اقتصاددیجیتالکسب وکار هوشمند در جهان

۱۳ مدیر جاه طلب اقتصاد دیجیتال را بشناسید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نمی‌توان این مسئله را انکار کرد که بسیاری از تحولات بزرگ توسط صاحبان صنایع انجام می‌شود اما افراد کمی هم وجود دارند که به خاطر دستاوردها و خلاقیت های خود برجسته شده‌اند. در ادامۀ این گزارش شما می‌توانید به طور خلاصه با تأثیر گذارترین مدیران فناوری دیجیتال در عصر ما آشنا شوید.

 برخی افراد در طول زندگی خود کارهایی انجام می‌دهند که زندگی بشر را کاملاً متحول می‌کند، آن‌ها فناوری‌هایی را برای بشر به ارمغان آورده‌اند که زندگیش را متحول کرده است. اختراعاتی مانند گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی به ما این توانایی را می‌دهند که ارتباط آسانی با اطرافیان خود برقرار کنیم. تحولات در صنایعی مانند مراقبت‌های بهداشتی و امنیت خانه، چندین محصول راهگشا در اختیار انسان قرار داده است، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای زیادی در جهان امروز وجود دارند که انسان‌های را قادر می‌سازد تا مشکلات اساسی خود را رفع کنند.

نمی‌توان این مسئله را انکار کرد که بسیاری از تحولات بزرگ توسط صاحبان صنایع انجام می‌شود اما افراد کمی هم وجود دارند که به خاطر دستاوردها و خلاقیت های خود برجسته شده‌اند. در ادامۀ این گزارش شما می‌توانید به طور خلاصه با تأثیر گذارترین مدیران فناوری دیجیتال در عصر ما آشنا شوید.

سر تیموتی برنرز لی

باید اذعان کرد که بدون تیم برنرز لی، اینترنت مدرنی که امروز می شناسیم و تصور زندگی بدون آن برای ما دشوار است، وجود خارجی نداشت. وی کسی بود که موفق شد همراه با وینت سرف این فناوری را تجاری سازی کند.

جف بزوس

هرچند به طور قطع بزوس برای موفقیت آمازون مدیون افراد زیادی است اما باید پذیرفت که وی و سایتش تأثیر مهمی در زندگی بشر به خصوص در عرصۀ فرهنگ و فناوری داشتند. آمازون نوآوری‌های زیادی در عرصۀ فناوری به وهلۀ اجرا در آورده است، وی کسی بود که توانست با تکیه به AWS جرقۀ انقلاب ابری در صنایع فناوری محور را بزند. 

برایان چسکی و جو گبیا

برایان چسکی و جو گبیا، بنیانگذاران ایر.بی.ان.بی با یک ایده ساده و در عین حال کابردی موفق شدند تا جنبه‌های مختلف صنایع مرتبط با املاک مسکونی و تجاری را متحول کنند، ایدۀ آن‌ها توانست که صنعت میلیون دلاری مذکور را متحول کند.

ایروین جیکوبز

فناوری‌هایی که روزانه به آن‌ها تکیه می‌کنیم از گوشی‌های تلفن‌همراه گرفته تا ماهواره‌های بالای سر ما، توسط ایروین جاکوبز، بنیان‌گذار LINKABIT و کوالکام، توسعه پیدا کرد. وی پیشگام فناوری CDMA است که زیربنای ارتباطات بی سیم به شکل امروزی آن بود. نسل جدید ارتباطات سیار که او به استانداردسازی و تجاری سازی آن کمک کرد، طلوع سبک زندگی دیجیتالی ما بود. 

استیو جابز

استیو جابز بنیان‌گذار اپل توانست از طبقات پایین جامعه جدا شود و به موفقیت برسد. وی موفق شد که مردم را ترغیب کند تا محصولاتش را بخرند، وی تأثیر زیادی در دنیای فناوری گذاشت، تخیل و آینده نگری وی تأثیرات قابل توجهی در دنیای فناوری گذاشت.

تراویس کالانیک

تراویس کالانیک، یکی از بنیانگذاران تاکسی اینترنتی اوبر است. وی را حداقل به دلیل انقلاب عظیمی که اوبر در صنعت حمل‌نقل شهری ایجاد کرد، باید در این لیست قرار داد. اوبر مشکلات زیادی از صنعت حمل و نقل عمومی را رفع کرد و امنیت سفرهای درون شهری را افزایش داد.

دین کامن

دین کسی بود که توانست یک تثبیت کننده ژیروسکوپی نوآورانه ایجاد کند که منجر به ابداع ویلچرهای بهتر و Segue شد. وی همچنین اولین پمپ تزریق دارو و دستگاه دیالیز قابل حمل را اختراع کرد. کار او با پروتز راهگشا است. اکنون او مخترعان آینده را با سازمان غیرانتفاعی خود، FIRST تشویق می‌کند که حضوری بیشتری در این عرصه پیدا نمایند.

آرویند کریشنا

آرویند کریشنا، مدیر عامل آی‌بی‌ام به دلیل محوریت شرکتش به ابر هیبریدی، چشمگیر است. علاوه بر این گرایش IBM به این طرز فکر که امروزه مهارت‌ها بیش از مدرک تحصیلی اهمیت دارند و نشان دادن تعهد به ارتقای مهارت و مهارت مجدد بسیار چشمگیر است، این دقیقا همان چیزی است که ما در چشم‌انداز رشد کسب و کارهای امروز به شدت نیازمند آن هستیم.

دکتر فی فی لی

دکتر فی فی لی شخص مؤثر دیگری است که نقش قابل توجهی در رشد کیفیت فناوری هوش مصنوعی در عصر ما دارد، تحقیقاتی که در زمینۀ AI/ML انجام داد، منجر به ایجاد تحول عظیمی در عرصۀ مراقبت‌های بهداشتی شد. فی فی لی به عنوان یکی از بنیانگذاران AI4ALL، او را می‌توان قهرمان تنوع در حل معادلات STEM (استم) دانست که تحول زیادی در عرصۀ یادگیری ایجاد کرده است.

الن مک آرتور

الن مک آرتور، مدیر بنیاد الن مک آرتور موفق شد که اقتصاد خطی موجود را متحول کند و یک مدل اقتصادی دایره‌ای در کار خود ایجاد نمایند، وی برای نیل به این هدف سه اصل کلی را اجرا کرد؛ مک آرتور مواد دور ریختنی را به راحتی بازآفرینی ارزشی کرد تا نقش مهمی در تولید ثروت از بازیافت مواد دور ریختنی داشته باشد.

ایلان ماسک

ایلان ماسک، علاقۀ زیادی به حل مشکلات سخت دارد، شاید به همین دلیل در دنیای فناوری بدل به یک شخص مشهور شده است، تلاش او برای رسیدن به اهدافش فارغ از ارزش‌گذاری برای این اهداف است که ماسک را بدل به شخصیتی مهم از این لیست می‌کند. وی به علاوه این مهارت را دارد که واکنش مخاطبانش در شبکه‌های اجتماعی را برانگیزاند که همین امر موجب شهرت بیشتر او شده است.

ساتیا نادلا

ساتیا نادلا مدیر عامل فعلی مایکروسافت نقش به سزایی در پویا شدن ساختار این سازمان داشته است، پیش از مدیریت وی در این شرکت، مایکروسافت به عنوان یک شرکت فناوری شهرت پیدا کرده بود اما وی موفق شد که بر اساس روشی هوشمندانه بهرۀ کافی از ظرفیت کارمندان مایکروسافت ببرد و حالا این شرکت مجدداً در مدار رشد اقتصادی قرار بگیرد.

پیتر تیل

بر اساس اطلاعات فوربز پیتر تیل کسی است که به تأسیس PayPal کمک کرد، وی به عنوان مدیرعامل این شرکت را رهبری کرد و موفق به تجاری سازیش شد همچنین اولین سرمایه گذاری خارجی را در فیس بوک انجام داد. او بودجه اولیه برای خدماتی از جمله LinkedIn و Yelp فراهم کرده است، وی به علاوه باعث رشد ده‌ها استارتاپ شده که ایده‌های کوچک را به شرکت‌های بزرگ بدل کرده است.

منبع: برنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا