مصرف‌کنندگان چینی باید کدهای QR را از کیف پول یوان دیجیتال خود در فروشگاه‌های موجود در لیست، اسکن کنند. اما شهروندان مناطق داخلی که قصد سفر به هنگ کنگ را دارند، می‌توانند کوپن‌های خود را قبل از سفر به این کشور، از طریق برنامه‌های بانک چین یا شعب بانک‌های محلی دریافت کنند.

منبع: تجارت‌نیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا